Fitness Seller

UB/LB schema check

Bezoekers in dit topic

Nickfit

Novice
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
82kg
Hallo allemaal,

Ik heb na aardig wat research, een schema opgesteld wat deels bestaat uit bestaande schema's in combinatie met toevoegingen van oefeningen die ik leuk vind.

Nu ben ik erg benieuwd wat jullie van het schema vinden en uiteraard of deze goed samengesteld is. Gevoelsmatig zijn de LB dagen weinig oefeningen, maar vanwege de compounds vrij intensief. Ik twijfel wel om op 1 van de LB dagen de deadlift te vervangen door een leg extension (?) Ik doe 2 dagen trainingen LB/UB - 1 dag rust - 2 dagen trainen LB/UB - 2 dagen rust. Op rustdagen vaak HIIT cardio.

Sets x aantal herhalingen. Gebaseerd op piramide (aflopend herhalingen, verhoging gewicht) 6-10 herhalingen = gelijk aan 10 - 8 - 6. Verder probeer ik progressief te verhogen door ofwel het verhogen van herhalingen in eerste instantie, vervolgens gewicht.

Lower body A
Squat 3-4 x 6-8
Deadlift 3-4 x 6-8
Leg curl 3 x 10
Calf raises 4 x 10

Lower body B
Squat 3-4 x 6-8
Deadlift 3-4 x 6-8
Leg curl 3 x 10
Calf raises 4 x 10

Upper body A
Bench press 3 x 6-8
Cable row 3-4 x 10
Dips 4 x 12-10
Close grip 3 x 6-8
latt puldown
Side raises 4 x 10
Skullcrushers 3 x 10
Incline 3 x 10
dumbell curl

Upper body B
Bench pres 3 x 6-8
Seated
Shoulder press 3 x 6-8
Incline 3 x 6-10
dumbell press
Lat pulldown 3 x 6-10
Machine row 3 x 6-10
Rope pushdown 4 x 8-12
Preacher curl 3 x 8-10

Alvast enorm bedankt voor jullie input!
 
Laatst bewerkt:
No expert maar denk dat 3-4 deadlifts 2x per week erg zwaar op je lichaam is (als dit de conventionele zijn)
Ik zelf doe 1x 2x6 en de andere keer 3x10 romanian deadlifts, denk dat dit iig een betere en gezondere combi is

Upper days vind ik niet slecht mja ben geen expert. Sowiezo zou ik face pulls of iets dat je rear delts aanpak voor schouder gezondheid

Ik zou ook naar de UB/LB van deze forum kijken, zit er ook heel goed en balanceerd uit van A user B

Ben zelfs met een UB/Lb begonnen, zaterdag ga ik thaiboksen erbij nemen zien hoe dat gaat, cardio zeker hiit op rustdagen zou ik ook goed zien hoe jer ermee reageert want oftewel is het de dag na benen oftewel heb je benen de dag erna wat impact kan hebben op je herstel en progressie. Je kan altijd LISS doen na je training en evt echt rustdagen ook liss als je niet na je training wilt of gewoon rustdagen als rustdagen houden

Ik laat de meer ervaren mensen mij hier in beteren maar dit is mijn mening dat ik geleerd hrb van hier en daar wat te lezen op forums hier en de bb.com versie


Succes!
 
Back
Naar boven