MuscleMeat

UB/LB schema combineren met schema fysio

Bezoekers in dit topic

nickprive

Novice
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
18
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
72kg
Hoi,

Ik doe momenteel het 4 daags UB/LB schema van dit forum en ik heb van mijn fysio een schema gekregen om mijn klachten aan te pakken (zwakke onderrug, onderrug spieren en buikspieren werken niet heel goed samen/ slechte coördinatie en spieren in bovenrug snel overbelast en veel spierknopen) Ik heb geprobeerd om beide schema's te combineren maar ik vraag met af of het goed is zo. "Sportschema 1 en 2" is het U/LB schema welke ik enigzins heb proberen aan te passen en de andere is het schema van de fysio. Zijn er nog mogelijkheden om deze 2 schema's nog meer met elkaar te combineren?
 

Bijlagen

  • sportschema2.png
    sportschema2.png
    105,2 KB · Weergaven: 55
  • sportschema1.png
    sportschema1.png
    119,8 KB · Weergaven: 48
  • Screenshot_20230117-224834_Mywellness.jpg
    Screenshot_20230117-224834_Mywellness.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 53
Hoi Nick, ik denk dat je deze vraag het beste aan je fysio kun stellen. Dat gezegd hebbende, zie ik dat je vooral veel stabilisatie/core oefeningen hebt gekregen. Ik weet niet hoeveel tijd dat je hebt in de gym maar je zou deze oefeningen ook op kunnen splitsen in een a/b schema en deze gebruiken als warming up voor je training. Als je training hier mee te lang wordt mag je best je up/lo schema terug brengen naar 2 oefeningen per grote spiergroep en 1 voor kleinere en eventueel een set per oefening toevoegen. Als je intensief genoeg traint maakt dit geen verschil.
 
Back
Naar boven