MuscleMeat

UB/LB Schema - Tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1991_5

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
12.887
Waardering
1.623
Eey

Ik heb dit schema samengesteld na de zomer heb ik eetschema
Train ongeveer half jaar

Stats zijn

Dl = 4 x 105kilo
BP = 3 x 60 kilo
SQ = 5 x 80 kilo

Heb dit schema eerst ook gebruikt alleen verander nu de oefeningen aantal herhalingen

2nbhdll.jpg


Heb alleen nog vraagje zal ik:

3 sets 8-8-8 en telkens zelfde gewicht
3 sets 8-8-8 en telkens gewicht verhogen
3 sets 10-8-6 en telkens gewicht verhogen

Iemand Tips

Bvd. Dennis
 
Ligt er een beetje aan wat je doel is... opzich ziet er goed uit. Zou de leggpress vervangen door bijv. lunges of step ups. Als je borst traind niet met flyes beginnen maar met een press. Behind nek press is erg blessure-gevoelig.
 
-Je doet best veel schouderwerk zo te zien, kijk uit met overbelasting daarvan.

-Hoe wil je een barbell decline bench press doen? Camiel zette er altijd een voetsteun onder, maar dat is dan voor dumbbells. Die oefenening kun je er IMO toch wel uit laten. Die decline fly hoeft ook niet(of bedoel je nou incline?).

-Zoals a1s zegt kun je beter beginnen met een press dan met een fly.

-Ik zie dat je vrijdag niets doet wat je onderrug voldoende belast zoals de deadlift, mischien kun je de hyperextension erin gooien.

-Je doet dan ook niets voor je hamstrings, bedenk dat een deadlift een heel groot deel van je lichaam belast, vooral je hams/onderrug.

-Van die drie keuzes zou ik kiezen voor: '3 sets 8-8-8 en telkens zelfde gewicht'.

-Die curls op machines('lever curls') lijken me op zich niet zo heel nuttig, mischien toch liever de preacher curl erin gooien.

-Als ik jou was zou ik ook de barbell row erin doen, want ik zie dat je op vrijdag alleen met specifieke(al dan niet geisoleerde) oefeningen doet voor je lats.

-Voor buik/schouders en mischien ook biceps zou ik het volume wat verkleinen, liefst 1 ipv 2 oefeningen of gewoon minder sets daarbij.

Een hoop punten die ik nu genoemt heb, maar het ziet er toch al aardig uit.
Succes!:thumbs:
 
Het is niet echt een upperbody/lowerbody schema he?
 
Ligt er een beetje aan wat je doel is... opzich ziet er goed uit. Zou de leggpress vervangen door bijv. lunges of step ups. Als je borst traind niet met flyes beginnen maar met een press. Behind nek press is erg blessure-gevoelig.

Me doel is gewoon kracht/massa
Ja ik begin ook met een press en daarna flys stond alleen er nu even niet goed in.
Behind nek press probeer ik goed uit te voeren en zo min mogelijk te blessures te krijgen ;)

-Je doet best veel schouderwerk zo te zien, kijk uit met overbelasting daarvan.

-Hoe wil je een barbell decline bench press doen? Camiel zette er altijd een voetsteun onder, maar dat is dan voor dumbbells. Die oefenening kun je er IMO toch wel uit laten. Die decline fly hoeft ook niet(of bedoel je nou incline?).

-Zoals a1s zegt kun je beter beginnen met een press dan met een fly.

-Ik zie dat je vrijdag niets doet wat je onderrug voldoende belast zoals de deadlift, mischien kun je de hyperextension erin gooien.

-Je doet dan ook niets voor je hamstrings, bedenk dat een deadlift een heel groot deel van je lichaam belast, vooral je hams/onderrug.

-Van die drie keuzes zou ik kiezen voor: '3 sets 8-8-8 en telkens zelfde gewicht'.

-Die curls op machines('lever curls') lijken me op zich niet zo heel nuttig, mischien toch liever de preacher curl erin gooien.

-Als ik jou was zou ik ook de barbell row erin doen, want ik zie dat je op vrijdag alleen met specifieke(al dan niet geisoleerde) oefeningen doet voor je lats.

-Voor buik/schouders en mischien ook biceps zou ik het volume wat verkleinen, liefst 1 ipv 2 oefeningen of gewoon minder sets daarbij.

Een hoop punten die ik nu genoemt heb, maar het ziet er toch al aardig uit.
Succes!:thumbs:

- In principe doe ik toch gewoon 2 oefeningen net zoals de rest

- Gewoon dat apparaat wat bij bankdrukken staat maar dan schuin/ Die oefening die jij ma of di ook deed terwijl ik dumbbell press doe

- Hebben wij hyperextension :D

- Die curl op dat apparaat die voel ik echt, 2 sets en ik heb meteen een pomp die voer ik juist heel rustig en strak uit

Jij ook succes :thumbs:

Het is niet echt een upperbod/lowerbody schema he?

Nee klopt ongeveer een variatie ervan ;)
 
- In principe doe ik toch gewoon 2 oefeningen net zoals de rest
Je doet bij grote spiergroepen gewoonlijk meer en je doet normaal meer compound dan isolatie.

- Gewoon dat apparaat wat bij bankdrukken staat maar dan schuin/ Die oefening die jij ma of di ook deed terwijl ik dumbbell press doe
Dat is dus incline.


- Hebben wij hyperextension :D
Ja, gisteren nog gedaan.

- Die curl op dat apparaat die voel ik echt, 2 sets en ik heb meteen een pomp die voer ik juist heel rustig en strak uit
Goed dat je ook af en toe iets rustig doet, maar die curls op machines zijn echt minder effectief, brandend gevoel en een pomp zegt wel iets, maar niet alles.


Jij ook succes :thumbs:
Danku.;)
 
Die Hyperextension moet je me dan nog een keer laten zien ;)

Maar die curl op de machine voel ik echt gewoon beter niet dat dat betekent dat het beter is

Maar ga je zo nog trainen of niet
 
Iemand nog tips voordat ik maandag ga beginnen ?
 
Die curlz hoef je je echt geen druk over te maken.
Zou niet alsmaar dezelfde reprange gebruiken, maar bijv. de eerste 2 dagen alles 3-5hh, of 6-1-6-1 etc. en die andere dagen 8.
Zou ook 1 van de 2 dagen eerst schouders doen en dan triceps, of eerst schouders en dan borst, dus ene dag MP en andere dag dips voor triceps mee beginnen, sowieso altijd eerst de compound oefeningen daarna de rest.
 
Ik doe ook eerst de compounds en dan de grote spiergroepen dus

Borst - schouders - triceps
Rug - Benen - Biceps - Buik

Over de reps het is toch niet verkeerd al doe je bijv. eerste dag 5 herhalingen warming-up en dan 8 -8 - 8 en tweede dag ook 5 herhalingen als warming-up en dan bijv. 10-8-6 of 6-6-6
 
Back
Naar boven