XXL Nutrition

Ub Lb schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardnickcore

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
92
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Mijn doel is meer massa. Ik wil perse ub, lb omdat split naar mijn idee niet optimaal voor mij werkt.
Is dit een goed Ub, Lb schema? Ik wil 2 keer per week ub en 2 keer lb
 

Bijlagen

  • trainingsschema december.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 283
Alvast bedankt trouwens:D
 
Ik zou sowieso deadlift bij Lb indoen.

En bij Lb nog stifflegged / romanian deadlift / goodmornings toevoegen.

Persoonlijk vind ik de volgende 4 daagse ub/lb split heel fijn.

Maandag - (UB) Borst - schouders (achterkant) - biceps - buik
Dinsdag - (LB) Squatten - deadliften + 2 (legpress - leg extension - stiff leggged - romanian)
Donderdag - (UB) Rug (bovenkant) - schouders (voor- en zijkant) - triceps
Zaterdag (LB) Squatten - deadliften - + 2 (legpress - leg extension - stiff leggged - romanian)
 
bedankt voor je reactie, lijkt me een goed plan.

Alleen wat je schema betreft, ik wil toch graag in ieder geval de grote spiergroepen twee keer per week pakken. Ik eet goed en heb het gevoel dat mijn lichaam dat aankan en hierop beter reageert.
 
Ik zou sowieso deadlift bij Lb indoen.

En bij Lb nog stifflegged / romanian deadlift / goodmornings toevoegen.

Persoonlijk vind ik de volgende 4 daagse ub/lb split heel fijn.

Maandag - (UB) Borst - schouders (achterkant) - biceps - buik
Dinsdag - (LB) Squatten - deadliften + 2 (legpress - leg extension - stiff leggged - romanian)
Donderdag - (UB) Rug (bovenkant) - schouders (voor- en zijkant) - triceps
Zaterdag (LB) Squatten - deadliften - + 2 (legpress - leg extension - stiff leggged - romanian)

Zo pak je bij UB je spieren niet eens 2x per week. Wat toch echt wel kan bij ub/lb en bij LB doe je 2x squat en 2x deadlift.
Beter lijkt me om ene LB te gaan squaten, SLDL extensions calfs enzo en 2e LB deadlift, frontsquat legcurl calfs. Zo pak je elke spier 2x in de week met genoeg rust.
 
Zo pak je bij UB je spieren niet eens 2x per week. Wat toch echt wel kan bij ub/lb en bij LB doe je 2x squat en 2x deadlift.
Beter lijkt me om ene LB te gaan squaten, SLDL extensions calfs enzo en 2e LB deadlift, frontsquat legcurl calfs. Zo pak je elke spier 2x in de week met genoeg rust.

Ik train dan ook powerlifting gericht. Maar ik weet wel zeker dat iedereen hier goed op kan groeien.
 
Zo pak je bij UB je spieren niet eens 2x per week. Wat toch echt wel kan bij ub/lb en bij LB doe je 2x squat en 2x deadlift.
Beter lijkt me om ene LB te gaan squaten, SLDL extensions calfs enzo en 2e LB deadlift, frontsquat legcurl calfs. Zo pak je elke spier 2x in de week met genoeg rust.

Gast je praat over spieren in de ub die niet 2x in de week getrained worden en dan ga je beginnen over lb te veranderen zodat je wel elke spier 2x in de week getrained worden ??????
 
Gast je praat over spieren in de ub die niet 2x in de week getrained worden en dan ga je beginnen over lb te veranderen zodat je wel elke spier 2x in de week getrained worden ??????

Jaah ff in 2-en opsplitsen natuurlijk.

- Hij traint ub in totaal slechts 1x per week als split. Je kan makkelijk alle spieren in UB in 1 training verwerken. En dus 2x UB helemaal trainen in 1 week.

- hij doet 2x squat en dl bij LB. Mijn mening is beter deze 2 opdelen in beide (aparte) LB trainingen.
Dus LB workout 1: SQUAT LB workout 2: DL
That's it.
 
Jaah ff in 2-en opsplitsen natuurlijk.

- Hij traint ub in totaal slechts 1x per week als split. Je kan makkelijk alle spieren in UB in 1 training verwerken. En dus 2x UB helemaal trainen in 1 week.

- hij doet 2x squat en dl bij LB. Mijn mening is beter deze 2 opdelen in beide (aparte) LB trainingen.
Dus LB workout 1: SQUAT LB workout 2: DL
That's it.

Elke lb standaard deadliften en squatten. (1x zwaar (2-5reps) en 1x licht (6-10reps) op een hoger rep aantal) De extra oefeningen afwisselen. Denk je nu echt dat veel verschillende oefeningen beter zijn dan de belangrijkste basis oefeningen? En zeker als je een beginner bent zoals jij moet je dicht bij de basis blijven. Als je deadlift / squat / legpress en legextenison doet in een training hebt je echt wel je hele onderlichaam gehad.

Heel goed dat je er zelf ook over nadenkt, en ik zeg ook niet dat het voor iedereen ideaal is. Maar dit is zeer doordachte ub/lb split. (wel redelijk powerlifting gericht overigens)
 
Thanks voor julie meedenken mannen en DG80 bedankt voor je compliment.
Alleen Dwarff ik snap niet helemaal waar jou idee vandaan komt dat ik 2 keer lb en 1 keer b zou trainen ofzo. Ik kan toch gewoon de hele reek ub oefenningen en hele reek lb oefeningen 2 keer per week doen. uiteraard op apparte dagen.
 
Thanks voor julie meedenken mannen en DG80 bedankt voor je compliment.
Alleen Dwarff ik snap niet helemaal waar jou idee vandaan komt dat ik 2 keer lb en 1 keer b zou trainen ofzo. Ik kan toch gewoon de hele reek ub oefenningen en hele reek lb oefeningen 2 keer per week doen. uiteraard op apparte dagen.

Ja in joun excel schema doe je dat ook. Al lijkt me dat wat veel voor 1 training maar k bedoel wat. DG80 zei. Die gaf als voorbeeld. ene UB training borst schouder biceps en 2e UB training rug schouders triceps. Dat is dus niet 2x per week je hele bovenlichaam aanspreken.

---------- Post toegevoegd Sat 19 Nov 2011 om 12:42 ----------

Elke lb standaard deadliften en squatten. (1x zwaar (2-5reps) en 1x licht (6-10reps) op een hoger rep aantal) De extra oefeningen afwisselen. Denk je nu echt dat veel verschillende oefeningen beter zijn dan de belangrijkste basis oefeningen? En zeker als je een beginner bent zoals jij moet je dicht bij de basis blijven. Als je deadlift / squat / legpress en legextenison doet in een training hebt je echt wel je hele onderlichaam gehad.

Heel goed dat je er zelf ook over nadenkt, en ik zeg ook niet dat het voor iedereen ideaal is. Maar dit is zeer doordachte ub/lb split. (wel redelijk powerlifting gericht overigens)

Hmm ja dacht daar al aan met die verschillende reps. Maar dacht zelf meteen aan ene LB training focus op deadlift andere op squat. Maar zo kan ook idd.:thumb:

---------- Post toegevoegd Sat 19 Nov 2011 om 12:43 ----------

Wil ook met zo'n schema beginnen nieuwe jaar dus wil graag nog wat leren enzo:)
 
waarom zou je 2x per week het hele bovenlichaam moeten slopen als je hard genoeg trained heb je je rust wel nodig hoor. IK tenminste wel
 
waarom zou je 2x per week het hele bovenlichaam moeten slopen als je hard genoeg trained heb je je rust wel nodig hoor. IK tenminste wel

dit. meer is niet beter imo.
 
Nou weetje wat het is. Ik heb jaren gekickboxt en het laaste anderhalfjaar volop wedstrijdtraining gedaan voor mma (10-12 uur per week). Dus lichamelijk ben ik wel wat gewend. Misschien dat ik daarom sneller herstel of mijn spieren mee/anderer prikkel nodig hebben om te groeien
 
In je bovenlichaam heb je veel meer spiergroepen dan in je onderlichaam. Je moet niet al deze groepen op een avond willen trainen. Ik vind zelf de split die ik aangaf om je ub in 2 dagen te delen het beste werken.
 
thanks!!!!
 
In je bovenlichaam heb je veel meer spiergroepen dan in je onderlichaam. Je moet niet al deze groepen op een avond willen trainen. Ik vind zelf de split die ik aangaf om je ub in 2 dagen te delen het beste werken.

Dus jij vind dit een niet al te best UB/LB schema om mee te trainen?
En dan heb ik nog bij elke UB training 2 borstoefeningen.

Maandag: Upperbody
Incline dumbbell press
Decline Dumbbell Fly’s
T-bar row
Upright row
CGBP SS Hammer curl

Dinsdag: rust

Woensdag: Lowerbody
Back squat
SLDL
Leg Extensions
Seating calve raise
Crunches

Donderdag: rust

Vrijdag: Upperbody
Bench press
Incline dumbbell fly's
Dumbbell row
Dumbbell shoulder press
Skullcrushers SS Preacher curl

Zaterdag: Lowerbody
Deadlift
Front squat
Leg curl
Standing calf raise
Leg raises

Zondag: rust
 
Verkeerde topic
 
Ik heb hem aangepast. Is dit beter?
 

Bijlagen

  • trainingsschema december.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 111
Back
Naar boven