XXL Nutrition

UB/LB sticky focus op achterkant schouders & nek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wanna

Competitive Bodybuilder
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
1.615
Waardering
1.329
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
13%

trainingsdag 4:

Hoofdoefening
bankdrukken/ 3-4 min rust
Opwarm sets
3 sets van 6-8 reps.

Secundaire hoofdoefening
Barbell row / 2-3 min rust
opwarm sets
3 sets van 8-10 reps

Assistentie oefeningen
Standing dumbell press / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps

Incline Dumbbell Row​

2-3 min rust
3 sets van 8-12 reps.

Shrugs 3 x 10/15 reps

Triceps pushdown / 1 min rust
3 sets van 8-12 reps

biceps curl variant / 1 min rust
3 sets van 8-12

Optioneel:
Rear laterals cable OF Face pulls/ 1 min rust
3 sets van 12-15 reps

External rotations cable / 1 min rust
3 sets van 12-15 reps



Hoofdoefening
bankdrukken/ 3-4 min rust
Opwarm sets
3 sets van 6-8 reps.

Secundaire hoofdoefening
Barbell row / 2-3 min rust
opwarm sets
3 sets van 8-10 reps

Assistentie oefeningen
Low Incline dumbell press / 2 min rust
3 sets van 8-12 reps

(weighted) chin ups OF lateral pulldown / 2-3 min rust
3 sets van 8-12 reps.

Triceps pushdown / 1 min rust
3 sets van 8-12 reps

biceps curl variant / 1 min rust
3 sets van 8-12

Optioneel:
Rear laterals cable OF Face pulls/ 1 min rust
3 sets van 12-15 reps

Side raises / 1 min rust
3 sets van 12-15 reps


Beste baddybuilders,

Mijn lats groeien snel buiten proportie want heb daar nogal aanleg in. Kan niet eens fantsoenlijk 10x optrekken maar toch zijn ze outstanding.
Vandaar besloten om de focus te leggen op mijn traps en achterkant schouders.

Is dit wat de juiste weg of target ik met de incline dumbels rows liggend op het bankje ook nog erg veel mijn lats. Wij hebben helaas geen fly machine...
Ja ik wil echt 1x p/week max pull ups doen, anders groeit het echt uit verhouding bij mij...
 
Leuke titel maar ik zie geen enkele oefening voor je nek.
 
Shrugs en voor achterkant schouders incline dumbel rows liggend op het bankje Sanca Saxon
 
Meningen ? Of wordt het licht mij niet meer in de ogen gegund
 
Suggestie: voeg nog wat neck extensions toe en zorg er vooral voor wat volume in deadliftvarianten. Dat moet voldoende zijn voor je traps.
 
Ik merkte pas meer dikte in mijn nek toen ik inplaats van Shrugs snatchgrip highpulls deed. Ik zou ook neck curls en neck extensions doen.
 
Fucking clowns 🤡
 
Fucking clowns 🤡
Oei, zijn het niet de antwoorden die je wilde horen?

Dat willen we natuurlijk vermijden dus goed schema, pakt op de 1 of andere manier misschien ook wel een klein beetje de nek en traps mee dus niets aan veranderen.
 
Fucking clowns 🤡
Je bent zelf een clown als je nu nog niet weet, met welke oefeningen jij jouw spieren kunt vermoeien.
Ruggetje.
Experimenteren om te ontdekken waar jouw ellebogen moeten zijn om de belasting op de juiste plek te voelen, bij een row.
Een row met horizontale rug, en de barr naar je navel, ga je in je lats voelen, let op de strech.
Een row met je rug richting de 45 gr en de barr richting de borst, ga je hoger in de rug voelen. Breed pakken om de traps goed aan te kunnen spannen. En langzamer, nog langzamer, controleer het gewicht zowel op als neer.
Kijk ook eens naar de yates row.
Schoudertjes.
Bent over fly's voor achterkant schouders, licht gewicht, veel herhalingen. Het is maar een kleine spiertje.
Maar jou benadering is verkeerd om, jij zoekt oefeningen, probeer eens van je eigen lichaam uit te gaan en te ontdekken welke beweging jou pomp en spierpijn oplevert.
 
Oei, zijn het niet de antwoorden die je wilde horen?

Dat willen we natuurlijk vermijden dus goed schema, pakt op de 1 of andere manier misschien ook wel een klein beetje de nek en traps mee dus niets aan veranderen.
Je bent een clown omdat je goed advies geeft. Denk dat ie liever V Shred heeft:cool:
 
Back
Naar boven