Fitness Seller

Ub/lb

Bezoekers in dit topic

Gast 146649

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2015
Berichten
135
Waardering
26
Hallo mensen,

Om het kort te houden, ik zoek een schema waarbij ik zowel in kracht als in massa beter kan worden, dus een zogenaamd "powerbuild schema" (in de vorm van een ub/lb).

Extra informatie
  • Ik train inmiddels 2-3 jaar
  • Ik zoek een intermediate/advanced program.
  • Ik wil het liefste 4 keer per week trainen (maar sta in principe open voor alles als het leuk eruit ziet)
Ikzelf kan geen goed schema vinden, dus misschien met jullie hulp dat ik iets kan vinden ;)

Dus bij deze; Heeft iemand toevallig suggesties voor een leuk schema?
 
5/3/1 van Wendler?
 
Candito's 6 weeks program (en dan week 6 skippen)
 
5/3/1 van Wendler?

Heb het schema al eens gevolgd en voor mijn gevoel pak je alle spiergroepen niet frequent genoeg, of misschien is 'niet intensief genoeg' een betere beschrijving(?)

Candito's 6 weeks program (en dan week 6 skippen)

Ik heb ernaar gekeken en ziet er zeker goed uit, maar geregeld 5 dagen per week trainen gaat lastig worden, maar het is het proberen waard ;)
 
Heb het schema al eens gevolgd en voor mijn gevoel pak je alle spiergroepen niet frequent genoeg, of misschien is 'niet intensief genoeg' een betere beschrijving(?)



Ik heb ernaar gekeken en ziet er zeker goed uit, maar geregeld 5 dagen per week trainen gaat lastig worden, maar het is het proberen waard ;)
Alleen de eerste twee weken zijn 5 dagen, daarna is het vier :)
Het is wel een behoorlijk go hard or go home programma, het is zeker de eerste keer slim om je maxes conservatief in te schatten.
 
Heb het schema al eens gevolgd en voor mijn gevoel pak je alle spiergroepen niet frequent genoeg, of misschien is 'niet intensief genoeg' een betere beschrijving(?)



Ik heb ernaar gekeken en ziet er zeker goed uit, maar geregeld 5 dagen per week trainen gaat lastig worden, maar het is het proberen waard ;)

De volume kan je zelf in grote mate bepalen, aangezien er verschillende templates te vinden zijn in het boek. En niet frequent genoeg? Het is in principe gewoon 2x lb en 2x ub in een week.
 
De volume kan je zelf in grote mate bepalen, aangezien er verschillende templates te vinden zijn in het boek. En niet frequent genoeg? Het is in principe gewoon 2x lb en 2x ub in een week.
²
Ik weet ook niet waarom iedereen altijd zegt dat "het volume te laag is"
 
²
Ik weet ook niet waarom iedereen altijd zegt dat "het volume te laag is"
Omdat veel mensen lui zijn en alleen de voorgeschreven reps op de compound oefening doen. Ja dan is het volume flink laag natuurlijk :P
 
Omdat veel mensen lui zijn en alleen de voorgeschreven reps op de compound oefening doen. Ja dan is het volume flink laag natuurlijk :P
Dan wel ja, al moet je ook de uitbreidingen uit zn tweede boek toepassen zoals jokersets en piramid down etc, maar met dat alleen kom je er inderdaad niet.
 
Dan wel ja, al moet je ook de uitbreidingen uit zn tweede boek toepassen zoals jokersets en piramid down etc, maar met dat alleen kom je er inderdaad niet.
Inderdaad, als je dat toevoegt is het een topschema. ik ga er deze zomer ook weer tijdelijk mee aan de slag :)
 
Inderdaad, als je dat toevoegt is het een topschema. ik ga er deze zomer ook weer tijdelijk mee aan de slag :)
Ik volg het nu al ffe (met jokersets en piramid down), ik twijfel altijd alleen welke oefeningen na de "hoofdoefening" in te plannen. Ik ben graag in een uurtje klaar maar wil zoveel doen :roflol: Ik doe er nu 4a5 per dag maar als ik de ene eruit laat voor de andere twijfel ik de volgende cycle toch weer om het niet andersom te doen :p Mijn schema evolueert continu op n paar zekerheden na.
 
Ik volg het nu al ffe (met jokersets en piramid down), ik twijfel altijd alleen welke oefeningen na de "hoofdoefening" in te plannen. Ik ben graag in een uurtje klaar maar wil zoveel doen :roflol: Ik doe er nu 4a5 per dag maar als ik de ene eruit laat voor de andere twijfel ik de volgende cycle toch weer om het niet andersom te doen :p Mijn schema evolueert continu op n paar zekerheden na.
ik gooi er het liefste wat extra volume compounds en eventueel varianten achteraan. Wellicht een legpress voor de benen. Maar ik kies ook gewoon op gevoel :D
Ik raad wel aan om naast je press bewegingen ook pullbewegingen (rows, pull ups) te doen.
 
Back
Naar boven