AndroidHealthClinic

UEFA Country Ranking

Bezoekers in dit topic

PSV gaat makkelijk door in de CL.
 
Goed voor NL dat Standard uitgeschakeld is.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:25 ----------

Volgend jaar 16de achter Kroatië.

76ded3bda831e0097ec1ba48c03c9dda333d263feab4cc5fa33c49b35d3f3cab.jpg


---------- Toegevoegd om 23:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html
 
Hoe komt het eigenlijk dat Portugees voetbal zo veel geld heeft?
 
Hoe komt het eigenlijk dat Portugees voetbal zo veel geld heeft?

Supportersclub van Benfica is de grootste van de wereld. Betalen ieder geld mee aan de club. Zeer goede scouting bij bijv. Porto. Kopen goedkoop in en verkopen spelers voor waanzinnige bedragen. Plus Brazilianen aarden goed in Portugal. krikt het niveau in de competitie ook omhoog.
 
God, we hadden onze koloniën in Brazilië nooit op moeten geven dus.

Die vraag omdat ik wilde zeggen, voetbal wordt steeds commerciëler, en je moet daarin mee gaan. Fuseren met België zou een goed impuls zijn. 17 miljoen mensen is blijkbaar een niet groot genoege afzetmarkt om een financieel goede competitie te kunnen hebben. Maarja, Portugal, met 10 miljoen, lukt dat blijkbaar wel.

Hoe dan ook. Een hoogste niveau met een club uit een dorp met 70,000 mensen (Almelo) of 40,000 (Heerenveen) is niet echt commercieel levensvatbaar lijkt me. Dan heb je Sheffield Wednesday, een club uit een stad met 600,000 inwoners, met een stadion van 37,000 ofzo, die tussen het 2e en 3e niveau van het voetbal zweeft. Daar kan je toch niet mee concurreren? Dan moet je zo veel mogelijk clubs uit grotere steden op het hoogste niveau.

Dit zou zo'n beetje het meest financieel, commercieel vatbare competitie zijn (eigenlijk ADO en Utrecht en Royal Antwerpen iets hoger, PSV en Brugge iets lager, maar iets rekening houden met hoe groot clubs nu zijn):

Top:
1. Ajax (825,000 / 1,000,000)
2. Feyenoord (625,000 / 1,000,000)
3. Anderlecht (1,000,000 / 1,800,000)
Subtop:
4. PSV (223,000 / 300,000)
5. Club Brugge (120,000 / 250,000)
6. Standaard Luik (200,000 / 600,000)
7. ADO Den Haag (515,000 / 700,000)
Middenmoot:
8. FC Utrecht (335,000 / 600,000)
9. FC Royal Antwerp (250,000 / 1,000,000)
10. KAA Gent (250,000 / 250,000)
11. FC Twente (158,000 / 300,000)
12. Willem II (200,000 / 250,000)
13. Charleroi (200,000 / 500,000)
14. FC Groningen (200,000 / 250,000)
15. NAC Breda (180,000)
16. NEC Nijmegen (170,000)
17. Vitesse (150,000)
18. FC Den Bosch (150,000)
19. PEC Zwolle (120,000)
20. MVV Maastricht (120,000)

Maarja, dan verliest voetbal ook een beetje de ziel natuurlijk, als je zo op de commercie gericht bent, en schaalvergroting.
 
Zoals het er in 2017 uitziet. Zijn wij aan onze stand verplicht om boven Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Kroatië en vooral België te staan. Als je kijkt naar het inwoneraantal. We moeten gewoon bij ons zelf te raden gaan. Is vooral een mentaliteitskwestie denk ik.
 
God, we hadden onze koloniën in Brazilië nooit op moeten geven dus.

Die vraag omdat ik wilde zeggen, voetbal wordt steeds commerciëler, en je moet daarin mee gaan. Fuseren met België zou een goed impuls zijn. 17 miljoen mensen is blijkbaar een niet groot genoege afzetmarkt om een financieel goede competitie te kunnen hebben. Maarja, Portugal, met 10 miljoen, lukt dat blijkbaar wel.

Hoe dan ook. Een hoogste niveau met een club uit een dorp met 70,000 mensen (Almelo) of 40,000 (Heerenveen) is niet echt commercieel levensvatbaar lijkt me. Dan heb je Sheffield Wednesday, een club uit een stad met 600,000 inwoners, met een stadion van 37,000 ofzo, die tussen het 2e en 3e niveau van het voetbal zweeft. Daar kan je toch niet mee concurreren? Dan moet je zo veel mogelijk clubs uit grotere steden op het hoogste niveau.

Dit zou zo'n beetje het meest financieel, commercieel vatbare competitie zijn (eigenlijk ADO en Utrecht en Royal Antwerpen iets hoger, PSV en Brugge iets lager, maar iets rekening houden met hoe groot clubs nu zijn):

Top:
1. Ajax (825,000 / 1,000,000)
2. Feyenoord (625,000 / 1,000,000)
3. Anderlecht (1,000,000 / 1,800,000)
Subtop:
4. PSV (223,000 / 300,000)
5. Club Brugge (120,000 / 250,000)
6. Standaard Luik (200,000 / 600,000)
7. ADO Den Haag (515,000 / 700,000)
Middenmoot:
8. FC Utrecht (335,000 / 600,000)
9. FC Royal Antwerp (250,000 / 1,000,000)
10. KAA Gent (250,000 / 250,000)
11. FC Twente (158,000 / 300,000)
12. Willem II (200,000 / 250,000)
13. Charleroi (200,000 / 500,000)
14. FC Groningen (200,000 / 250,000)
15. NAC Breda (180,000)
16. NEC Nijmegen (170,000)
17. Vitesse (150,000)
18. FC Den Bosch (150,000)
19. PEC Zwolle (120,000)
20. MVV Maastricht (120,000)

Maarja, dan verliest voetbal ook een beetje de ziel natuurlijk, als je zo op de commercie gericht bent, en schaalvergroting.

Is al lang uitgezocht en tot de conclusie gekomen dat dit commercieel juist NIET aantrekkelijk is. De stadions zitten in Nederland bijna allemaal vol, commercieel valt er gewoonweg niet meer uit te halen. Niemand zit hier in Nederkand te wachten op duels met Belgische clubs.

Dat lijstje met inwoners zegt ook weinig als het voetbal in bepaalde steden gewoon niet echt leeft, een Heerenveen vertegenwoordigd een groot deel van de regio Friesland, zoals Twente dat doet met de plaatselijke FC. Je moet voor zo'n lijstje niet staren op de steden zelf, maar de achterban.

Bovendien is gaan er veel clubs afvallen naar het tweede niveau, deze clubs kunnen we dus meteen failliet laten verklaren. Niet echt goed voor het nationale voetbal om nog minder Belgische en Nederlandse profs te hebben.

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Zoals het er in 2017 uitziet. Zijn wij aan onze stand verplicht om boven Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Kroatië en vooral België te staan. Als je kijkt naar het inwoneraantal. We moeten gewoon bij ons zelf te raden gaan. Is vooral een mentaliteitskwestie denk ik.

Ach, zodra een van deze landen een extra plaats in europa zal krijgen gaan ze nog minder punten pakken (aangezien dit gewoon door het aantal deelnemende teams gedeeld wordt) en hebben wij alleen Ajax, Feyenoord en PSV er in welke samen gemiddeld meer punten pakken dan wanneer Groningen en Heerenveen ook nog mee doen, dus dit zal de jaren erna gewoon weer stuivertje wisselen worden. Die ranking of we nu 2 of 5 clubs in de europa leaque mee laten doen, een kwartfinale zit er niet eens in.
 
Door de competities te fuseren houd je nog minder Europese plekjes over om te verdelen.

---------- Toegevoegd om 17:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:09 ----------

Ach, zodra een van deze landen een extra plaats in europa zal krijgen gaan ze nog minder punten pakken (aangezien dit gewoon door het aantal deelnemende teams gedeeld wordt) en hebben wij alleen Ajax, Feyenoord en PSV er in welke samen gemiddeld meer punten pakken dan wanneer Groningen en Heerenveen ook nog mee doen, dus dit zal de jaren erna gewoon weer stuivertje wisselen worden. Die ranking of we nu 2 of 5 clubs in de europa leaque mee laten doen, een kwartfinale zit er niet eens in.

Vanuit dit oogpunt is die fair play prijs ook zo belachelijk. Kost Nederland gewoon 20% van de punten dat GAE dit jaar een potje europees heeft gespeeld.
 
De broodnodige puntjes. Zo blijven we volgend jaar Kroatië voor.
 
Is al lang uitgezocht en tot de conclusie gekomen dat dit commercieel juist NIET aantrekkelijk is. De stadions zitten in Nederland bijna allemaal vol, commercieel valt er gewoonweg niet meer uit te halen. Niemand zit hier in Nederkand te wachten op duels met Belgische clubs.

Dat lijstje met inwoners zegt ook weinig als het voetbal in bepaalde steden gewoon niet echt leeft, een Heerenveen vertegenwoordigd een groot deel van de regio Friesland, zoals Twente dat doet met de plaatselijke FC. Je moet voor zo'n lijstje niet staren op de steden zelf, maar de achterban.

Bovendien is gaan er veel clubs afvallen naar het tweede niveau, deze clubs kunnen we dus meteen failliet laten verklaren. Niet echt goed voor het nationale voetbal om nog minder Belgische en Nederlandse profs te hebben.

Tja, als het onderzocht is dan zal het misschien wel zo zijn. Maar....... ik kan het niet laten toch nog enkele kritische noten achter te laten.

Stadions zitten bijna allemaal vol? Ze lopen leeg. Bezoekersaantallen lopen al jaren terug. http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...cijfers-Eredivisie-lopen-langzaam-terug.dhtml

En stadions zijn volgens mij niet meer de belangrijkste inkomstenbron. Met tv-rechten, die een grotere markt bereikt bij fusie, haal je meer inkomen binnen, lijkt me.

Verder, mensen zijn altijd tegen verandering. Als YouTube iets veranderd, ten minste tot een paar jaar geleden, kreeg je van die spamcampagne's van mensen die in de comments riepen "breng de oude Youtube terug!". Maar dat riepen ze dan ook over oudere versie's die ze eerst ook haatte. Als YouTube nu weer de oudste versie zou herstellen zou iedereen het weer haten. Dus ja, mijn punt is, na 10 jaar gewenning zullen mensen denk ik wel uitkijken naar de nieuwe klassieker: Ajax - Anderlecht. En dan hopen dat die Belgische kutclubjes als Lokeren en St. Truidens oofzo op het tweede niveau blijven hangen.

En ik denk ook niet dat tweede niveau meteen failliesement betekend.

Maarja, de kans dat zo'n fusie gaat gebeuren, nihil, op dit moment in ieder geval.
 
De markt blijft gewoon Nederland + België. Verder zit er niemand op te wachten. Alleen wordt het geld over minder clubjes verdeelt waardoor iedereen net ietsje meer krijgt dan nu. Maar nog steeds niets in vergelijking met clubs in (grote) buitenlandse competities.
 
Met tv-rechten, die een grotere markt bereikt bij fusie, haal je meer inkomen binnen, lijkt me.

Natuurlijk, maar wat maakt dat uit als je die ook over meer clubs moet verdelen?
 
Bovendien is gaan er veel clubs afvallen naar het tweede niveau, deze clubs kunnen we dus meteen failliet laten verklaren. Niet echt goed voor het nationale voetbal om nog minder Belgische en Nederlandse profs te hebben.

Waarom zou dat zo zijn? Volgens mij vallen met die failliete clubs ook meer matige spelers af waardoor het gemiddelde niveau hoger wordt.

Natuurlijk, maar wat maakt dat uit als je die ook over meer clubs moet verdelen?

Dat hoeft niet als je het aantal clubs in de nieuwe competitie niet uitbreidt.
 
Tja, als het onderzocht is dan zal het misschien wel zo zijn. Maar....... ik kan het niet laten toch nog enkele kritische noten achter te laten.

Stadions zitten bijna allemaal vol? Ze lopen leeg. Bezoekersaantallen lopen al jaren terug. http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivi...cijfers-Eredivisie-lopen-langzaam-terug.dhtml

En stadions zijn volgens mij niet meer de belangrijkste inkomstenbron. Met tv-rechten, die een grotere markt bereikt bij fusie, haal je meer inkomen binnen, lijkt me.

Verder, mensen zijn altijd tegen verandering. Als YouTube iets veranderd, ten minste tot een paar jaar geleden, kreeg je van die spamcampagne's van mensen die in de comments riepen "breng de oude Youtube terug!". Maar dat riepen ze dan ook over oudere versie's die ze eerst ook haatte. Als YouTube nu weer de oudste versie zou herstellen zou iedereen het weer haten. Dus ja, mijn punt is, na 10 jaar gewenning zullen mensen denk ik wel uitkijken naar de nieuwe klassieker: Ajax - Anderlecht. En dan hopen dat die Belgische kutclubjes als Lokeren en St. Truidens oofzo op het tweede niveau blijven hangen.

En ik denk ook niet dat tweede niveau meteen failliesement betekend.

Maarja, de kans dat zo'n fusie gaat gebeuren, nihil, op dit moment in ieder geval.

Ze lopen leeg vind ik erg overdreven, de stadions zijn in Nederland zeer goed gevuld, bijna allemaal vol. idd zie je langzaam bij steeds meer clubs lege plekken ontstaan, maar laatste 10 jaar was bijna elke club wekelijks uitverkocht, iets wat in de jaren daarvoor in de oudere stadions nooit gebeurde.

Met tv rechten is al van alles geprobeerd, sport 7 meegemaakt en daarna talpa. zodra het commercieler wordt (en er dus meer aan verdient kan gaan worden) haken de kijkers massaal af. Als het publiek niet zit te wachten op Ajax - Anderlecht dan valt er ook niks aan te verdienen. Dit lijkt een aantrekkelijk affiche, maar zal niet genoeg zijn om al die andere oninteressante wedstrijden mee goed te maken. Gaan de Belgen er ook voor zitten om Groningen-Twente te bekijken? Ik denk het niet.

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Waarom zou dat zo zijn? Volgens mij vallen met die failliete clubs ook meer matige spelers af waardoor het gemiddelde niveau hoger wordt.

Deze clubs kunnen nu nog voor een talentenstroom zorgen. Vaak genoeg zijn toppers ooit begonnen bij mindere clubs, Huntelaar, Nistelrooij, Stam, vBommel waren bijvoorbeeld eerst een tijd actief bij mindere, maar gezonde clubs.

Als die clubs wegvallen, en daarmee de nieuwe van Bommels ook moeilijker hun kans krijgen is het nog moeilijker om genoeg goede Nederlandse spelers te krijgen. Hoe minder Nederlandse profvoetballers er zijn, hoe minder toppers er bij zullen zitten.

Het samenvoegen met Belgie zorgt niet voor toevoeging, maar juist voor een deling. Zowel in geld als qua aantal Nederlandse en Belgische profs op het hoogste niveau. Niet meer inkomsten betekend ook geen hoger competitie met hoger niveau. Mogen de 5 a 6 topclubs jaarlijks strijden voor één CL ticket.
 
Mwuwah, mwauh. Ik hoef Willem II - NAC of niet wat ook niet per se te zien, maar als het dan toch op staat.

Was het ook niet een idee om eerst een Benelux Cup te gaan doen? Als tussenvorm? Dan peilen of het bevalt.
 
Volgend jaar 5 punten achter plek 12 voor automatische plek poulefase cl.
 
Zoals het er nu voor staat verliest Engeland een cl plek volgend jaar ten koste van Italië. Opvallend te noemen aangezien in de EPL het meeste geld omgaat.
 
Trieste week weer voor NL voetbal. 4 gespeeld en maar 1 punt.
 
Inmiddels mogen we de lat wel lager leggen. Een redelijke week voor Nederland, tóch één puntje gepakt!
 
Back
Naar boven