AndroidHealthClinic

Nieuws UEFA onderzoekt bewuste rode kaarten Real

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
AMSTERDAM - De UEFA start een onderzoek naar de twee rode kaarten die Real Madrid dinsdagavond in het Champions League-duel met Ajax (0-4) incasseerden.
Sergio Ramos en Xabi Alonso pakten in de Amsterdam Arena bewust een tweede gele kaart.

Beide spelers zijn hierdoor geschorst voor het laatste groepsduel met Auxerre en beginnen vervolgens met een schone lei aan de achtste finales waarvoor Real reeds geplaatst is.
Op televisiebeelden leek duidelijk dat het tijdrekken van Ramos en Alonso, op het moment dat de eindstand al bereikt was, door trainer José Mourinho werd ingefluisterd.

Doeltrap
De Portugees riep Alonso bij zich, voegde hem wat toe en de middenvelder pakte prompt zijn tweede gele prent.
Ramos kreeg rood voor tijdrekken bij het nemen van een doeltrap. Even daarvoor sprak Mourinho reserve-keeper Jerzy Dudek aan, die zich richting Iker Casillas spoedde. De Real-keeper liet daarop de doeltrap door Ramos nemen, die net zo lang treuzelde tot ook hij van het veld mocht.

Onsportief
De UEFA wacht eerst het wedstrijdrapport van de scheidsrechter af, daarna bekijkt de disciplinaire commissie of er stappen worden ondernomen.
Als er sprake blijkt te zijn van duidelijk onsportief gedrag, heeft de UEFA volgens de reglementen de mogelijkheid spelers ook bij een tweede gele kaart voor meer dan een wedstrijd te schorsen.

Mourinho
José Mourinho ontkende na afloop dat er sprake was van opzet en legde de schuld naar bij de Schotse arbiter Craig Thomson. "Ik sprak tijdens de wedstrijd met zoveel van mijn spelers, niet alleen met Alonso.''
"Ik denk dat er totaal geen noodzaak was om in de slotfase met rode kaarten te gaan zwaaien. De wedstrijd was namelijk bij die 4-0 stand al lang en breed beslist. Natuurlijk zijn we al groepswinnaar, maar ik wil over twee weken gewoon van Auxerre winnen", aldus Mourinho.

Gevaarlijk
Ook Casillas sprak opzet tegen. ''Dudek kwam vragen of ik nog last had van mijn maag'', meende hij. ''En ik vertelde Ramos dat hij hun spitsen goed in de gaten moest houden. Die waren constant gevaarlijk in ons strafschopgebied.''

(Bron:nu.nl)

Ik hoop het van harte dat beide heren een langere schorsing tegemoet gaan zien. Hopelijk verliezen ze dan de 8ste finale!
De spitsen waar helemaal niet gevaarlijk binnen de 16 stink Casillas!
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of de UEFA hier wat aan kan doen. Tijdrekken is geel, en Mourinho kan net zo goed wat anders gezegd hebben.
 
Ik betwijfel of de UEFA hier wat aan kan doen. Tijdrekken is geel, en Mourinho kan net zo goed wat anders gezegd hebben.

UEFA en FIFA kunnen alles dus denk zeer zeker dat hier tegen opgetreden kan worden.
De camerabeelden spreken voor zich dus Mourinho en de rest van de daltons kunnen van alles zeggen maar het is een duidelijke zaak.
 
Wat valt er te onderzoeken dan. Elke debiel zag toch dat het opzettelijk was :roflol:

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Ook Casillas sprak opzet tegen. ''Dudek kwam vragen of ik nog last had van mijn maag'', meende hij. ''En ik vertelde Ramos dat hij hun spitsen goed in de gaten moest houden. Die waren constant gevaarlijk in ons strafschopgebied.''

:roflol: hahahhahah
 
Wat een onzin, ze kunnen het toch niet bewijzen zolang ze blijven ontkennen.
 
maar ik wil over twee weken gewoon van Auxerre winnen", aldus Mourinho.

haha dat kan nog wel met de spelers die op de tribune zitten
 
ze hadden een onderzoek moeten doen van nederland - klotespanje
 
Rechtmatig gebruik maken van de mogelijkheden die de regels je bieden is dit. Niet zo belangrijk of het opzet was of per ongeluk. Als regels een ongewenst effect sorteren moet je regels aanpassen en niet degene die gebruik maakt van zijn mogelijkheden straffen.
 
Rechtmatig gebruik maken van de mogelijkheden die de regels je bieden is dit. Niet zo belangrijk of het opzet was of per ongeluk. Als regels een ongewenst effect sorteren moet je regels aanpassen en niet degene die gebruik maakt van zijn mogelijkheden straffen.

++ dit is gewoon een slimme tactiek.

Dit zijn trouwens ook nog eens hele nette manieren om gele kaarten te scoren.
 
als de ref gewoon rood geeft (wat hij mag doen) :D dan zou het wel lachen geweest zijn
 
Back
Naar boven