AndroidHealthClinic

Peiling UFC 251

Wat was de grootste bullshit van de avond?

  • de judges bij Holloway vs. Volkanovski

    Stemmen: 2 50,0%
  • de scheidsrechter die Jose Aldo dood wilde

    Stemmen: 1 25,0%
  • Snoozeman met zijn saaie kut stijl

    Stemmen: 1 25,0%

  • Totaal stemmers
    4

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.307
Waardering
3.606
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Yoyo, weer de main card van UFC gekeken, dit keer UFC 251.
Mooiste fight by far was Thug Rose tegen Andrade, complete war.
Petr Yan is een totale machine.

Er vielen ook 3 dingen tegen:
1. de judges... Salikhov vs. Dos Santos was all bizarre bullshit maar de Co-Main had ik Max 3-2 of 4-1...
2. de scheids bij aldo vs. yan... dude, als aldo hier geen brain damage aan over gehouden heeft weet ik het ook niet meer...
3. fuck marty fakenewsman en zijn saaie kut stijl
 
Holloway got robbed. Hij won zeker de eerste drie rondes.
Usman saai? Dan moet je maar naar boksen kijken. Masvidal deed het wel beter dan verwacht vond ik.
Aldo is oud en wijs genoeg om zelf te stoppen als hij het nodig acht. Als scheidsrechters het gevecht te vroeg stoppen dan klagen we altijd. Hij bewoog iedere keer net voldoende. Het team van Aldo kan ook de handdoek in de ring gooien.
 
Holloway got robbed. Hij won zeker de eerste drie rondes.
Usman saai? Dan moet je maar naar boksen kijken. Masvidal deed het wel beter dan verwacht vond ik.
Aldo is oud en wijs genoeg om zelf te stoppen als hij het nodig acht. Als scheidsrechters het gevecht te vroeg stoppen dan klagen we altijd. Hij bewoog iedere keer net voldoende. Het team van Aldo kan ook de handdoek in de ring gooien.

Over Usman: je ziet mij aan voor een casual die alleen voor stand up kijkt? Ik denk dat ik als judoka/coach op niveau en redelijke mma kenner echt wel het spelletje snap en een goede wrestler kan waarderen. Usman zoekt echter op geen enkele manier naar de finish. Foot stomps en shoulder strikes is geen aanval.

Een legende als Aldo zal nooit zijn carriere ten grabbel gooien door tappen to strikes. Hoe onterrecht ik dit ook vind, wordt dit door 90% van de fans als pussy gezien. De hoek had idd kunnen ingrijpen, dat hadden ze mijn insziens ook moeten doen. En ja Max werd gerobbed, had het 4-1 max, 3-2 kan ik mee leven, win voor volk is unacceptable!
 
Over Usman: je ziet mij aan voor een casual die alleen voor stand up kijkt? Ik denk dat ik als judoka/coach op niveau en redelijke mma kenner echt wel het spelletje snap en een goede wrestler kan waarderen. Usman zoekt echter op geen enkele manier naar de finish. Foot stomps en shoulder strikes is geen aanval.

Een legende als Aldo zal nooit zijn carriere ten grabbel gooien door tappen to strikes. Hoe onterrecht ik dit ook vind, wordt dit door 90% van de fans als pussy gezien. De hoek had idd kunnen ingrijpen, dat hadden ze mijn insziens ook moeten doen. En ja Max werd gerobbed, had het 4-1 max, 3-2 kan ik mee leven, win voor volk is unacceptable!
Hij kreeg Masvidal niet naar de grond. Hij duwt hem tegen de kooi, stampt op zijn voeten zodat hij Masvidal zijn voet zou optillen zodat hij maar op 1 been zou staan. EN hem dan naar de grond trekken. Shoulder strikes geen aanval? Zeg dat tegen Cerrone en Conor, en tegen Jon Bones Jones..... Ik vond het inderdaad ook wel Dat Usman het iets agressiever had kunnen aanpakken, maar je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het zekere voor het onzekere neemt en kiest voor control. Hoe meer strikes je tijdens de clinch probeert, hoe meer kans je hebt om tegen een counter aan te lopen of dat je de control verliest. He who controls the distance controls the fight (Gracie).
Voor Max dacht ik ook 1 -4 maar 2- 3 daara kon je inderdaad argumenten voor vinden. Either way, Max is gewonnen. En dat had ik echt niet verwacht. Gezien hun vorig gevecht dacht ik echt dat hij als volumestriker met te weing punching power te weinig respect zou kunnen afdwingen en Volkonovski er terug gewoon ging door lopen... maar Max heeft duidelijk aan zijn punching power gewerkt. En na de head kick besefte Volkonovski dat hij wel eens KO zou kunnen gaan door ene kick. En dat heeft hem heel voorzichtig gemaakt. Daarom had hij ook meer succes in de laatste ronde omdat hij "for broke" ging omdat hij wist dat hij was verloren.
Die "judges" en het hele systeem van scoren moet gewijzigd worden.
 
Over Usman: je ziet mij aan voor een casual die alleen voor stand up kijkt? Ik denk dat ik als judoka/coach op niveau en redelijke mma kenner echt wel het spelletje snap en een goede wrestler kan waarderen. Usman zoekt echter op geen enkele manier naar de finish. Foot stomps en shoulder strikes is geen aanval.

Een legende als Aldo zal nooit zijn carriere ten grabbel gooien door tappen to strikes. Hoe onterrecht ik dit ook vind, wordt dit door 90% van de fans als pussy gezien. De hoek had idd kunnen ingrijpen, dat hadden ze mijn insziens ook moeten doen. En ja Max werd gerobbed, had het 4-1 max, 3-2 kan ik mee leven, win voor volk is unacceptable!

Nee is idd geen aanval maar puntjes scoren/jury overtuigen. Het is idd saai en zie hem graag van zijn troon verstoten worden. Is het effectief? Ja, maar de manier waarop vind ik gewoon niet om aan te gluren.
Kijk dan veel liever naar een Khabib die soms ook niet tot een finish komt maar wel zijn tegenstanders helemaal uitput en (ook mentaal) beschadigd.
 
Nee is idd geen aanval maar puntjes scoren/jury overtuigen. Het is idd saai en zie hem graag van zijn troon verstoten worden. Is het effectief? Ja, maar de manier waarop vind ik gewoon niet om aan te gluren.
Kijk dan veel liever naar een Khabib die soms ook niet tot een finish komt maar wel zijn tegenstanders helemaal uitput en (ook mentaal) beschadigd.

precies dit! niks tegen ground work, maar wel tegen tikjes om een dec. te pakken... ik heb hetzelfde met bijv. JJ (alhoewel haar fight tegen Wei Li wel een war was).
Niet zozeer moeite met mensen die niet per se kunnen finishen (bijv. Holloway, Bisping, Covingon etc., kijk ik allemaal graag naar) maar je moet iemand wel willen slopen. Slapend of rechtop, sub/ko/dec. maakt me niet uit maar een gevecht winnen zonder damage (idd mentaal of fysiek) is geen winnen imo!
 
Back
Naar boven