AndroidHealthClinic

uit de burgermaatschappij stappen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor aanmeldingen bij het KCT moet je geloof ik minimaal 20 zijn. En dan alle keuringen en trainingen nog. Voor je mag beginnen word je geestelijk en lichamelijk al gecheckt en je moet een paar keer kunnen optrekken/situps doen en 2800+ meter in 12 min lopen.
Ook is het maximaal voor 12 jaar, dus is het alsnog handig als je een opleiding hebt om daarna te kunnen functioneren in de maatschappij. Zit zelf ook met het idee te spelen om me bachelor (evt master ook nog) af te ronden en dan te kijken of ik geschikt ben.
 
Meeste lui bij KCT zijn doorstromers vanuit defensie als ik me niet vergis. Vanuit burger maak je bijna geen kans.
 
Doorstromen gebeurd tegenwoordig juist redelijk weinig omdat je een aanbeveling moet hebben van je "baas" en die vaak niet krijgt. Je word tegenwoordig overigens ook eerst (verkort) opgeleid tot basismilitair (geloof dat de afkorting AMOL was), voordat je de basis commando training(ECO) ingaat. Als burger ligt je kans wel lager inderdaad, geloof dat het zoon 30% was tov militairen waar het 50% was.
Maar als je echt commando wil worden raden ze je zelfs aan om er in te gaan als burger, omdat er anders de kans is dat je het zelfs nooit mag proberen.
 
ik praat niet alsof ik veel meegemaakt heb!
integendeel: ik heb juist zó weinig meegemaakt dat ik nu er iets aan wil veranderen.

ik wil mijn persoonlijkheid verbeteren en meer van de wereld zien. mensen helpen, in plaats van mijn tijd verspillen achter de computer..
denk dat dit juist GOED is (de gedachte), maar wat ik wil kan ik niet zomaar bereiken.. heb geen diploma's, ben onzeker persoon en mijn stats helpen ook niet mee

jij bent trouwens ook maar 23.... je praat alsof je al heel volwassen bent..

Je zegt letterlijk: 'veel dingen al geprobeerd, maar niet gelukt.' Hoeveel kun je met 18 jaar al geprobeerd hebben?

Ik val je niet aan, ik bedoel ermee te zeggen dat je eerst maar eens écht in de maatschappij moet staan voor je besluit dat je 'eruit' wilt.

En ja ik ben maar 23 dus je kunt beter maar niet naar me luisteren.
 
Doorstromen gebeurd tegenwoordig juist redelijk weinig omdat je een aanbeveling moet hebben van je "baas" en die vaak niet krijgt. Je word tegenwoordig overigens ook eerst (verkort) opgeleid tot basismilitair (geloof dat de afkorting AMOL was), voordat je de basis commando training(ECO) ingaat. Als burger ligt je kans wel lager inderdaad, geloof dat het zoon 30% was tov militairen waar het 50% was.
Maar als je echt commando wil worden raden ze je zelfs aan om er in te gaan als burger, omdat er anders de kans is dat je het zelfs nooit mag proberen.

30% van wat
 
ik praat niet alsof ik veel meegemaakt heb!
integendeel: ik heb juist zó weinig meegemaakt dat ik nu er iets aan wil veranderen.

ik wil mijn persoonlijkheid verbeteren en meer van de wereld zien. mensen helpen, in plaats van mijn tijd verspillen achter de computer..
denk dat dit juist GOED is (de gedachte), maar wat ik wil kan ik niet zomaar bereiken.. heb geen diploma's, ben onzeker persoon en mijn stats helpen ook niet mee
Heb zo het gevoel dat het voor jou wel belangrijk zal zijn om in actie te schieten en toch iets van opleiding af te ronden. Is er geen centrum leerlingenbegeleiding of zo waar je terecht kan? Die kunnen samen met je uitzoeken waar je interesses liggen en welk soort onderwijs jou ligt om dat te behalen.

Er zijn heel wat opleidingen waarmee je mensen kan helpen en je persoonlijkheid ontwikkelen. Bij sommige hoef je helemaal niet voltijds op de schoolbanken zitten en moet je al meteen stage doen (in België). Dan heb je direct het gevoel dat je nuttig bent en met een beetje geluk haal je zelfs voldoening uit je job.

Naar het buitenland trekken klinkt leuk, maar als je hier geen basis hebt om op terug te vallen, kom je gewoon weer in dezelfde situatie. Je kan ook op andere manier de wereld zien. Of "later". Nu klinkt het vooral als een vlucht.
 
Dan lijkt me de Navy Seals nog ''leuker''. Maar kom je niet ozmaar in volgens mij. Kom ook niet uit US, helaas..

Vreemdelingen legioen klinkt veelbelovend, ga ik opzoeken!

Snap nooit wat mensen daar zo ''leuk'' aan vinden.
Beetje door de modder kruipen en potentieel mensen moeten vermoorden op commando, slaafje van de bovenste plank ben je dan.
Ga lekker call of duty spelen dan ofzo.
 
Ga geld proberen te verdienen , helemaal zelf, niks werkgever etc etc.
Uitdagingen genoeg, trust me on this, have fun!!
 
of VEVA, niveau 3 - ICT?
Heb ik én een vak geleerd én ik maak meer kans om bij defensie te kunnen
Iemand gedaan / mee bezig?

Lijkt me de meest ideale opleiding en later een topbaan!
 
Momenteel voel ik me niet echt ''voldaan''. Wat ik hiermee bedoel: veel dingen al geprobeerd, maar niet gelukt. Geen zelfvertrouwen, weinig discipline om iets te bereiken wat ik mezelf beloofd hebt. Verwend, veel luxe, genoeg te besteden, maar tóch ontevreden zijn (denk dat we hier allemaal wel last van hebben). Maar IK wil hier iets mee doen en door een tijdje uit de burgerlijke maatschappij te stappen wil ik die ervaring opdoen, die van ''once in a lifetime'' Ik wil die mentaliteit van ''get your fking ass off'' en iets doen wat mij fysiek alsook mentaal uitdaagt. Dus géén kantoorbaantje. Of leren - school - werken - uitkijken naar eht weekend. Zo'n persoon ben ik nou eenmaal niet (het genieten van t leven). Ik wil hardwerken en iets betekenen voor de maatschappij. Heb momenteel geen diplomas, geen werkervaring.. Hoe begin ik? Ik zat te denken aan vrijwilligerswerk: in het leger. Maar bestaat zoiets?

Kan ik dit met terugwerkende kracht nog declareren bij mijn ouders?
 
of VEVA, niveau 3 - ICT?
Heb ik én een vak geleerd én ik maak meer kans om bij defensie te kunnen
Iemand gedaan / mee bezig?

Lijkt me de meest ideale opleiding en later een topbaan!

ICT, da's dé manier om heel vlug gedemotiveerd te raken en met een burnout thuis te zitten...
 
VEVA moet je echt niet willen jongen. hahaha
 
VEVA moet je echt niet willen jongen. hahaha

Dacht dat hier allemaal buffels zaten met discipline.


Maar zoek dus een opleiding / baan die meer uitdaging bied, zowel fysiek als mentaal. Ben daarnaast een echte denker. Dus grondtroepen of marinier zijn lijkt me weer helemaal niks...

ICT'er met defensie als omgeving, lijkt me veel leuker. Of bij de douane werken (waar allerlei drugs gesmokkeld wordt) als ICT'er, zorgen voor de beveiliging van netwerken..

Maar waarom raad JIJ VeVa - ICT af??
 
wtf waarom? Dacht dat hier juist allemaal buffels zaten met discipline. Ben wel al 19 dus kan in principe ook meteen solliciteren, of dat slim is, dat is een tweede. Maar zoek dus een opleiding / baan die meer uitdaging bied, zowel fysiek als mentaal. Ben daarnaast een echte denker. Dus grondtroepen of marinier zijn lijkt me weer helemaal niks... ICT'er met defensie als omgeving, lijkt me veel leuker. Of bij de douane werken (waar allerlei drugs gesmokkeld wordt) als ICT'er, zorgen voor de beveiliging van netwerken.. Maar waarom raad JIJ VeVa - ICT af??
Ik raad ICT niet af, maar als je dan toch defensie ingaat, ga dan NIET veva, dan word je zo uitgelachen man. VEVA is echt 1 grote grap.
 
Ik raad ICT niet af, maar als je dan toch defensie ingaat, ga dan NIET veva, dan word je zo uitgelachen man. VEVA is echt 1 grote grap.

uitgelachen, door wie? heb jij het zelf gedaan dan?
ict is mijn ding, maar nogmaals ik wil iets uitdagends hebben, geen saai 9-5 kantoorwerk
 
uitgelachen, door wie? heb jij het zelf gedaan dan? ict is mijn ding, maar nogmaals ik wil iets uitdagends hebben, geen saai 9-5 kantoorwerk

Nogmaals ga dan RECHTSTREEKS defensie in, maar ga NIET via veva.

Als jij daar loopt over de kazerne als een VEVA sukkel, zal je begrijpen wat ik bedoel.

Gewoon je AMO gaan doen en niet je VEVA + VAMO, dat is gewoon knullig.
 
Back
Naar boven