XXL Nutrition

Uitdaging tot zelfontwikkeling (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Specifieke titels?!

Screw It, Let's Do It
Losing My Virginity
Business Stripped Bare
Reach For The Skies
Screw Business As Usual
Like A Virgin

Waarvan ik business stripped bare en like a virgin de beste 2 boeken vind voor ondernemers.
Losing my virginity is zijn autobiografie en is gewoon leuk om te lezen.
Reach for the skies is meer gericht op de luchtvaart en de geschiedenis daarvan.
De andere 2 boeken gaan over zijn visie in het verleden en zijn visie over de toekomst, ook interessant.

iemand nog leuke epubs in de aanbieding? vorige week een kobo touch gekocht en ben het lezen weer een beetje aan het oppikken :)

Torrentlink naar een collectie boeken over persoonlijke ontwikkeling:

magnet:?xt=urn:btih:BA5A5A6C7A63D87EDD684D47D423A1AF8A79DF28&dn=Self%20Improvement%20Collection&tr=udp%3a//tracker.openbittorrent.com%3a80

http://bookboon.com/nl Voor educatieve boeken.

Deze staan ook allebei in de eerste post.
 
Screw It, Let's Do It
Losing My Virginity
Business Stripped Bare
Reach For The Skies
Screw Business As Usual
Like A Virgin

Waarvan ik business stripped bare en like a virgin de beste 2 boeken vind voor ondernemers.

Thanks man :) Gezien ik ondernemer ben, welke van de twee vond jij het best?
 
Thanks man :) Gezien ik ondernemer ben, welke van de twee vond jij het best?

Business stripped bare. Dit is zijn visie over verschillende aspecten van het ondernemerschap, hoe je om dient te gaan met mensen, sociale verantwoording, levering, het merk, leren van fouten, leiderschap en innovatie.

Like a Virgin behandeld ook o.a. deze onderwerpen maar dan met de opbouw waarop hij antwoorden geeft op vragen van ondernemers die hem de afgelopen jaren zijn gesteld van over de hele wereld.

Ik kan moeilijk kiezen welke beter is maar het zijn allebei must-reads.
Aangezien hij 1 van werelds grootste ondernemers is zou ik ze gewoon allemaal lezen als je de tijd er voor hebt.
 
Laatst bewerkt:
Met studie nu ook wat behavioral economics gehad, helpt me herinneren dat boek van Kahneman echt eens te gaan lezen. Had net ook gevonden als .epub leest toch echt het fijnste.
https://docs.google.com/file/d/0B42J2Cw-4epkejRjakp5aHJLUjg/

Via firefox add-ons EPUBREADER downloaden en je kan ze mooi in je browser lezen. Ik heb vooral finance boeken dus als iemand wat zoekt heb ik het waarschijnlijk wel.
 
Met studie nu ook wat behavioral economics gehad, helpt me herinneren dat boek van Kahneman echt eens te gaan lezen. Had net ook gevonden als .epub leest toch echt het fijnste.
http://docs.google.com/file/d/0B42J2Cw-4epkejRjakp5aHJLUjg/

Via firefox add-ons EPUBREADER downloaden en je kan ze mooi in je browser lezen. Ik heb vooral finance boeken dus als iemand wat zoekt heb ik het waarschijnlijk wel.
Ik heb het boek van Kahneman inmiddels uit en heb hem zelfs fysiek aangeschaft, kost 'n tientje bij bol.com en je hebt nu ook zo'n actie van 3 bestellen, 2 betalen (goedkoopste krijg je gratis).
 
Ik heb het boek van Kahneman inmiddels uit en heb hem zelfs fysiek aangeschaft, kost 'n tientje bij bol.com en je hebt nu ook zo'n actie van 3 bestellen, 2 betalen (goedkoopste krijg je gratis).

Heb hardcover ook al jaartje of 2 in huis. Tijdens mijn cognitieve psychologie vak werd er in een boek ook telkens verwezen naar Kahneman, wel vet.
 
Heeft iemand 'six pillars of self esteem' als e-book?
Ik heb de audiobook variant, maar dat vind ik niet handig.
Kan m nergens vinden.

edit: van Nathaniel Branden
 
Ik heb het boek van Kahneman inmiddels uit en heb hem zelfs fysiek aangeschaft, kost 'n tientje bij bol.com en je hebt nu ook zo'n actie van 3 bestellen, 2 betalen (goedkoopste krijg je gratis).

Ik heb vandaag de eerste 50 bladzijden gelezen, zeer interessant boek tot zo ver en het leest makkelijk weg. Ik lees wel de Engelse variant omdat ik zag dat de vertaling naar het Nederlands nogal een teleurstelling schijnt te zijn. Heb je nog meer soortgelijke boeken gelezen? En wat ga je nu lezen?
 
In! Ik lees graag boeken in de trein/bus onderweg naar school. Ben nu bezig in The 48 laws of power. Heel interessant boek. Ik ben niet zo'n snelle lezer dus ik ben al blij als ik 1 boek per 2 maanden haal, maarja.

Verder heb ik nog wel een leuk boeken lijstje voor geïnteresseerden: http://www.rsdnation.com/node/241735/forum
 
In! Ik lees graag boeken in de trein/bus onderweg naar school. Ben nu bezig in The 48 laws of power. Heel interessant boek. Ik ben niet zo'n snelle lezer dus ik ben al blij als ik 1 boek per 2 maanden haal, maarja.

Verder heb ik nog wel een leuk boeken lijstje voor geïnteresseerden: http://www.rsdnation.com/node/241735/forum


Mooie lijst. Ik zal de link later in de OP zetten wanneer ik achter de computer zit.
 
Ik lees nu "outliers: the story of success" van Malcolm Gladwell. Goed boek so far, h4 was voor mij persoonlijk wel een eye-opener.
 
In! Ik lees graag boeken in de trein/bus onderweg naar school. Ben nu bezig in The 48 laws of power. Heel interessant boek. Ik ben niet zo'n snelle lezer dus ik ben al blij als ik 1 boek per 2 maanden haal, maarja.

Verder heb ik nog wel een leuk boeken lijstje voor geïnteresseerden: http://www.rsdnation.com/node/241735/forum

Mooie lijst. Had in het verleden nooit echt een goeie lijst kunnen vinden. Aangezien ik Owen Cook ook als mijn idool had gepost in dat betreffende topic ben ik je erg dankbaar :)
 
Ik lees nu "outliers: the story of success" van Malcolm Gladwell. Goed boek so far, h4 was voor mij persoonlijk wel een eye-opener.

Waar gaat het boek over? En wat waren de eye openers tot nu toe?
 
Mooie lijst. Had in het verleden nooit echt een goeie lijst kunnen vinden. Aangezien ik Owen Cook ook als mijn idool had gepost in dat betreffende topic ben ik je erg dankbaar :)

Ja, ik vind hem ook een hele interessante man, en aangezien hij in zijn videos altijd praat over dat mensen meer boeken moeten lezen, ben ik op onderzoek gegaan of hij niet ergens een boekenlijst had.
 
Ben nu onderweg in 'the six pillars of self esteem' van Nathaniel Branden. Iemand hier meningen over?
 
1001004011833468.jpg


http://www.bol.com/nl/p/het-europese-nihilisme/1001004011833468/?bltg=itm_event%3dclick%26cnt_disp%3dMHP%26mcm_ccd%3dRTVO%26mcm_refdate%3d20131106%26mcm_cstep%3d1%26slt_subch%3dopn1%26pg_nm%3dmain%26slt_id%3d803%26slt_nm%3d1N-MCM-slot-opn1-mhp%26slt_pos%3dB1%26slt_owner%3dmcm%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d3%26itm_id%3d1001004011833468%26itm_role%3din&promo=main_803_RTVO-1N-MCM-slot-opn1-mhp_B1_product_3_1001004011833468

Ga dit boek wss eens bestellen en lezen, lijkt me interessant.
 
Waar gaat het boek over? En wat waren de eye openers tot nu toe?

Het ging bijvoorbeeld over het effect van je geboortemaand met betrekking tot kansen in sport, school of iets dergelijks. Zo begint het seizoen bij ijshockey in januari en zijn veruit de meeste tophockeyspelers geboren in de eerste 3 maanden van het jaar. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld scholen. Het verschil dat een kind heeft en waarvan gezegd wordt "dat trekt later wel bij" trekt in de realiteit nooit bij, maar wordt zelfs groter. De beste van de groep, wat vaak de oudsten zijn, krijgen extra kansen, waardoor ze nog beter worden, waardoor ze meer kansen krijgen etc.

Dat is één van de vele delen. Een ander deel gaat over vaak over het hoofd geziene gevolgen van culturen, zoals een groot aantal neerstortende vliegtuigen in Azië (weet land niet meer precies), omdat het daar onbeleefd is een belangrijker persoon tegen te spreken.

Een ander deel gaat over het welbekende fenomeen dat Aziaten beter zijn in wiskunde, maar dat heeft niets met genen te maken. Daar heerst een rijstcultuur, waar het normaal is om 3k uur per jaar te werken en waar kinderen 245 (plusminus) dagen naar school gaan (en langere dagen). Amerikanen daarentegen gaan slechts 180 dagen naar school. Moraal is: inzet.

Talent wordt ook deels afgeschreven als minder belangrijk, geluk is meer van invloed. Zo haalt hij advocaten aan met een Joodse afkomst, Bill Gates die vrij toegang had tot één van de eerste computers, zo ook Bill Joy.

Zo staan er nog meer in, zoals over opvoeding (volplannen of kind zijn gang laten gaan) en afwezigheid van hartaanvallen in een bepaald stadje ;)

Edit: nu bezig met "A random walk down Wall Street"
 
Back
Naar boven