MuscleMeat

Uiterlijk (2 zaken) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hallo,

Dus even een vlugge voorstelling om jullie een zicht te geven over hoe/wat ik ben/doe.
Ik ben Robin, 17j & 8 mnd. en begon te fitnessen op mijn 16e verjaardag. Vorige jaar heb ik een lange pauze gehad (+- 2 mnd.) maar dat doet er niet toe.

Sinds dit jaar (schooljaar) ben ik iets meer bezig met mijn voeding maar dat is 1 ding.
Ik heb 2 problemen, die me toch wel storen over het algemeen.

1. Puistjes (nee, geen kuur :p), ik las dat het kan komen door de eiwitten die ik gebruik als extra. Ik gebruik 100% whey sensation, de rest haal ik zoveel mogelijk uit voeding (kip, lekker sappig vleesje, vis...).
Weet iemand van jullie waaraan dit kan komen? In het begin dacht ik dat het puberteit was, maar ik ben toch wel een van de enigen van mijn leeftijd.
PS: Het vindt zich plaats op mijn linker schouderblad, beetje borst (gaat langzaam weg) en gezicht.

2. Tepels, zoals nog mensen op dit forum heb ik vrij dikke tepels, wat ik pittig kak vind. Hiervoor ben ik al naar de dokter geweest, en naar het ziekenhuis geweest (maar willen tot ik 18 ben niks aan doen).
Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met vet maar ook toen ik vorig jaar toch wat droger stond, bleven het puffy tepels.
Iemand die weet wat ik er het best mee doe? Er mee leven ben ik toch niet van plan, het stoort me vrij hard :headbang:
 
Laatst bewerkt:
Welkom Robin!

Betreft de puisten; de een is gevoeliger voor puisten bij gebruik van wheyshakes of eiwitten, de ander weer niet. Bovendien ben je 17 jaar en kan het ook daar nog een beetje van komen. Ik ben 21 en heb ze nogsteeds, zou me daar niet zon zorgen over maken. Je geeft zelf ook al aan dat het langzaam weggaat dus dat komt echt wel goed.

De tepels zou ik me ook niet zo druk over maken, het kan zo zijn dat ze wat groter zijn maar niemand is perfect, als je daar zo op let en je er druk over maakt zal het alleen maar vervelender zijn en zal het je meer storen.
 
Welkom Robin!

Betreft de puisten; de een is gevoeliger voor puisten bij gebruik van wheyshakes of eiwitten, de ander weer niet. Bovendien ben je 17 jaar en kan het ook daar nog een beetje van komen. Ik ben 21 en heb ze nogsteeds, zou me daar niet zon zorgen over maken. Je geeft zelf ook al aan dat het langzaam weggaat dus dat komt echt wel goed.

De tepels zou ik me ook niet zo druk over maken, het kan zo zijn dat ze wat groter zijn maar niemand is perfect, als je daar zo op let en je er druk over maakt zal het alleen maar vervelender zijn en zal het je meer storen.
Hey! Dankjewel voor je reactie.
Om te reageren; de puisten boeien me in principe ook niet echt, maar het is vrij vervelend om altijd te horen dat ik puistjes heb en de rest niet. Wat ik wel merk, als ik op vakantie ben en alle dagen +- 2-3u in het zwembad zit gaat het zowat meteen weg (uitdroging wss).
Wat betreft de tepels; ik denk dat anderen het niet echt boeit over de mening over mij, maar ik zit toch wel liever graag in m'n vel wanneer ik in een tshirt rondloop, dat doe ik zo min mogelijk tbh...
 
Hey! Dankjewel voor je reactie.
Om te reageren; de puisten boeien me in principe ook niet echt, maar het is vrij vervelend om altijd te horen dat ik puistjes heb en de rest niet. Wat ik wel merk, als ik op vakantie ben en alle dagen +- 2-3u in het zwembad zit gaat het zowat meteen weg (uitdroging wss).
Wat betreft de tepels; ik denk dat anderen het niet echt boeit over de mening over mij, maar ik zit toch wel liever graag in m'n vel wanneer ik in een tshirt rondloop, dat doe ik zo min mogelijk tbh...

Wellicht dat zonnebank dan optie is om eventueel van je puisten af te komen. Ik snap het dat je misschien dan minder in je vel zit daardoor, maar dan zul je moeten afwachten tot je 18 bent, wellicht krijg je dan een kleine ingreep voor je tepels, maar dan moet je je afvragen of dat het dan waard is, zoja, dan zou ik het ook doen, lijkt me
 
Je kunt natuurlijk zink proberen tegen de acne. Werkt vrij aardig voor mij. Ongeveer twee weken 50 mg/dag slikken zou een merkbare verbetering moeten geven, daarna over op 25 mg onderhoud. Als dat niet werkt kun je zwaarder geschut inzetten; benzoylperoxide (benzac). Tevens is dat geen goed idee om in de zon te gaan zitten / zonnebank te pakken i.c.m. benzylperoxide, want benzoylperoxide maakt je huid kwetsbaarder voor UV. De reden dat het beter was in het zwembad is waarschijnlijk de ontsmettende (en inderdaad ook uitdrogende) werking van chloor.

De "dikke tepels" zoals je het omschrijft heet gynecomastie. Wanneer je je eraan begint te storen moet je het gewoon weg laten halen. Heb het zelf ook gehad. Als het er al meer dan 2 jaar zit gaat het ook niet meer vanzelf weg. Het valt strikt genomen niet onder de basisverzekering, want het is een cosmetische ingreep. Wel even rekening mee houden dus (kosten +/- 3000 euro).
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Dus even een vlugge voorstelling om jullie een zicht te geven over hoe/wat ik ben/doe.
Ik ben Robin, 17j & 8 mnd. en begon te fitnessen op mijn 16e verjaardag. Vorige jaar heb ik een lange pauze gehad (+- 2 mnd.) maar dat doet er niet toe.

Sinds dit jaar (schooljaar) ben ik iets meer bezig met mijn voeding maar dat is 1 ding.
Ik heb 2 problemen, die me toch wel storen over het algemeen.

1. Puistjes (nee, geen kuur :p), ik las dat het kan komen door de eiwitten die ik gebruik als extra. Ik gebruik 100% whey sensation, de rest haal ik zoveel mogelijk uit voeding (kip, lekker sappig vleesje, vis...).
Weet iemand van jullie waaraan dit kan komen? In het begin dacht ik dat het puberteit was, maar ik ben toch wel een van de enigen van mijn leeftijd.
PS: Het vindt zich plaats op mijn linker schouderblad, beetje borst (gaat langzaam weg) en gezicht.

2. Tepels, zoals nog mensen op dit forum heb ik vrij dikke tepels, wat ik pittig kak vind. Hiervoor ben ik al naar de dokter geweest, en naar het ziekenhuis geweest (maar willen tot ik 18 ben niks aan doen).
Het zal waarschijnlijk ook te maken hebben met vet maar ook toen ik vorig jaar toch wat droger stond, bleven het puffy tepels.
Iemand die weet wat ik er het best mee doe? Er mee leven ben ik toch niet van plan, het stoort me vrij hard :headbang:

Foto voor de liefhebbers (btw, koud en uiteraard buikje opgespannen)

DRhY8sU.png
Is er een voelbare 'schijf' onder de tepels? Of zijn het alleen de tepels zelf die puffy zijn, dus er zit niet echt iets onder?

Ga voor je puistjes even langs de huisarts.
 
Is er een voelbare 'schijf' onder de tepels? Of zijn het alleen de tepels zelf die puffy zijn, dus er zit niet echt iets onder?

Ga voor je puistjes even langs de huisarts.
Als ik goed voel, voel ik een soort van knobbel (ik denk melkklier ofzo?), ik denk dat dit m'n tepels heeft uitgerokken waardoor ze puffy zijn geworden.
Ook voor de puistjes ben ik ooit al eens naar de huisarts geweest, die raadt me een zalfje aan wat ik savonds erop moest smeren en sochtens eraf, maar dat heeft 0 geholpen na x aantal weken... :/
 
Als ik goed voel, voel ik een soort van knobbel (ik denk melkklier ofzo?), ik denk dat dit m'n tepels heeft uitgerokken waardoor ze puffy zijn geworden.
Hoe groot? Dat knobbeltje eronder is inderdaad klierweefsel. Veel mannen heb dat in meer of mindere mate, als het heel klein is, is het vrij normaal. En op jouw leeftijd is het nog redelijk normaal als het wat groter is, hoewel het best onsierlijk kan zijn. Dan is het inderdaad gynecomastie. In de regel trekt dat grotendeels weg zodra je wat ouder wordt.

Mocht het nu met je 18e nog niet weg zijn, zou ik weer teruggaan naar je huisarts. Je zou dan kunnen voorstellen of hij het zou zien zitten om een paar maanden tamoxifen voor te schrijven. Dit kan helpen bij gynecomastie, maar het is wel off-label-gebruik. Lang niet iedere arts doet dat dus. Eventueel zou je kunnen vragen of hij je dan zou willen doorverwijzen naar een internist die je daar misschien mee zou willen helpen. Anders zul je inderdaad onder het mes moeten wat tevens ook vrij prijzig is en inderdaad niet wordt vergoed.

Ook voor de puistjes ben ik ooit al eens naar de huisarts geweest, die raadt me een zalfje aan wat ik savonds erop moest smeren en sochtens eraf, maar dat heeft 0 geholpen na x aantal weken... :/
Weer teruggaan en zeggen dat het niet geholpen heeft. Waarschijnlijk heeft hij je benzoylperoxide geadviseerd. Dat werkt inderdaad lang niet altijd of voldoende. Als je teruggaat kan het zijn dat je een andere zalf krijgt (vaak een retinoïdzalf) of antibiotica. Steeds teruggaan als het uiteindelijk niet geholpen heeft, dan krijg je steeds wat anders; hier is namelijk een behandelstappenplan voor.

Hierboven werd ook zink geadviseerd. Dat is ook zeker het proberen waard, het kan de acne wat verminderen.
 
Als ik goed voel, voel ik een soort van knobbel (ik denk melkklier ofzo?), ik denk dat dit m'n tepels heeft uitgerokken waardoor ze puffy zijn geworden.
Ook voor de puistjes ben ik ooit al eens naar de huisarts geweest, die raadt me een zalfje aan wat ik savonds erop moest smeren en sochtens eraf, maar dat heeft 0 geholpen na x aantal weken... :/

Toen ik 17-18 jaar was had ik ook dikkere tepels of nu. En ook met een schijfje eronder.
 
Ik ga donderdagavond nog eens naar de huisarts en eens vragen voor mijn rug en gezicht.
 
Oké, dus ik ben naar de dokter geweest en kreeg redelijk veel dingetjes...
Als eerst kreeg ik benzoyl gel 5%, ik kreeg ook nog capsules Tetralysal (300 mg), een mousse voor mijn gezicht te reinigen en een lotion.
Na 1,5 maand zou ik goed resultaat moeten hebben, zo niet, word ik doorverwezen naar een dermatoloog. :)
 
Oke nog een update;
- Gezicht is veel beter geworden
- Rug niet.

Ergens in juli heb ik een afspraak met een dermatoloog (kon niet vroeger, tenzij ik mijn laatste examens wou fucken :) )

Naar mijn gevoel werkt benzoyl niet zo super voor mij, tbh... Ik had 5% geprobeerd, werd niet echt droog, ik heb dan 10% geprobeerd, was ook nog niet alles. Dus heb beide opgebruikt maar gebruik het niet meer. De capsules werken het best denk ik.
 
Oke nog een update;
- Gezicht is veel beter geworden
- Rug niet.

Ergens in juli heb ik een afspraak met een dermatoloog (kon niet vroeger, tenzij ik mijn laatste examens wou fucken :) )

Naar mijn gevoel werkt benzoyl niet zo super voor mij, tbh... Ik had 5% geprobeerd, werd niet echt droog, ik heb dan 10% geprobeerd, was ook nog niet alles. Dus heb beide opgebruikt maar gebruik het niet meer. De capsules werken het best denk ik.

Hey,
Laat even weten hoe het is afgelopen bij de dermatoloog?
Mijn rug is er ook niet beter op geworden...
 
Hey,
Laat even weten hoe het is afgelopen bij de dermatoloog?
Mijn rug is er ook niet beter op geworden...
Zal ik doen! (duurt wel nog ff :( )
 
Oké, ik ben gisteren naar de dermatoloog gegaan en kom net terug van de dokter.
Ik moet zware medicatie nemen (blijken diepe ontstekingen te zijn). Ik weet niet precies meer hoe het noemt maar je krijgt er droge lippen van, zeer goed insmeren tegen de zon en huid genoeg insmeren.
Daarnet bloed laten nemen, volgende maand nog eens en vanaf dan om de 2 maand.

Ik dacht dat het rond januari zowat over moest zijn.
 
probeer alles nu te fixen voordat je nog geen 18 bent:D
 
Oké, ik ben gisteren naar de dermatoloog gegaan en kom net terug van de dokter.
Ik moet zware medicatie nemen (blijken diepe ontstekingen te zijn). Ik weet niet precies meer hoe het noemt maar je krijgt er droge lippen van, zeer goed insmeren tegen de zon en huid genoeg insmeren.
Daarnet bloed laten nemen, volgende maand nog eens en vanaf dan om de 2 maand.

Ik dacht dat het rond januari zowat over moest zijn.
Roaccutane krijg je dan denk ik? Waarom moet je bloed laten afnemen?
 
Roaccutane krijg je dan denk ik? Waarom moet je bloed laten afnemen?
Ik heb geen idee meer en moest bloed afnemen zodat ze het kunnen opvolgen I guess.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Roaccutane krijg je dan denk ik? Waarom moet je bloed laten afnemen?
Een klein aantal mensen krijgt er verhoogde leverwaarden van, daar controleren ze op.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Back
Naar boven