XXL Nutrition

Uitgebreid kuurverslag d-bol only.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauw

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
7.531
Waardering
9
Tongpo stuurde me een hele poos terug een pm met de vraag of ik m’n kuurverslag wilde posten. Ik heb beloofd dat ik dat t.z.t. zou doen. Belofte maakt schuld, dus bij deze:

Het moest er maar eens van komen.
Via via via heb ik contact gelegd met een betrouwbare dealer. Waarom betrouwbaar? Omdat ik veel positieve berichten over ?m hebben gehoord, en omdat ik de eurie?s naar een huisadres kon sturen ipv een anonieme postbus. Afgelopen week zijn de spulletjes aangekomen: 300 tabs dianabol (naposim) en 24 tabs clomid (anfarm dacht ik).
Het wordt mijn allereerste kuur. Waarom een d-boll only kuur ipv injects? Omdat ik geen flauw idee heb over het gebruik van a.a.s. wel bevalt. Een d-boll only kuur is dan wat makkelijker om mee te stoppen, en het is ook nog relatief goedkoop. En ik denk dat als je nog een a.a.s. maagd bent zoals ik dat je redelijk wat kan halen uit voorzichtige kuren zoals d-boll only of injects only. Een stack is naar mijn mening iets voor de meer ervaren a.a.s. gebruiker. Als de kuur wel bevalt dan wordt mijn volgende kuur (volgend jaar) een kuur d.m.v. injects (geen stack met orals). Welke injects dat gaan worden moet ik me nog effe in verdiepen.

Het volgend ben ik van plan:
Kuur: 6 weken: 35 mg dianabol e.d. ik denk dat ik de doses verspreidt over 3 per dag.
Nakuur: 7 dagen 100 mg clomid e.d. daarna 10 dagen 50 mg clomid e.d. en natuurlijk creatine. (edit: dit is uiteindelijk een clomid/nolva combi geworden)

Stats:
Leeftijd: 25 jaar
Lengte: 1,95m
Gewicht: 96 kg.
Vetpercentage: geen flauw idee, ikzelf vind het acceptabel.

Doel: 3 a 4 kg spiermassa erbij.

Trainingsmethode:
HST. Maar ik schroef de intensiteit en het trainingsvolume iets op door meer gewicht aan de stang te hangen en door 2 oefeningen toe te voegen (deadliften en chinnen).

Eten:
Tsja, meer van alles. Vooral meer eiwit en KH. Ik geloof dat ik maar een koelbox met voer mee naar m?n werk sleep.

Na de kuur:
Na de kuur ga ik weer terug naar de oude intensiteit en volume. Ik blijf 6 weken doortrainen (incl. creatine) om de massa (proberen) vast te houden, in die 6 weken houdt ik het eiwit hoog maar kh gaat weer naar oude niveau. En na die 6 weken cutten.

Ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten maar ik houdt jullie op de hoogte.

Dag 4.
Eigenlijk weinig nieuws te melden behalve dat ik vandaag niet vooruit branden ben. Er komt helemaal niets uit m?n vingers. En gisteren eigenlijk ook al niet. Pffff, effe op de tanden bijten want er ligt nog werk genoeg. Ik voel me verder best ok鬠alleen zo traag als dikke stront tegen de bult op.:nixweiss:
Gisteren niet getraind onder het motto: als je je moe voelt moet je naar je lichaam luisteren en niet trainen.
Maar vannavond ga ik er gewoon tegen aan, nu maar hopen dat het een beetje lekker gaat.

Dag 5.
Trainen was wel ok鮠Vannacht lekker liggen zweten. En nu voel ik me helemaal poesie. WTF? De verhoogde hartslag van dag 1 zou nog tussen de oren kunnen zitten. Het zweten van afgelopen nacht en dat ontzettende slome gevoel daar is niks psychosomatisch aan. Gisteravond even op de weegschaal gestaan en ik ben al 0 kg aangekomen, maar ik ben pas 5 dagen bezig dus misschien moet ik wat meer geduld hebben.
Dat slome gevoel en die zweetaanval zijn niet echt sides die ik bij d-boll verwachte. Ik zet nog een weekje door, en als het dan nog steeds poesie is dan houdt ik mijn AS avontuur voor gezien.

Dag 7.
Zo, week 1 zit er op. Het slome gevoel is min of meer verdwenen, gelukkig. Vanochtend heb ik effe op de weegschaal gestaan, en ik ben tot mijn verbazing 1,5 kg zwaarder. Op dag 5 was ik niks aangekomen, en nu ben ik op dag 7 1,5 kg zwaarder? Raar?.
Gistermiddag getraind en dat ging lekker, een goeie pomp ook. Maar niks bijzonders ofzo. Behalve de sides op dag 4,5 en 6 merk ik verder weinig van de d-boll.
Samenvattend: ik merk er nog maar weinig van?.

Ik maak trouwens een samenvatting van mijn kuur ervaringen in het engelse gedeelte. D.w.z. een kort kuurverslag zonder veel off-topic geouwehoer (mea culpa )
Dat kuurverslag vindt je hier: [Link niet meer beschikbaar]

Dag 8
Pffff, ik had gisteravond en vanochtend toch effe stress. Want mijn tepels jeukten. Paniek! Paniek! En dikke frustratie, want ik heb nog nauwelijks massa gepakt maar ik krijg al wel gyno??? Van 1 week op 35 mg e.d.???
Toen bedacht ik me ineens dat ik op verzoek van mijn vriendin afgelopen weekend het haar rond m?n tepels met een mesje heb weggeschoren zonder scheerschuim. En dat gaat dus behoorlijk jeuken. Is me dat effe een opluchting

Week 2.
Jawel, week 2 zit erop. En ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Het goede nieuws is: de d-boll begint te doen wat het moet doen. Het slechte nieuws is: de Hema verkoopt slechte weegschalen.
Speciaal voor de kuur had ik bij de Hema een weegschaal aangeschaft van 20 pleuro. En ik ben er achter gekomen dat het ding super onzuiver is. Ik woog mezelf normaal gesproken om de 2 dagen, en ik merkte dat ik nauwelijks wat aankwam. Mooi balen dus. Maar dat ligt dus aan de weegschaal. Want gisteren ging ik op de weegschaal staan en hij gaf wederom 97 kg aan. En dat vond ik raar want zelfs mijn omgeving ziet dat ik breder ben geworden (en dus ook zwaarder). Licht geﲲiteerd sprong ik direct weer op de weegschaal en toen woog ik opeens 101 kg (in 30 seconden 4 kg aankomen:music049 . Vervolgens heb ik het ding uitgeprobeerd met een gewicht van 10 kg. Dat gewicht heb ik 3 keer achter elkaar opgetild en weer op de weegschaal gelegd. En de weegschaal gaf 2 keer 9 kg aan en 1 keer 12 kg. Dus ik ga op zoek naar het bonnetje om het kreng te ruilen want voor 20 eurie verwacht ik wel iets beters.
Maargoed, ik ben dus ergens tussen de 1 en 5 kg aangekomen.
Er bestaat trouwens ook nog zoiets als teveel eten tijdens een kuur, want de horeca spoiler is ook gegroeid. Dus ik ga de komende tijd iets terug in KH. Wat wel frappant is dat ondanks de toename van het vetpercentage de definitie een stuk beter is geworden.
Er is nog iets waaraan ik merk dat de d-boll z?n ding doet. Afgelopen vrijdag kreeg ik van de barbel-row een pomp in mijn biceps, en van het banken een pomp in m?n schouders. Dat heb ik anders nooit, maar je hoort mij niet klagen
En de d-boll begint ook z?n reputatie als ?feel-good? A.S. waar te maken. Het afgelopen weekend heb ik het vrij laat gemaakt (resp. 4 uur en 3 uur), en afgelopen nacht heb ik ook al niet goed geslapen. Nu zou ik me dus behoorlijk moe moeten voelen. Maar niets is minder waar. Ergens in de verte voel ik me wel moe (lichte hoofdpijn enzo), maar eigenlijk kan ik niet wachten tot ik vanavond kan trainen. En eerlijk gezegd voel ik me het hele weekend al happy-de-peppy.
Kortom: Halleluja! Geen last gehad van sides, ben harder geworden, ben aangekomen en ik voel me een happy camper. Ik moet alleen effe de weegschaal ruilen.

Het enige wat vraagtekens bij me oproept is het volgende: d-boll is een snel werkend anabool zeggen ze. Waarom duurt het dan toch ruim 1,5 week voordat je er wat van merkt?

Dag 18
Effe een update.
Het bonnetje van de weegschaal ben ik kwijt. Dus ik kan het doen met het onnauwkeurige kreng wat ik nu heb. Maar dat is allemaal niet zo interessant. Wat wel interessant is:
Gisteren voelde ik me moe. Normaal gesproken neem ik dan een dag extra rust ipv te trainen. Want ik zie een gevoel van vermoeidheid als een signaal van het lichaam dat het rust nodig heeft (het meeste acute signaal van overtraining is bij mij een gevoel van vermoeidheid). En het komt mijn inzet tijdens mijn werk ook niet bepaald ten goede als ik me moe voel.
Maar ik heb gisteren toch getraind. Want redeneerde ik: ik train op de HST manier, en die zegt dat een gevoel van vermoeidheid vaak veroorzaakt wordt doordat het CNS nog niet goed is ?uitgerust?, maar dat neemt niet weg dat je spieren wel voldoende zijn hersteld. Een vermoeid CNS is volgende de HST methodiek niet erg omdat je toch submaximaal traint.
Verder gebruik ik nu a.s., en a.s. zorgt voor een beter herstel van de spieren en stimuleert ook nog eens het CNS. Dus het risico op overtraining is vrijwel nihil.
Als ik me moe voel dan loopt de training niet lekker. Ik kan me minder goed concentreren op de oefening, en meestal is de pomp ook een stuk minder.
Maar gisteren ging het dus echt super! De gewichten voelde erg licht, ik voerde de reps uit als een goed geoliede machine en ik kreeg een heerlijke pomp!
Als ik train ondanks vermoeidheid, dan voel ik me de volgende dag vaak net zo moe. Maar dat is nu wel anders: ik voel me nu prima. Top![ ]

Week 3.
Goed, week 3 zit er bijna op. Het trainen gaat echt als een speer! D.w.z dat de gewichten super licht aanvoelen, en de pomp is subliem. Vooral in de schouders en de biceps is de pomp af en toe op het pijnlijke af. De weegschaal staat nu op 101 a 102 kg (de tip van Marcus helpt geweldig, als je de weegschaal op een harde ondergrond legt wordt ie een stuk zuiverder suf konijn dat ik ben). Ik heb het idee dat ik de groei van de horecaspoiler redelijk onder controle heb, dus aan m?n diet verander ik verder niets.
Uiteraard heb ik ook nog wat te mekkeren, ik heb het idee dat m'n poep iets lichter wordt. Het zal wel weer iets zijn wat ik mezelf inbeeld. Maar voor de zekerheid houdt ik het toch maar in de gaten.

dag 24.
mijn poep heeft weer een gezonde bruine teint.

Jahaa, dat is nieuws waar jullie op zaten te wachten of niet?

Week 4
Hatsiekiedee, week 4 zit er al weer op.
Er is eigenlijk weinig nieuws, en dat is eigenlijk ook nieuws maar daarover dadelijk meer. Eerst de keiharde feiten. De weegschaal staat nu op 102 a 103 kg, het kreng is nog steeds niet echt zuiver dus ik houdt het op 1 kg erbij.
Tot nu schat ik in dat de winst voor de helft uit spiermassa bestaat en de andere helft uit vet of vocht. Dus ongeveer 3 a 4 kg spiermassa erbij in 4 weken tijd. 4 kg spiermassa heb ik wel eens gered in 5 maanden tijd (hardgainer sT, zie deze link: [Link niet meer beschikbaar]), dus ik ben niet geheel ontevreden over het tot nu toe behaalde resultaat.

Dan nu het nieuws wat geen nieuws is. Toen ik met d-boll begon had ik eigenlijk echt verwacht dat ik zou voelen ?inkicken? ofzo. Althans dat hoor je ervaren gebruikers vaak zeggen. En op veel sites wordt d-boll omschreven als feel good drug. Dus ik verwachte min of meer dat ik van de ene op de andere dag in soort stero拉n roes zou verkeren ofzo iets. Maar ik voelde helemaal niets. Op wat bijwerkingen na in week 1 merkte ik helemaal niets. Geen toegenomen agressie, geen voortdurende geilheid, geen euforische jubelbuien (behalve toen ik een B&F t-shirt kreeg ), niets van dat alles.
Maar vorige week bedacht ik me ineens dat ik me al 3 weken prima voel. Normaal gesproken voel ik me altijd lekker en vol zelfvertrouwen. Maar zo nu en dan heb ik wel eens van die dagen dat het allemaal wat stroever gaat. Als ik bijvoorbeeld slecht heb geslapen ofzo. En hoewel ik de afgelopen tijd wel een paar keer niet al te best heb geslapen heb ik absoluut geen last gehad van ?stroeve? dagen. Alles loopt gesmeerd, of ik nu wel of niet goed heb geslapen. Ik had me er op voorbereid dat d-boll er op het mentale vlak behoorlijk in zou hakken, ik had niet gedacht dat d-boll zo subtiel zou zijn.
Waar d-boll iets minder subtiel in is, is de training. Man, dat gaat als een trein! Vooral de toename in kracht is zwaar kicken! En over de pomp hoor je me ook niet klagen.

Kortom: het was weer een prima week. Training gaat prima. De vooruitgang is goed. En ik heb geen last van sides. Met frisse moed week 5 in!

Week 5
Week 5 zit er alweer op. Het was niet zo’n beste week. Door allerlei sociale verplichtingen en drukke werkzaamheden die niet konden worden uitgesteld heb ik deze week niet goed kunnen eten. Ik heb het nog wel voor elkaar gekregen om 2 keer te trainen. Het ergste moet nog komen: ik heb afgelopen weekend stevig lopen blowen.
De weegschaal drukte me met de neus op de feiten: hij bleef steken op 104 kg. Damn! Typisch een geval van eigen schuld dikke bult……
Overigens ging het trainen wel prima, ik knalde de reps eruit als een goed geoliede machine en de gewichten voelden licht aan.
Dit is de laatste week, ik hoop nog de 105kg te kunnen halen.

WTF!? Ik lees net effe week 4 door. Ik dacht echt dat ik in week 4 ook al 104 kg woog. Niet dus. Ik heb dus toch nog 1 kg erbij gewonnen. Joepiedepoepie! Wat niet wegneemt dat het blowen van afgelopen weekend nog steeds een domme actie is……

De enige sides die nu een beetje de kop op beginnen te spelen is dat ik wat last krijg van puistjes op m’n rug. Maarja, dat soort sides zou ik pas een probleem vinden als ik wedstrijden zou willen draaien. Wat wel vervelend is dat de puistjes precies op plaatsen zitten waar ik ze niet kan uitknijpen
En uiteraard houdt ik vocht vast en ben ik een stuk vetter geworden. Maar dat kan je verwachten met een d-boll only cycle.

Met goede moed ga ik week 6 in. Op naar de 105 kg!

Week 6
De laatste week zit er bijna op. Morgenvroeg gaan de laatste 2 tabs naar binnen, en direct daar achteraan nolva en clomid. Het is tijd voor een korte terugblik. Maar eerst even de harde feiten: 105 / 106 kg wees de weegschaal gisteravond aan. Vandaag flink bunkeren dan halen we de 106 kg ook nog wel. Vanavond schiet ik effe wat plaatjes met de digicam.
Deze week van bijwerkingen geen sprake. Goed, de hoeveelheid puistjes en pukkeltjes zijn wel wat toegenomen, maar dat is niks dramatisch vind ik. Ik ben deze week wel verkouden geworden. Dat is normaal gesproken niet echt bevorderlijk voor een goede intensieve training. Maar deze week ging het trainen weer als een trein. Ik ben haast vergeten dat het ook er nog zoiets bestaat als een matige training waarin de gewichten loodzwaar aanvoelen en de pomp niet vanzelfsprekend is. Dat zal de komende tijd wel even wennen zijn…..
De komende weken probeer ik zoveel mogelijk de gewonnen (spier)massa en spierkracht vast te houden. Over een week of 6 post ik nog eens wat de weegschaal aanwijst. Ik hoop dat het niet onder de magische grens van 100 kg is.

Goed, de terugblik:
Al met al beviel de kuur me uitstekend. Ik ben begonnen met 96 kg en 10 kg zwaarder geëindigd. Zijn dat 10 harde kilo’s? Absoluut niet! Toen ik met de kuur begon was ik al niet bepaald droog en hard te noemen, maar nu ben ik echt behoorlijk vet geworden (voor mijn doen tenminste). Ik denk dat de winst 50/50 is. Wat dus betekent dat 4 a 5 kg spiermassa heb gewonnen.
Toen ik met de kuur begon was ik nogal huiverig voor bijwerkingen etc. En ik twijfelde ook of ik wel d-bol moest nemen als een eerste kuur, omdat het toch een redelijk zwaar middel is (zegt men).
Maar gedurende de afgelopen 6 weken heb ik nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ook mentaal merkte ik heel weinig van d-bol. Ik heb mijn vriendin nog gevraagd of ze er wat van heeft gemerkt de afgelopen periode, en volgens haar was er helemaal niks geen verandering te bespeuren (mentaal dan, want die 10kg zie je wel).
Ik had eigenlijk verwacht dat de d-bol er echt zou inkicken zoals je soms leest. Daar heb ik dus helemaal niets van gemerkt. Het enige wat me redelijk opviel is dat ik me 6 weken lang gewoon goed heb gevoeld. Een slechte dag na een nacht met weinig slaap of door een verkoudheidje was er niet bij. Ik denk dat als iemand me 6 weken lang stiekem 35 mg d-bol e.d. zou hebben gegeven dat ik er niets van gemerkt zou hebben. Het enige wat iets meer opvalt aan d-bol zijn de trainingen. Met d-bol behoren slechte trainingen absoluut tot het verleden. De hele kuur heb ik getraind met 1 werkset met 5 a 6 reps (HST), maar ik kreeg altijd een pomp alsof ik een zware set met wel 15 reps had gedaan. En de gewichten voelen heerlijk licht aan.
Al met al is een d-bol only kuur helemaal zo slecht nog niet ALS je de specifieke nadelen in acht neemt. Want d-bol is zwaar voor je lichaam (volgens de heren medici tenminste, dat weet ik gelukkig niet uit eigen ervaring), en veel van de gewonnen kilo’s bestaan uit vet en vocht. Dus als je een bangerik bent, en op zoek bent naar een a.s. die snel je systeem weer uit is als de kuur niet bevalt dan is d-bol only een mogelijkheid. Als je wat minder bang bent aangelegd zijn er veiliger en misschien ook wel effectievere alternatieven voor d-bol te vinden.

En voor de toekomst:
Ik ga nog wel eens vaker kuren. Ik zit te denken aan test. maar ik moet eerst nog eens heel goed nadenken hoe ik e.e.a. aan wil pakken (wel of geen frontload, wel of geen stack, wel of geen HCG, etc). Als ik weer ga kuren dan zal dat op z’n allervroegst in de loop van volgend jaar zijn. Deze zomer ga ik eerst eens proberen de speklaag te minimaliseren, en daarna ga ik proberen om naturel nog een paar kilo te pakken. En daarna zien we wel……
 
Thnx bro, ik denk dat hier toch wel een boel informatie in staat die 'newbies' ervan kan weerhouden om telkens weer dezelfde topics te openen.
 
Mooi uitgebreid verslag, relaxed dat je het met ons wil delen :)
 
@ tongpo: Vragen zoals:

Ik train al 2 maanden en ik wil aan de annobollen. Ik wil geen bodybuilder worden dus ik wil maar 30 kg aankomen. Een jongen op de sportschool zei dat ik het beste 12 weken dianobal kan gebruiken. Wat denken jullie?

En dan vinden ze het raar als ze welgeteld 4 replies krijgen met alleen maar kritiek. :D :D :D
 
Laatst bewerkt:
Lauw zei:
@ tongpo: Vragen zoals:

Ik train al 2 maanden en ik wil aan de annobollen. Ik wil geen bodybuilder worden dus ik wil maar 30 kg aankomen. Een jongen op de sportschool zei dat ik het beste 12 weken dianobal kan gebruiken. Wat denken jullie?

En dan vinden ze het raar als ze welgeteld 4 replies krijgen met alleen maar kritiek. :D :D :D

Idd, maar je vergeet:

"Ik durf niet te spuiten" :p
 
TongPo zei:
Thnx bro, ik denk dat hier toch wel een boel informatie in staat die 'newbies' ervan kan weerhouden om telkens weer dezelfde topics te openen.

Dat blijven ze toch wel doen. Maar interessant verslag :thumbs:
 
waar staat dat poesie voor???
 
zeker interresant verslag!
Alle kenmerken kwamen me bekend voor :thumbs:
Moest wel een paar x om je lache!
Ik gebruik het nu ook dbol only en het bevalt me inderdaad prima,bij mij merkte ik het pas in de 2e week.

hoop het allemaal vast te kunnen houden.
Maar topie gedaan Lauw!!
Gr.Pracht :lifter:
 
Zeker een interresant verslag!
 
Laatst bewerkt:
Alleen jammer dat hij niet meer met ons is

R.I.P. Lauw.
 
Wat een bump...

Kan wel dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven