XXL Nutrition

Uitgeloot voor geneeskunde!:( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
1.886
Waardering
6
Lengte
1m82
Eej mensen,

Zoals de titel al zegt ben ik helaas uitgeloot voor geneeskunde. Ik ga nu een jaartje niksen denk ik en doe volgend jaar mee met decentraal.

Alleen wilde ik weten hoe het nou precies werkt op de uni. Want ik begreep dat je je voor tentamens enzo zelf kon inroosteren. Kan iemand mij dat uitleggen. En is het ook mogelijk dat ik dat jaartje dat ik nu kwijt ben weer langzaam in te halen door bijv. sneller de toetsen af te leggen of zoiets.
 
wat sneu dat je niet eens de opleiding, die je wilt doen, kunt doen
het moet niet gekker worden
 
Rot voor je, ik heb geen idee hoe het daar op de uni is... :)
 
Een jaartje niksen? Dat slaat echt nergens op. Doe dan een studie die er enigszins op lijkt... (ik doe Farmacie en meer dan de helft is uitgeloot dus daarom doen ze die studie)

Maar het is niet mogelijk om tentamens eerder te doen. Als je volgend jaar wel Geneeskunde gaat doen maak je gewoon de tentamens wanneer ze gegeven worden..
 
wat sneu dat je niet eens de opleiding, die je wilt doen, kunt doen
het moet niet gekker worden

Ik vind het wel logisch als er anders véél teveel mensen zijn die Geneeskunde willen doen. Daar is gewoon geen plek voor...
 
Dat is mooi klote man. Volgende keer beter.
 
Eej mensen,

Zoals de titel al zegt ben ik helaas uitgeloot voor geneeskunde. Ik ga nu een jaartje niksen denk ik en doe volgend jaar mee met decentraal.

Alleen wilde ik weten hoe het nou precies werkt op de uni. Want ik begreep dat je je voor tentamens enzo zelf kon inroosteren. Kan iemand mij dat uitleggen. En is het ook mogelijk dat ik dat jaartje dat ik nu kwijt ben weer langzaam in te halen door bijv. sneller de toetsen af te leggen of zoiets.

Heb je ook andere uni's geprobeerd?

VU? UVA? UU? Van wat ik weet heb je in A'dam meer kans...

Je kan ook overwegen om naar Leuven te gaan bijvoorbeeld.
 
ben ingeloot voor fysiotherapie

succes voor next year!
 
Er zijn meer uni's in nederland :thumbs:
 
Eej mensen,

Zoals de titel al zegt ben ik helaas uitgeloot voor geneeskunde. Ik ga nu een jaartje niksen denk ik en doe volgend jaar mee met decentraal.

Alleen wilde ik weten hoe het nou precies werkt op de uni. Want ik begreep dat je je voor tentamens enzo zelf kon inroosteren. Kan iemand mij dat uitleggen. En is het ook mogelijk dat ik dat jaartje dat ik nu kwijt ben weer langzaam in te halen door bijv. sneller de toetsen af te leggen of zoiets.

Je kan ook naar België komen en het toelatingcoïtusamen proberen halen, dan mag je verder studeren. Maar om je geen valse hoop te geven, per zittijd voor het toelatingcoïtusamen ligt het slaagpercentage rond de 30%, dit jaar slechts 20% in 1e zittijd.

Een jaartje niksen? Dat slaat echt nergens op. Doe dan een studie die er enigszins op lijkt... (ik doe Farmacie en meer dan de helft is uitgeloot dus daarom doen ze die studie)

Maar het is niet mogelijk om tentamens eerder te doen. Als je volgend jaar wel Geneeskunde gaat doen maak je gewoon de tentamens wanneer ze gegeven worden..

Eens. Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België kan je na dan bvb een jaar farmacie, eenmaal in de geneeskunde enkele vakken laten vallen (farmacologie, algemene chemie, organische chemie bvb).
 
Als ik het geduld en de intelligentie had voor academisch niveau, had ik het misschien ook wel gedaan.

Aan de andere kant, als ik uiteindelijk chirurg zou zijn, en van die mensen er bovenop moet helpen die het aan zichzelf te danken hebben (en dat is een meerderheid) zou dat eigenlijk tegen m'n gedachtengoed ingaan.

Btw, farmacie is dacht ik de apothekers opleiding in Nederland?
 
ben ingeloot voor fysiotherapie

succes voor next year!

Gefeliciteerd T :D

Er zijn meer uni's in nederland :thumbs:

Schat, volgens mij weet jij niet helemaal hoe die loting werkt?;)

Btw, farmacie is dacht ik de apothekers opleiding in Nederland?

Dat klopt

Je kan ook naar België komen en het toelatingcoïtusamen proberen halen, dan mag je verder studeren. Maar om je geen valse hoop te geven, per zittijd voor het toelatingcoïtusamen ligt het slaagpercentage rond de 30%, dit jaar slechts 20% in 1e zittijd.

Eens. Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België kan je na dan bvb een jaar farmacie, eenmaal in de geneeskunde enkele vakken laten vallen (farmacologie, algemene chemie, organische chemie bvb).

België proberen veel mensen, maar de opleiding zelf schijnt daar vreselijk te zijn. Ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben.

En over die vakken... helaas werkt dat niet zo in Nederland. Als je van Farmacie overstapt naar bijvoorbeeld Bewegingswetenschappen, dan kun je wel vakken laten vallen, maar ga je Geneeskunde doen, dan moet je wel gewoon alles maken...
 
ik ben ingeloot voor criminologie, daarna de inschrijving verdergezet op Studielink maar gister kreeg ik ineens een mail van studielink dat mijn inschrijving is ingetrokken :mad: ??? heb ze er een mailtje over gestuurd, zal hopelijk wel goedkomen.
 
Een jaartje niksen? Dat slaat echt nergens op. Doe dan een studie die er enigszins op lijkt... (ik doe Farmacie en meer dan de helft is uitgeloot dus daarom doen ze die studie)

Maar het is niet mogelijk om tentamens eerder te doen. Als je volgend jaar wel Geneeskunde gaat doen maak je gewoon de tentamens wanneer ze gegeven worden..

idd, dat lijkt me ook een beter plan.
 
Ik ga wel geneeskunde doen, muhah.
 
Een jaartje niksen? Dat slaat echt nergens op. Doe dan een studie die er enigszins op lijkt...

Je zou dan ook een jaar kunnen werken. Vind een leuke baan en na een jaar betaal je vermogensbelasting op je 18e :)

De ervaring heb je veel aan, je leert mensen kennen, je hebt centen en je komt niet als een broekie aan op je opleiding.
 
Back
Naar boven