Fitness Seller

Uitgeloot voor geneeskunde!:( (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik kan je vertellen dat het een hele knappe prestatie is als je in 1 jaar je P Farmacie kunt halen. Dat zijn echt maar weinig mensen.
Ik denk dat die 2 meiden gewoon twijfelen omdat ze Farmacie waarschijnlijk ook wel leuk vinden en als het goed gaat (maw je punten binnen halen) raak je ook gemotiveerder. Maargoed, je P halen heeft niet direct invloed op de keuze van je studie.. maar ik kan me voorstellen dat je dan denkt.. Ik ben nu al zo ver, en bij Geneeskunde moet ik weer helemaal overnieuw beginnen ;) (ook qua mensen/intro-dagen al dat gezeur, je maakt toch vrienden bij je studie)

Ik wilde je P niet bagatelliseren hoor :D. Niettemin vind ik het kunnen halen van studiepunten nog steeds niet echt een goede graadmeter om te kijken of de opleiding echt wat voor je is.
Interessante studie btw?
 
Je kan ook naar België komen en het toelatingcoïtusamen proberen halen, dan mag je verder studeren. Maar om je geen valse hoop te geven, per zittijd voor het toelatingcoïtusamen ligt het slaagpercentage rond de 30%, dit jaar slechts 20% in 1e zittijd.



Eens. Ik weet niet hoe het in NL is, maar in België kan je na dan bvb een jaar farmacie, eenmaal in de geneeskunde enkele vakken laten vallen (farmacologie, algemene chemie, organische chemie bvb).


Die vakken krijg je niet meer in Nederland ( het wordt alleen vluchtig tussen de stof door besproken).

Ik zou je aanraden bio-medische wetenschappen te gaan doen, is in mijn optiek de beste voorbereiding op geneeskunde. Gezondheidswetenschappen en farmacie heb je niet zoveel aan.
 
[/B]

Die vakken krijg je niet meer in Nederland ( het wordt alleen vluchtig tussen de stof door besproken).

Ik zou je aanraden bio-medische wetenschappen te gaan doen, is in mijn optiek de beste voorbereiding op geneeskunde. Gezondheidswetenschappen en farmacie heb je niet zoveel aan.


thnx voor de tip, ik zal is gaan kijken wat die studie precies inhoudt.
 
Biomedisch heeft toch ook loting?

Bij biofarmacie (verschil tussen biofarmacie en farmacie is btw niet dat we alleen biologische medicijnen zouden hebben ofzo, maar dat het gericht is op onderzoek naar medicijnen en niet op apotheker worden) zit het idd ook vol met mensen die uitgeloot zijn voor geneeskunde, voor biomedisch of allebei. Soms wel ergerlijk dat het net als een afvalbak gezien wordt voor mensen die er elders niet in komen, terwijl ik zelf uiteraard vind dat biofarmacie zelf juist heel interessant is. Het zal ook best nuttig zijn voor mensen die geneeskunde gaan doen, maar ik geloof dat er toch maar weinig overlap is, tenminste in de zin van vrijstelling kunnen krijgen. Er is wel gedeelde kennis.
Ga alleen (bio)farmacie doen als dat je ook echt interessant lijkt, en in ieder geval zeker niet als je scheikunde haat!
 
Niks alternatieve studie. Als ik jou was zou ik gaan werken. Fulltime baan zoeken. Knaken binnenharken en apart zetten. In je periode als pauperstudent kun je die knaken goed gebruiken kan ik je vertellen! Zeker bij een studie als Geneeskunde, waar je veel in de boeken zit en misschien wel weinig tijd hebt om te werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde je P niet bagatelliseren hoor :D. Niettemin vind ik het kunnen halen van studiepunten nog steeds niet echt een goede graadmeter om te kijken of de opleiding echt wat voor je is.
Interessante studie btw?

Hahaha ik WOU dat ik m'n P binnen had:D ik ben er nog lang niet helaas.

Ik vind het een leuke maar erg zware studie (en iedereen zal dat beamen), maar ik ga er wel mee door :) Het schijnt met het jaar leuker te worden, dus ik ben wel van plan dit af te maken ;) Als het haalbaar is natuurlijk, als het te lang duurt voordat ik punten binnen heb moet ik toch bij mezelf te rade gaan hahaha.
 
Trouwens, heb je ook geen gunstig volgnummer?

M'n beste vriendin is ook uitgeloot voor Geneeskunde, ze zit in klasse D dus er wordt ingeloot t/m 407. En zij heeft 467 :eek:
Ik hoop zo voor haar dat ze nog wordt nageplaatst... het zal echt kiele kiele worden...
 
Trouwens, heb je ook geen gunstig volgnummer?

M'n beste vriendin is ook uitgeloot voor Geneeskunde, ze zit in klasse D dus er wordt ingeloot t/m 407. En zij heeft 467 :eek:
Ik hoop zo voor haar dat ze nog wordt nageplaatst... het zal echt kiele kiele worden...

nee ik heb iets van 1200 en er wordt geloot tot 690:o
 
eigenlijk is het gewoon belachelijk dat er geloot moet worden om opleidingsplaatsen. Stel dan de eisen gewoon strenger als er geen plek is..
 
Hahaha ik WOU dat ik m'n P binnen had:D ik ben er nog lang niet helaas.

Ik vind het een leuke maar erg zware studie (en iedereen zal dat beamen), maar ik ga er wel mee door :) Het schijnt met het jaar leuker te worden, dus ik ben wel van plan dit af te maken ;) Als het haalbaar is natuurlijk, als het te lang duurt voordat ik punten binnen heb moet ik toch bij mezelf te rade gaan hahaha.

Hoe streng is dat bij jullie, mik? Bij ons moet de P tegewoordig binnen 1 jaar gehaald worden, want anders is het bye bye.
 
Hoe streng is dat bij jullie, mik? Bij ons moet de P tegewoordig binnen 1 jaar gehaald worden, want anders is het bye bye.

Niet streng. Je moet minimaal 15 punten halen, dan mag je naar het tweede jaar :D
 
In Leiden mag je er 2 jaar over doen.
 
In Leiden mag je er 2 jaar over doen.

idd maar dan moet je na het eerste jaar wel 40 punten hebben.

Ik moet nog even afwachten of ik mijn P heb dat hangt er van af of ik wiskunde gehaald heb voor 3 studiepunten :eek:
Niet dat dat nou zo moeilijk was maar ja voor mij was het lang geleden,heb nooit wiskunde B gehad terwijl dat wel verwacht wordt en ik heb ook niet zo'm pimp grafische rekenmachine dat schijnt ook wel handig te zijn, en de oude tentamens +antwoorden op internet kunnen vinden :rolleyes:
 
nee ik heb iets van 1200 en er wordt geloot tot 690:o

Welke klasse zat je a,b,c of d? Als gemiddeld niet hoger dan een 7 staat lijkt het me niet zo vreemd, zeker als het nog lager dan 6,5 is. Dan kon je dat gewoon van tevoren weten.
 
een vriendin van mij wacht al 5 jaar op fysiotherapie en als het dit jaar niet lukt dan maar wat anders.
Als ze vijf jaar geleden die studie was gaan volgen in België was ze nu reeds afgestudeerd.
 
Welke klasse zat je a,b,c of d? Als gemiddeld niet hoger dan een 7 staat lijkt het me niet zo vreemd, zeker als het nog lager dan 6,5 is. Dan kon je dat gewoon van tevoren weten.

ik had een 7,3, dus klasse C.
 
Alleen wilde ik weten hoe het nou precies werkt op de uni. Want ik begreep dat je je voor tentamens enzo zelf kon inroosteren. Kan iemand mij dat uitleggen. En is het ook mogelijk dat ik dat jaartje dat ik nu kwijt ben weer langzaam in te halen door bijv. sneller de toetsen af te leggen of zoiets.

Ja dat is mogelijk. Echter verschilt de opleiding geneeskunde heel erg tussen steden (althans a'dam/r'dam heeft iemand me laatst uitgelegd).

Maar je kan normaal gesproken in ieder geval je zomer gebruiken, de herkansingsperiode, om alvast vakken voor het komende jaar te doen. Twee jaren (deels) parallel volgen zou ook mogelijk moeten zijn. Heb zelf 2 jaar studietijd op deze manier ingelopen..

Wat betreft werken/studeren in het tussenjaar is moeilijk iets over te zeggen, hangt af van je eigen motivatie en interesse.. Als je maar zorgt dat je er volgend jaar in ieder geval tussen zit!
 
Back
Naar boven