Uitleg deloaden..

Discussie in 'CrossFit' gestart door KeThomas91, 18 apr 2017.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. KeThomas91

    KeThomas91 Novice Topic Starter

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Uitleg deloaden..

    Hallo mensen ,

    Ik heb een vraagje ik ben nu een lange tijd elke training tot max gegaan en elke week verhoogd een lange tijd is doet gegaan tot nu ik met bijna alle compounds op een plateau zit en weinig energie heb ik heb dit eerder gehad en toen heeft deload me heel goed gedaan.

    maar nu is mijn vraag wat is beter om te doen op 50 a 60 procent een of 2 weken te trainen en de sets en reps hetzelfde te laten en dan weer verder waar ik gebleven was.

    Of toch alles even naar 70% gooien en dan elke week opbouwen dus week erop 75 of 80 procent als het goed is is dit ook een vorm van deloaden.

    Ik ben benieuwd wat jullie zeggen ook met behoud van kracht.
     
  2. Rik76

    Rik76 Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.821
    Leuk Bevonden:
    1.526
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    38.373
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    Hoe lang train je al op dezelfde manier? "Staleness" (geen progressie meer kunnen maken) kan ook voortkomen uit een gewenning aan de trainingsinput.
    Als je te lang in eenzelfde trainingsregime zit kan de stress (training) niet meer tot de nodige adaptatie (sterker worden) leiden.

    Omdat je blijkbaar ook redelijk uitgeput bent (weinig energie) is een deload wel een goed idee zijn. Een actieve rustperiode kan na een lange tijd zwaar trainen misschien een beter idee zijn.

    Uit "scientific principles of strength training":

     

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie