AndroidHealthClinic

Uitleg over AAS

Bezoekers in dit topic

Nou het begin waar je alles uitlegt is voor een leek prima te volgen volgens mij.

Alleen die pct is een beetje raar, zou je oestrogeen niet volledig geraped worden op anastrozol en exemestaan op die doseringen gecombineerd?

Waarom is niet gekozen voor clomifeen of tamoxifen wat aangeraden wordt?
 
Paar dingen. In je filmpje heb je de testosteronwaardes in je Excel-sheet verkeerd. Een gezonde man heeft een testosteronwaarde van tussen de ~300 en 900 ng/dL. Je moet je waardes met 100 vermenigvuldigen zo te zien.

Als eenheid bij de oestradiolwaardes staat nmol/L. Daar zit je ook enorm naast. Je bedoelt waarschijnlijk pg/mL, dan klopt 20-47 pg/mL wel aardig. 20-47 nmol/L is 5447-12802 pg/mL.

Je geeft verder geen enkel bewijs dat SERMs, aromataseremmers of hCG herstel na een kuur bevorderen. Als je geen middelen gebruikt na een testosteronkuur zakken je testosteron en oestradiol flink, herstel volgt vanzelf.

De oestradiolwaardes bij je casus vind ik trouwens wel redelijk afwijkend, of in elk geval niet gangbaar. Ik zie bijna nooit zulke lage oestradiolwaardes tijdens een kuur met zo'n hoge testosteronwaarde zonder aromataseremmers. Zulke schommelingen (1 mei 28,7 pmol/L, 4 mei 73 pmol/L) zie ik ook bijna nooit. Was de meting van 4 mei toevallig kort na een hCG-injectie? Dat doet het oestradiol wel stijgen ja.

Nou het begin waar je alles uitlegt is voor een leek prima te volgen volgens mij.

Alleen die pct is een beetje raar, zou je oestrogeen niet volledig geraped worden op anastrozol en exemestaan op die doseringen gecombineerd?

Waarom is niet gekozen voor clomifeen of tamoxifen wat aangeraden wordt?
Aromataseremmers zijn niet zo supereffectief bij mannen. Zie: https://peterbond.org/post/the-efficacy-of-aromatase-inhibitors-in-men

Ik vermoed dat dat, in elk geval gedeeltelijk, komt door de hoge intratesticulaire testosteronconcentraties (het moet competitief binden aan aromatase). In de testes vindt een gedeelte van de aromatisering plaats. Met name bij hCG-gebruik zijn aromataseremmers dan wat minder effectief, omdat hCG-gebruik leidt tot verhoudingsgewijs meer aromatisering in de testes.
 
iemand die de link nog heeft?
 
Filmpje kort samengevat, je helpt een maatje van je met zijn herstel en bepaalt dmv bloedwerk welke middelen je hierbij gaat inzetten. Ik vind het wel tof dat je het doet maar vraag mij af wat je hiermee wilt aantonen?

ik wou met bloedwerk laten zien dat het gebruik van die medicaties het endogene systeem laat herstellen. Zo ziet de kijker het ook zelf met getallen hoe belangrijk het is.

Jij weet vanzelfsprekend waarom een pct belangrijk is, maar iemand die met zijn eerste kuurtje wilt starten misschien niet. Ik hoop dat ik Zulke personen met deze video wijs kan maken.
 
ik wou met bloedwerk laten zien dat het gebruik van die medicaties het endogene systeem laat herstellen. Zo ziet de kijker het ook zelf met getallen hoe belangrijk het is.

Jij weet vanzelfsprekend waarom een pct belangrijk is, maar iemand die met zijn eerste kuurtje wilt starten misschien niet. Ik hoop dat ik Zulke personen met deze video wijs kan maken.

Je bent je eigen client?

Om eerlijk te zijn weet ik niet of een pct belangrijk is. Verder kan je een onderzoek met 1 testpersoon niet echt een onderzoek noemen imo, vandaar mijn opmerking.
 
Maar je was je eigen client toch?

Om eerlijk te zijn weet ik niet of een pct belangrijk is.
Waarom er überhaupt een pct gedaan wordt is om het endogene systeem sneller te herstarten. Het is wetenschappelijk niet bewezen dat een pct dit ook doet.

Het is persoonsgebonden wie sneller herstelt na zo'n kuurtje.

Ik Zelf had na een kuurtje geen pct gedaan, maar herstelde binnen een maand ervan.

Een andere vriend van mij had zonder voorbereiding een kuurtje gedaan, waarbij hij na eind van zijn kuur na 3 maanden nog Steeds niet was hersteld. Toen ik een PCT voor hem had opgesteld en hij deze had afgerond kwam alles weer op gang.

De data in mijn video is van een vriend van mij.
 
Waarom er überhaupt een pct gedaan wordt is om het endogene systeem sneller te herstarten. Het is wetenschappelijk niet bewezen dat een pct dit ook doet.

Het is persoonsgebonden wie sneller herstelt na zo'n kuurtje.

Ik Zelf had na een kuurtje geen pct gedaan, maar herstelde binnen een maand ervan.

Een andere vriend van mij had zonder voorbereiding een kuurtje gedaan, waarbij hij na eind van zijn kuur na 3 maanden nog Steeds niet was hersteld. Toen ik een PCT voor hem had opgesteld en hij deze had afgerond kwam alles weer op gang.

De data in mijn video is van een vriend van mij.

Helaas toont dit niet aan dat er een verband is tussen de pct en zijn herstel.
Maar goed, ik waardeer je input en research. Jammer genoeg is er hier momenteel nog niet veel onderzoek naar gedaan. Ben je bekend met het HAARLEM-studie?
 
Waarom er überhaupt een pct gedaan wordt is om het endogene systeem sneller te herstarten. Het is wetenschappelijk niet bewezen dat een pct dit ook doet.

Het is persoonsgebonden wie sneller herstelt na zo'n kuurtje.

Ik Zelf had na een kuurtje geen pct gedaan, maar herstelde binnen een maand ervan.

Een andere vriend van mij had zonder voorbereiding een kuurtje gedaan, waarbij hij na eind van zijn kuur na 3 maanden nog Steeds niet was hersteld. Toen ik een PCT voor hem had opgesteld en hij deze had afgerond kwam alles weer op gang.

De data in mijn video is van een vriend van mij.
Niet gekeken.
Maar alle 3 dezelfde kuur? Zelfde compounds/dosering/lengte kuur?
Alledrie met zelfde doel? Dus in bulk boven onderhoud eten bijvoorbeeld?
En dan nog is t persoonsgebonden....
 
Niet gekeken.
Maar alle 3 dezelfde kuur? Zelfde compounds/dosering/lengte kuur?
Alledrie met zelfde doel? Dus in bulk boven onderhoud eten bijvoorbeeld?
En dan nog is t persoonsgebonden....

Zo zijn er nog tig andere variabelen waarmee je rekening kunt houden, dat maakt het ook zo lastig.
 
Back
Naar boven