Fitness Seller

Uitslag bloedtest (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 2008

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
16 mrt 2012
Berichten
3.865
Waardering
2.346
-
 
Laatst bewerkt:
best bloed doneren als je niet off gaat, je hematocriet gaat anders niet zakken.

wat heb je gebruikt en gebruik je nu? hdl kan laag zijn door orals of door AI's (buiten voeding en overgewicht ed)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Voor de meeste wel. Voor jou niet dus.
Aangezien het voor alleen test al varieert van 100 mg/ml tot 300 mg/ml voor de meest gebruikelijke concentraties, niet echt nee.
 
Hoog Hb/Ht inderdaad, kan je gerust wat van missen
 
Hoog Hb/Ht inderdaad, kan je gerust wat van missen

Ja ben niet thuis in die 2. Zoals ik het zie is het een lichte verhoging dus weet niet wat voor consequenties dat heeft. Aangezien bold er bij mij standaard inzit misschien wel een idee om bloed te doneren.
 
Erytrocyten (rode bloedcellen) ‘vervoeren’ zuurstof met behulp van Hemoglobine. Het hemoglobinemolecuul bestaat uit ‘haem’ en uit globineketens (eiwitketens). Aan het haem stukje van het molecuul zit weer een ijzerion waaraan het zuurstofmolecuul wordt gebonden. Deze binding is afhankelijk van de pH van de omgeving, de temperatuur en de concentratie CO2 (hoger CO2 is lastigere binding want het CO2 bindt zich deels aan de globineketens).

Hematocriet geeft je informatie over de verhouding rode bloedcellen tegenover andere bloedcellen in het bloed. De waarde is het volume aan erytrocyten in het bloed.

Met andere woorden, hoog Hb/Ht is goed want er is meer zuurstoftransport mogelijk. Nadeel is dan weer dat bij een hoog Hb/Ht de viscositeit (dikte) van het bloed veranderd, waardoor je met een beetje pech en als je daarvoor gevoelig bent of al eea hebt, sneller hart en vaatproblemen kan krijgen.

Ik ga er vanuit dat jij gezond bent en voor zover ik weet zal het dan geen gevolgen hebben, laat staan grote gevolgen, maar het is ook niet dat je het nu echt nodig hebt.
 
je test aanmaak is wel goed zie ik, redelijk hoog :D
 
Vrij standaard allemaal. Vind je hematocriet wel wat te hoog, maar verwacht dat dat gaat dalen nu je cruisedt.
 
Vrij standaard allemaal. Vind je hematocriet wel wat te hoog, maar verwacht dat dat gaat dalen nu je cruisedt.

ok

probleem dat me shbg zo laag is?
 
Krijg net mailtje dat ze me testo waardes hebben doorgetest en blijkt 133 te zijn inplaats van 52
 
waar heb je getest en hoeveel betaald? bij bloedwaardentest stoppen ze nu bij max waarde van +- 52
 
waar heb je getest en hoeveel betaald? bij bloedwaardentest stoppen ze nu bij max waarde van +- 52

bloedwaardentest.nl. Ze hebben gratis mijn test waarde doorgetest. Kom er ook al vaker.
 
had het vorige keer ook gevraagd... volgende keer langer zeuren dus ;D
 
Galen wat zou je doen om cholesterol beter te krijgen, of is dit niet zorg wekkend?
 
Back
Naar boven