Fitness Seller

Uitslag bloedwaardes

Bezoekers in dit topic

PrikjeHierPrikjeDaar

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2020
Berichten
40
Waardering
7
Ik ben me aan het voorbereiden voor een eerste kuur, 2x 250mg test-e per week. Nu heb ik eerst (nuchter) bloed laten prikken om te kijken waar ik nu sta qua bloedwaardes.

Nu heb ik mijn uitslagen binnen en eigenlijk was bijna alles goed, op paar dingen na. Namelijk het volgende valt niet binnen de normaalwaarden:

LEUCOCYTEN: 3.8 Normaal: 4.3 - 10.0 (LEUKB MT)
BILIRUBINE TOTAAL: 40 umol/l Normaal: 0 - 20 (BILIB)
BILIRUBINE ESTERS: 13.9 umol/l Normaal: 0 - 3.4 (BILDB)
OESTRADIOL: <92 pmol/l Normaal: 100 - 190 (OESTB SC)

Wat opvalt is dat mijn bilirubine erg hoog is.
NB: Ik heb nooit eerder gekuurd, slik geen medicijnen en drink ook geen alcohol.

Wat ook opvalt is dat mijn oestradiol erg laag is, terwijl mijn testosteron prima is. Namelijk;

TESTOSTERON: 21.7 nmol/l Normaal: 8.6 - 29 (TESTB)

Verder heb ik eigenlijk nergens last van. Ik voelde me toevallig wel de afgelopen een a twee weken wat vermoeider en had wat minder fut in me.
Misschien toch iets van een licht virusje gehad? Zou dat deze waardes kunnen verklaren?

Ik heb gisteren wel mijn dokter hierover gebeld. Los van het feit dat hij verbaasd was dat ik uit mezelf was gaan bloedprikken zei hij in eerste instantie dat hij denkt dat er niks bijzonders aan de hand is. Omdat alle andere markers goed waren zoals mijn Gamma-GT, CRP, ALAT en ASAT etc. Maar uiteindelijk hebben we besloten om een scan van m'n gal te maken, vanwege de verhoogde bilirubine. Dat gebeurt dus binnenkort.

Ik denk dat ik maar even wacht met het starten van een kuur...

Verder vroeg ik mij af of iemand hier misschien nog een idee heeft wat dit kan betekenen. Ik had namelijk niet echt verwacht dat ik dit soort waardes zou hebben.
 
goed dat je een bloedtest van tevoren doet.
 
Als ALAT, ASAT, GGT en AF normaal zijn is er meestal niets aan de hand.
 
Back
Naar boven