XXL Nutrition

Nieuws Uitslag labtesten vitamine D3 Body&Fitshop en XXL Nutrition (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

A J D L

livin' on the edge!
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
2.633
Waardering
164
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
7%
Eindelijk een keer goed nieuws voor de supplementenindustrie na alle affaires.

De vitamine D3 klopt gewoon.

Body en Fitshop 5000IU Vitamine D3 capsules
359efj8.jpg


XXL Nutrition 1000IU vitamine D3 capsules
k0hb1d.png


Het mag ook wel voor zo'n goedkope grondstof. Maar de trend is gezet. De consument werd al kritischer met de komst van internet waarop je recensies en prijzen kan vergelijken, maar de laatste tijd is de trend ontstaan dat de consument nog kritischer is geworden en door middel van crowdfunding de leverancier gecontroleerd wilt hebben. Wat een uitermate goede zaak is, want dit geeft ook weer druk aan de leverancier om altijd goede producten aan te bieden.

Ik wil alle donateurs bedanken voor de bijdrage en ik hoop dat ik het voorbeeld heb gegeven aan anderen om meer producten te gaan testen waardoor er de druk blijft staan op leveranciers om ten alle tijde goede producten te produceren.
 
Beter op zuiverheid getest. Hoeveelheid is goedkoop, maar sommige productieprocessen laten nogal eens de wensen over.
 
Betekent in ieder geval dat ik m'n potje dat ik van B&F heb opmaak. Maar niet dat ik er nog eens iets bestel natuurlijk.
 
Verrassende uitslag, hoe kan B&F zo'n goedkope vitamin D3 produceren?
 
In b4 B&F gaat nu trots op facebook zetten dat er 32,2% meer vitamine D in hun capsules zit dan op het label staat.
 
LAB TESTED!
Staat er straks op de site :p
 
Inb4 de prijs stijgt
 
Zuiverheid zou inderdaad beter zijn geweest en waarschijnlijk duurder.
Hoeveel heeft één zo'n test gekost?
 
Heb het in het begin topic al gezegd: de kans dat met D3 wordt gesjoemeld is uitermate klein. Ik zei zelfs wedden dat deze uitkomst nietszeggend zal zijn? Het is gewoon goedkoop spul, dus veel marge pak je er niet mee.

Wat niet wegneemt dat dit soort initiatieven goed zijn. Mooi werk AJDL.
 
Goed om te zien! had ook niet verwacht dat onze producent zou sjoemelen met D3 omdat het zoals ik al eerder heb aangegeven een goedkope grondstof is.

Of ik nu 100 stuks 5000IU tabletjes bestel of 100 stuks 1000iIU tabletjes dat scheelt vrijwel niets in de prijs. Maar toch goed om te lezen dat het klopt.

Als een bedrijf ergens wil besparen dat is dat op dure grondstoffen die veel verkocht worden dan kom je dus automatisch uit op eiwitproducten zoals whey en caseïne.
 
Vind een afwijking van 1600iu best wel flink, maar toch een vrij net resultaat.
 
In b4 B&F gaat nu trots op facebook zetten dat er 32,2% meer vitamine D in hun capsules zit dan op het label staat.

Eigenlijk is dat met een vitamine preparaat een slechte score. Je wilt eigenlijk zo dicht mogelijk bij de geclaimde waarde zitten dat betekend dat je controle hebt over het productieproces en niet zomaar wat zit te mengen. Meer betekend niet altijd beter.
 
Eigenlijk is dat met een vitamine preparaat een slechte score. Je wilt eigenlijk zo dicht mogelijk bij de geclaimde waarde zitten dat betekend dat je controle hebt over het productieproces en niet zomaar wat zit te mengen. Meer betekend niet altijd beter.

Wou dat dat met de whey gebeurde. Het is altijd minder :p. Zo ook met salarisbetalingen: als die fout gaan, zijn ze altijd lager. Nooit hoger, dus van "fouten" spreek je dan niet meer :rolleyes:
 
Nou kan een beetje extra vit d voor de gemiddelde Nederlander geen kwaad
 
Op dbb zitten er geen gemiddelde Nederlanders, maar beesten
Ik ga trouwens liever naar de zonnebank dan dat ik bij B&F koop
 
Back
Naar boven