XXL Nutrition

uitslag/lever? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeroen1994

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
158
Waardering
1
Hoi,

mijn vader zit constant tegen mij bezig dat dit niet gezond is wat ik doe voor mijn lever/cholesterol etc...

ik zeg hem dat het geen waar is maar geloven doet hij mij zeker niet..

laatste tijd heb ik wel meer last van uitslag/puistjes op mijn gezicht.. ik denk dat dit is van mijn helm te dragen(gebruik brommer erg veel laatste tijd)

nu is mijn vraag, zou hij gelijk kunnen hebben?

groeten
 
wat is "dit"
 
in de eerste zin het eten ("al die eitwitten" met zijn woorden)



in de derde zin de uitslag/puistjes
 
welke academische achtergrond heeft je vader?
 
een agent heeft mij dit ook al eens gevraagd, ik moest dan vragen wat hij bedoelde?

mijn moeder denkt ook dat die eieren vooral niet goed zijn voor cholesterol, maar ik ben "vrij" zeker dat ik al gelezen heb dat dat geen waar is?

groeten
 
Dat het geen waar is? Dat het niet waar is!
 
wat heeft je vader gestudeerd?

De reden dat ik dat vraag is dat je hoger opgeleiden kunt proberen overtuigen met studies, lager opgeleiden veel minder kans.

1) cholesterol is zeer persoongebonden.
2) voeding en cholesterol in voeding heeft een relatief matig effect op cholesterol.
3) enkel de VLDL echt "schadelijk", en terwijl eieren de cholesterol kunnen verhogen, verhogen ze blijkbaar voornamelijk de "goede" HDL.
4) de extra beweging die je doet nu je traint hebben een veel hoger positief effect dan eten.
5) blijf vooral weg van transvetten.

Over puistjes, je bent in je pubertijd. Het is normaal. Denk niet teveel het komt hier of daardoor, het is vooral hormonaal. Ja sommige voeding kan puistjes verergeren. Maar dat is enkel cosmetisch.
 
Laatst bewerkt:
de puisten die je hebt is van veel meer eiwitten te eten dan vroeger.
+ dat je ook in de pubertijd zit.

veel water drinken, minstens 1,5 liter per dag en biergisttabletten nemen kunnen hierbij wat helpen.

eiwitpoeder nemen en eieren eten kan gaan kwaad... ge moet gewoon niet te veel overdrijven.
 
Laatst bewerkt:
neem biergist, maar drink niet zo heel veel water omdat ik meer melk drink..

komt wel goed allemaal :D

bedankt voor de reacties!
 
neem biergist, maar drink niet zo heel veel water omdat ik meer melk drink..

komt wel goed allemaal :D

bedankt voor de reacties!

welke melk drink je volle of halfvolle?
 
euhm volle, zitten meer kcal in alsk het niet mis heb?
 
euhm volle, zitten meer kcal in alsk het niet mis heb?

volle melk is vettiger dan halfvolle
probeer is halfvolle of magere en voor de rest van de dag veel water drinken.
 
Je kan sowieso beter water dan melk drinken als je last hebt van puistjes. Zuivelproducten veroorzaken acne als je huid er gevoelig voor is. Is bij mij ook zo. En magere melk is nog slechter voor je huid dan volle melk, dit heeft te maken met verschil in insuline-index, vetten in volle melk vertragen opname van bepaalde stoffen in de melk (volle melk bevat meer vetten dan magere melk als je dat nog niet wist).
 
Back
Naar boven