MuscleMeat

Uitsmijter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je even tijd hebt kan je deze scriptie lezen. Staat echt superveel in over het 'portier zijn'.

[Link niet meer beschikbaar]
 
ik heb nog een vraagje,

als je een confrontatie hebt met iemand, en je weet zeker dat er klappen gaan vallen, mag je dan als eerste slaan? of mag dat nooit?

btw Thx fraggo!
 
Laatst bewerkt:
Ik sla altijd als eerste, de eerste klap is een daalder waard, maar of het mag?? Van de wet mag je een ander helemaal niet slaan, hooguit zelfverdediging en dat begint pas wanneer je echt niet meer kan vluchten.. mmgoed..
 
Originally posted by Vinny
ik heb nog een vraagje,

als je een confrontatie hebt met iemand, en je weet zeker dat er klappen gaan vallen, mag je dan als eerste slaan? of mag dat nooit?

btw Thx fraggo!


helemaal NOOIT! alleen zelfverdediging.
 
Originally posted by soulreaver
Ik sla altijd als eerste, de eerste klap is een daalder waard, maar of het mag?? Van de wet mag je een ander helemaal niet slaan, hooguit zelfverdediging en dat begint pas wanneer je echt niet meer kan vluchten.. mmgoed..

De Wet Tobback zegt dat je je mag verdedigen met dezelfde middelen.
Zelfverdediging is een verkeerde term, maar wordt gebruikt in de volksmond.
Dus als iemand je vriend op zijn bek slaat, dan mag jij die persoon ook op zijn bek slaan.

Als iemand je bedreigd ofzo, mag je nog niet slaan, duwen...
Maar als hij aanstalten maakt om te slaan, dan mag je je volgens de wet verdedigen met dezelfde middelen. Dus: met de vuist.

Als iemand met een mes je wil aanvallen, dan mag je die neersteken.
Als iemand je wil neerknallen, dan mag je die volgens de wet neerknallen.

Haha, ik heb goed opgelet tijdens de cursus.
 
Daar geloof ik helemaal niks van........
 
Originally posted by soulreaver
Daar geloof ik helemaal niks van........

Bro, in de cursus hebben we recht gehad.
Ik geloofde het eerst ook niet, maar die jurist verzekerde dat je jezelf en anderen mag verdedigen met gelijke middelen.
 
Originally posted by Geoffke


De Wet Tobback zegt dat je je mag verdedigen met dezelfde middelen.
Zelfverdediging is een verkeerde term, maar wordt gebruikt in de volksmond.
Dus als iemand je vriend op zijn bek slaat, dan mag jij die persoon ook op zijn bek slaan.

Als iemand je bedreigd ofzo, mag je nog niet slaan, duwen...
Maar als hij aanstalten maakt om te slaan, dan mag je je volgens de wet verdedigen met dezelfde middelen. Dus: met de vuist.

Als iemand met een mes je wil aanvallen, dan mag je die neersteken.
Als iemand je wil neerknallen, dan mag je die volgens de wet neerknallen.

Haha, ik heb goed opgelet tijdens de cursus.

Vreemde regels in Belgie...
 
Originally posted by Iniminie


Vreemde regels in Belgie...

Ik vind het juist logisch...
Als iemand je slaat... ga je je dan laten doodslaan? De wet zegt dat je dat mag, omdat je je eigen leven mag beschermen.
 
Tsja, ik kan het niet tegenspreken, want ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik heb de kennis niet. Maar het lijkt me sterk..
 
Dus als een uitsmijter neergeschoten wordt zoals in de matrixx dan mag hij die gast neerschieten en kan die alleen bekeuring voor verboden wapenbezit krijgen?? gaat ver..
 
lijkt me ook sterk...maar ja ik heb ook geen rechten gedaan dus kan het niet zeker weten..
 
Is zo'n diploma overal verplicht, want een maatje van me staat sinds een maandje bij een discotheek. En die heeft helemaal geen diploma's. Maar hij heeft wel uitstraling, en heeft een goede babbel. Wel een goede portier denk ik. Maar lopen altijd wauzen rond, zeker op feesten waar veel mensen aan colombiaanse verkoudheid lijden. Die staan ook weer net zo hard op, als dat ze neergingen. Nasty spelletje.....

ps.
Geoffke, jij hebt het over drugsdealers alsof het de grootste criminelen zijn, maar ongeveer de hele dance scene draait op dat soort mensen, en jij gebruikt toch ook medicijnen, die je niet via een dokterrecept verkrijgt. Beetje scheef.

oh, ben geen drugsdealer
 
kan denk ik, als de baas het goed vind...
 
Originally posted by Floyd
Is zo'n diploma overal verplicht, want een maatje van me staat sinds een maandje bij een discotheek. En die heeft helemaal geen diploma's. Maar hij heeft wel uitstraling, en heeft een goede babbel. Wel een goede portier denk ik. Maar lopen altijd wauzen rond, zeker op feesten waar veel mensen aan colombiaanse verkoudheid lijden. Die staan ook weer net zo hard op, als dat ze neergingen. Nasty spelletje.....

ps.
Geoffke, jij hebt het over drugsdealers alsof het de grootste criminelen zijn, maar ongeveer de hele dance scene draait op dat soort mensen, en jij gebruikt toch ook medicijnen, die je niet via een dokterrecept verkrijgt. Beetje scheef.

oh, ben geen drugsdealer

Kijk, je maakt me echt kwaad als je me vergelijkt met een recdruggebruiker.
Ik ga er verder niet op in, het is de discussie niet waard. :mad:
 
Tjah de realiteit kan hard aankomen. Maar was niet de bedoeling je te schofferen. Maar drugsdealers moeten uitgeroeid worden volgens jou. Vind ik dus een scheve stelling, en trouwens behoorlijk grof.

Drugshandel en anabolen handel zijn beiden behoorlijk illegaal. En een drugsgebruiker pompt rotzooi in z'n pens, maar iemand aan de AAS ook. De uitwerkingen verschillen van elkaar, maar het is allebei vergif, en er wordt in beide gevallen veel gedealt. Jij wilt dus totaal niet vergeleken worden met een recdrugsgebruiker, je wordt er pisnijdig van, terwijl ik je weet ik niet hoevaak heb zien posten dat je gek ben op je 'Dbolletjes'!!!? wie houdt, wie hier nu voor de gek dan?
 
Originally posted by Geoffke


Kijk, je maakt me echt kwaad als je me vergelijkt met een recdruggebruiker.
Ik ga er verder niet op in, het is de discussie niet waard. :mad:

Maar hij heeft wel gelijk. Staat allebei op de verboden lijst.
 
Originally posted by Geoffke


Wel vince, ik heb mijn cursus ook gevolgd (België).
In België kost dat in dat totaal ongeveer 1300 euro.
Je zei dat je 17 bent? Wel, als je je zal aanbieden in een discotheek zullen de portiers je vierkant uitlachen.
De minimumleeftijd is 18, maar in praktijk ligt dit anders.
Je moet je voorstellen: In een discotheek komen ook bijv. bouwvakkers van 35, die behoorlijk sterk zijn.
Als 17 jarige moet je dan uit zeer goed hout gesneden, want als portier moet je iedereen aankunnen.
Er zijn ook mensen die trainen en aan gevechtspor tdoen, en die gaan ook uit. En als die ruzie zoeken krijg je flink op je bek, en ga je af.
Dus moet je echt superbreed zijn, (anabolen)
Toen ik de cursus volgde waren er nog 5 andere portiers. Die waren 25 jaar oud, en ze kuurden allemaal.

Ik heb al in een plaatselijke discotheek gewerkt, maar heb die job tijdelijk opgegeven. Omdat ik gewoon niet sterk genoeg ben.
Niet tegenstaande dat ik jaren gevechtsport heb gedaan (thaibox, karate).... kan ik als 20 jarige tegen de sportievere discotheek bezoeker niet op.
En die voelen dat ook , en zullen u uitdagen.
Als je in de dancing loopt, moet je respect afdingen door je imense kleerkast.... maar anders :rolleyes:

Opleiding kost ongeveer 200 euro. 2 x examen van 60 euro en dan kan je klaar zijn. je hoeft niet supergroot te zijn. je moet vertrouwen hebben en zelfverzekerd zijn.

Als je groot bent zullen ze je soms nog eerder uitproberen.

Het hele verhaal dat je alleen maar portier kan worden met anabolen op is lulkoek. Ik zou alleen nog geen portier willen worden aan een vaste deur. als er een keer wat misgaat pakken ze je de week erop wel terug. Voordeel van waar ik werk is dat je wissselend werk kan doen en soms een horecadeur maar de keer erop een evenement.

succes
 
thx alot Diver!
 
Wat doe je percies Diver? En hoe ben je er binnengeraakt?
Bij ons in't stad heb je trouwens meeste problemen als buitenwipper met bierbuikdieren (= studenten) die teveel gezopen hebben en meiden lastigvallen... nou, mep een keer in hun pens en ze gaan plat.
Maar Leuven is dan ook een rustige studentenstad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven