MuscleMeat

uitvoering bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Bandiet

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
9 okt 2002
Berichten
99
Waardering
0
Ik zie veel mensen de stang tot een stukje boven de borst laten zakken, zelf laat ik de stang helemaal tot aan m'n borst zakken. Ik merk wel dat je veel meer kunt drukken op de eerste manier, is het tweede eigenlijk de beste?

Ook ik heb van 3 s gelezen dat je om meer te drukken en de nadruk meer op je borst te leggen een brug kunt maken door je schouders naar beneden en naar achter te drukken. Sindsdien doe ik dit ook zo, en merk dat ik meer kan drukken. Maar is dit ook de uitvoering om je borst het meest te prikkelen?
 
Jah helemaal op je borst laten zakken is beter (niet stuiteren!), zo rek je beter je borstspieren en gebruik je een groter gebied.
 
Originally posted by Bandiet
is het tweede eigenlijk de beste?

Voordat iemand je kan antwoorden zou je eigenlijk moeten antwoorden op de vraag: "Wat is je doel?"
 
Ik laat de stang tot op ongeveer 1 cm van mijn borst zakken. Er is mij geadviseerd dit te doen omdat de spanning op je borstspier bij het raken van je borst weg is. Vervolgens krijgt je spier de volle lading bij het drukken. Dit zou blessures kunnen opleveren.

Of dit waar is is natuurlijk de vraag. Ik zou het zelf niet direct weten.
 
Ik ben vandaag helemaal op mijn borst gegaan met de stang en ik voelde mijn borst helemaal uitrekken zeg maar..denk dat helemaal op de borst beter is?
 
Uiteraard is een grotere bewegingsuitslag beter, als groei het doel is.
Daarom dat ik ale oef met een barbell ook zo beperkend vind, om over mashines nog maar te zwijgen.
 
Gewoon richting tepels, en dan voor massa net raken NIET STUITEREN ! , voor kracht even een dood moment in lassen.

Bij dat schouders naar beneden en onder drukken belast je meer de borst. Je prikkeld daardoor de borst dus meer.
Dat je meer kan drukkken komt omdat je meer borst en minder de relatief zwakkere schouders gebruikt.
 
dat stuiteren lijkt me ook niet echt fijn als je eer een kilo'tje of wat aan hebt hangen :D
 
Je zal ze de kost moeten geven die het toch doen, om een paar kilo meer omhoog te krijgen
 
tja, wij kunnen ons geen stuiteren veroorloven :D

ik ben trouwens een van de weinigen denk ik die lager dan de tepellijn bankt :P
 
Originally posted by 3XL
Gewoon richting tepels, en dan voor massa net raken NIET STUITEREN ! , voor kracht even een dood moment in lassen.

Bij dat schouders naar beneden en onder drukken belast je meer de borst. Je prikkeld daardoor de borst dus meer.
Dat je meer kan drukkken komt omdat je meer borst en minder de relatief zwakkere schouders gebruikt.


ehm wat bedoel je met je schouders naar beneden en onder drukken?
 
Idd schouderbladen naar elkaar trekken, en dan richting voeten drukken. Je voelt vanzelf dat je borst omhoog komt.
 
Originally posted by 3XL
Je zal ze de kost moeten geven die het toch doen, om een paar kilo meer omhoog te krijgen

Haha, idd. Ik stond eens te spotten bij iemand die aan het benchen was... Was dus meer bounchen. Echt de totale bank bewoog gewoon door het harde stuiteren...
 
meestal maak ik wel ff gebruik van zo'n stuiter op de borst, maar alleen bij zware gewichten (100 kilo+ voor mij) want dit maakt het wel een stukje makkelijker ;)
 
haha, ddlk. maar het blijft gewoon verleidelijk om het net dat beetje makkelijker te maken.
 
Back
Naar boven