MuscleMeat

Uitvoering barbell curl

Bezoekers in dit topic

Ramses

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
68
Waardering
0
Men heeft mij altijd vertelt dat je je ellebogen tijdens de gehele oefening tegen je lichaam moet houden maar...

nu zie ik in de sportschool veel mensen de bovenarmen opheffen zodat ze bijna horizontaal komen met de grond.

Wat is nu de correcte uitvoering?
 
ellebogen tegen je lichaam en boven armen rechtnaar beneden.
Anders spreek je je schouder koppen aan in plaats van je bicep.
 
ellebogen tegen je lichaam en boven armen rechtnaar beneden.
Anders spreek je je schouder koppen aan in plaats van je bicep.

Nope, je 'moet' idd de stang naar je kin bewegen.
 
ja natuurlijk moet je de stang naar je kin brengen,maar wel met je boven armen naar beneden en niet horizontaal met de vloer
 
ik breng mn ellebogen ook vaak een stukje naar voren, vind het belangrijker dat je de stang volledig laat zakken en niet hefboompje gaat spelen daaro:cool:
 
maecel zei:
ja natuurlijk moet je de stang naar je kin brengen,maar wel met je boven armen naar beneden en niet horizontaal met de vloer

met je armen gefixeerd in je zij en helemaal verticaal kun jij niet de bar naar je kin krijgen.
je moet de bar echt richting je kin bewegen en ja daarbij komen de ellebogen wat omhoog maar zo belast je de biceps wel veel beter.
 
Nooit TE strikt. Zorg dat het een natuurlijke beweging blijft en dat je het goed voelt.
 
Je mag je ellebogen best een stuk meebewegen. Cheaten is ok, maar niet overdrijven.
 
Ooit eens een discussie hierover gehad met Carlos Lens. Hij was van mening dat je in het laatste stukje van de concentrische fase je ellebogen een stuk naar voren moest laten komen. Zijn verhaal: de biceps hecht ergens in de schouder aan en spant pas maximaal aan als je ook dat laatste stukje van de beweging maakt. Dus er zijn weldegenlijk mensen die het mee bewegen van de ellebogen zien als essentieel onderdeel van de oefening en niet als cheat.

ik zelf probeer toch mijn ellebogen zo stil mogelijk te houden :p
 
Naga zei:
Ooit eens een discussie hierover gehad met Carlos Lens. Hij was van mening dat je in het laatste stukje van de concentrische fase je ellebogen een stuk naar voren moest laten komen. Zijn verhaal: de biceps hecht ergens in de schouder aan en spant pas maximaal aan als je ook dat laatste stukje van de beweging maakt. Dus er zijn weldegenlijk mensen die het mee bewegen van de ellebogen zien als essentieel onderdeel van de oefening en niet als cheat.

ik zelf probeer toch mijn ellebogen zo stil mogelijk te houden :p

Zat laatst video van lee priest te kijken. En die doet dat idd. ook.. en als er iemand goede biceps heeft dan is hij het wel.
 
je mag je ellebogen wel wat mee laten bewegen imo, zo belast je de biceps nog meer,
ik zou alleen zien dat je het jezelf niet zo moeilijk maakt dat je echt je hele lichaam mee moet gaan zwaaien om de stang omhoog te krijgen (dit zie ik wel vaker op de sportschool)
 
Ik ben van mening dat je de ellbogen halverwege naar voren moet brengen, waarbij je de stang eindigd op neus hoogte ipv de nek.
 
ik ben van mening, dat je m puur uit je onderarmen moet halen dus je bovenarmen stil naast je lichaam houden, en volledig spanning blijven houden, ook als je trug gaat, langzaam (excentrisch) trug..

echt goeie oefening!
 
sanniejj zei:
Zat laatst video van lee priest te kijken. En die doet dat idd. ook.. en als er iemand goede biceps heeft dan is hij het wel.

:rolleyes:
geen appels met peren vergelijken hé
 
sanniejj zei:
Je mag je ellebogen best een stuk meebewegen. Cheaten is ok, maar niet overdrijven.

ellebogen beetje mee bewegen is geen cheatcurl.
 
zo'n 2cm maakt niets uit.. k bedoel met een beetje zwaar gewicht moet t ook lekker voelen
 
Waarom zou je je ellebogen tegen je lichaam houden? Je verkort alleen maar de rom en dus de werking van de spier.
 
Bartmen zei:
Ik ben van mening dat je de ellbogen halverwege naar voren moet brengen, waarbij je de stang eindigd op neus hoogte ipv de nek.


hehe...jij doet m achterwaards? ???




:D zooooo flauw....sorry :rolleyes:
 
Naga zei:
hehe...jij doet m achterwaards? ???




:D zooooo flauw....sorry :rolleyes:

Ik hou van humor....no worries :D alleen dan moet ik het snappen. :rolleyes:
Groet
bartmen
 
Back
Naar boven