AndroidHealthClinic

Uitvoering Deadlift

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Hoe voer je de deadlift het best uit, met als doel onderrug trainen? Ik vind het vrij moeilijk om constant mn rug bol te houden en me kont naar achter te steken. Ik heb geen moeite met de houding opzich, maar ik heb het idee dat ik hem niet aan kan blijven houden.

We hebben een apparaat voor je onderrug te trainen en die voelt vrij goed. Ik weet dat je zoveel mogelijk apparaten moet vermijden, maar is het verstandig om eerst een basisje te leggen met dat apparaat en daarna pas gaan deadliften?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Reinier
Hoe voer je de deadlift het best uit, met als doel onderrug trainen? Ik vind het vrij moeilijk om constant mn rug bol te houden en me kont naar achter te steken. Ik heb geen moeite met de houding opzich, maar ik heb het idee dat ik hem niet aan kan blijven houden.

We hebben een apparaat voor je onderrug te trainen en die voelt vrij goed. Ik weet dat je zoveel mogelijk apparaten moet vermijden, maar is het verstandig om eerst een basisje te leggen met dat apparaat en daarna pas gaan deadliften?

Wie zegt dat je aparaten moet vermijden? Je moet alleen niet alleen maar aparaten gebruiken. Je moet je rug niet bol houden, maar hol, maar ik denk dat je dit ook bedoelde.

Beetje door de knieen heen, armen op schouderwijdte, kont naar achteren houden, en dan denkbeeldig je voeten in de grond drukken en je rug gaan strekken. Stang dicht langs je benen laten glijden. Gebruik persoonlijk een om en om greep. 1 onderhands en 1 bovenhands.
Niet te zwaar gaan, eerst de oefening onder controle krijgen.
6-8 herhalingen moet een heel eind genoeg zijn.
Weet niet wat je nivo is maar zou bijvoorbeeld zo iets adviseren:
1e set 40 kg 8x (warm up)
2e set 60 kg 8x
3e set 70 kg 6x
4e set 75 kg 4-6x

Maar rustig aan die oefening leren totdat je hem onder controle hebt.
Succes!
 
Originally posted by Reinier
Ik vind het vrij moeilijk om constant mn rug bol te houden en me kont naar achter te steken.

Rug bol???? je moet je rug juit hol houden

Als het je om je onderrug te doen is zou ik trouwens reverse hyperextension of goodmornings doen ipv deadlift
 
Niet hol en niet bol, recht, en op het einde v/d beweging maximaal samentrekken (hol) en schouders naar achteren trekken.
DL is trouwens niet enkel en alleen voor je onderrug, maar heel je middensectie, benen en middenrug/traps.
 
mmm ik doe voor mijn rug chinup, cable row en de goodmorning.
voor de hamstrings doe ik liever de stiff-legged dead lift en de leg curl .
Voor de quads: sumo squat, leg press en leg curl.
Ook doe ik aparte gluteus oefeningen.. vooral de db lunge hakt er flink in.. evenals de step up en standing gluteus.
Heupen: adductie en abductie, al merk ik dat de sumo squat ook een hele flinke oef is voor die binnendijbeenspier, net zo goed als voor de buikspieren.

Greetz..

espi, die er heel lang over gedaan heeft om de juiste oef te vinden, maar nog steeds niet tevreden is..
Kijk voor een juiste uitvoering van de deadlift eens op de Dork Diva pagina van Krista Smash! Daar staan een heleboel foute en goede uitvoeringen.. maar voor de deadlift moet je
hier kijken.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin
Niet hol en niet bol,

Recht is in het geval van de rug hol. Je rug heef vanzichzelf een holle vorm (Lordosis). Je rug dus bewust recht houden is vragen om blessures. Je rug bewust hol houden is de naturlijke weg
 
Idd, de natuurlijke vorm maar niet extra hol gaan trekken bedoel ik.
 
Thnx

Ik bedoelde hol, sorry.
Ik zal die goodmorning oefening is gaan opzoeken thnx
 
Back
Naar boven