Fitness Seller

uitvoering deadlift

Bezoekers in dit topic

Bandiet

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
99
Waardering
0
Zoals jullie in mijn eerdere topics zien, ben ik bezig de uitvoering van de oefeningen te verbeteren/perfectioneren. Ik heb sinds kort de deadlift (smith) in mijn schema opgenomen, maar ben nog een beetje huiverig i.v.m. rugrisico. Ik doe hem stiff legged. Knieen licht gebogen, en als ik dan zak bol ik mijn rug en laat ik de stang tot aan m'n enkels zakken, schouders laat ik niet zakken, blijven in dezelfde positie. Is dit weer beter dan wanneer je je rug hol trekt (net als hyperextension/backextension verhaal waar ik pas een topic over had?), en is het holtrekken echt slecht?
 
Ik vind zoiezo de versie met smithmachine blessure gevoelig.. Maar ik zou juist je rug rechttrekken, en niet hol!
 
idd, doe de deadlift gewoon met een losse halter
 
Originally posted by Bandiet
en als ik dan zak bol ik mijn rug en laat ik de stang tot aan m'n enkels zakken, schouders laat ik niet zakken, blijven in dezelfde positie. Is dit weer beter dan wanneer je je rug hol trekt (net als hyperextension/backextension verhaal waar ik pas een topic over had?), en is het holtrekken echt slecht?

Nee, het is juist dat bollen wat je rug kan verzieken !
 
hangt ervan af... ik ben van mening dat je het moet nuanceren...
1 ding is onnuanceerbaar : Lose the smith....

als je nou spreekt over deadlift, de gewone dus, is het best van je rug recht te houden of wat hol te trekken.


heb je het nou over een straight leg deadlift (benen locked out), dan kan je bijna niet anders dan je rug bollen. maar hier spreekt het vanzelf dat je niet met het zelfde gewicht gaat trainen als je gewone deadlift. ik zou hier gewoon bijna vanaf nul herbeginnen.


Met een stiff leg deadlift (benen stijf maar een ietsiepiestie gebogen) moet je proberen je rug recht te houden, waardoor je de oefening vooral in je hams zal voelen. hier zal je wat meer kunnen/mogen dan de straight leg deadlift.


zo, ik denk dat ik het allemaal gezegd heb :D
 
Ok dat is duidelijke taal :o Ik heb helaas niet de mogelijkheid met losse stang te deadliften, want die hebben we niet :(. Dus wat ik eigenlijk moet doen is niet hol, en niet bol :D Dit houdt dan ook in dat je je kont een stukje naar achter moet duwen toch? anders lijkt het me niet mogelijk je rug recht te houden.

Btw, is backextension apparaat dan nog een beter alternatief dan squat?
 
Originally posted by Bandiet
Ok dat is duidelijke taal :o Ik heb helaas niet de mogelijkheid met losse stang te deadliften, want die hebben we niet :(. Dus wat ik eigenlijk moet doen is niet hol, en niet bol :D Dit houdt dan ook in dat je je kont een stukje naar achter moet duwen toch? anders lijkt het me niet mogelijk je rug recht te houden.

Btw, is backextension apparaat dan nog een beter alternatief dan squat?

Geen losse stang? In heel de gym niet? Ook niet om te bankdrukken oid???
 
geeb squats, bb rows, deadlifts, millitary presses, bench presses, barbell curls???
 
Laatst bewerkt:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH



I have seen hell now.....



omg
 
Spike, you have been condemned to a life without squats or deadlifts !!!

now you can die UNhappily :D
 
Een gym zonder losse stang/barbell is als een café zonder bier..waardeloos dus.
 
i know :'(, ik vang het een beetje op met machine varianten en dumbbells, maar ja :'( :'(
 
anders sloop je de stang uit de smith :D
 
gewoon de instructeur op de grond flikkeren en hem een paar gewichten laten vasthouden.

TILLEN MAAR !!!
 
Sllllllllooopen die gym en maken dat je een andere gym vind, desnoods maak je van je eigen kamer een gym :p...
 
Back
Naar boven