MuscleMeat

Uitvoering Normale Deadlift

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Wie kan mij een goede uitleg geven?

Ik doe hem nu al een tijdje, maar ik zie dat veel mensen de gewone deadlift (gericht op de onderrug) weer net iets anders uitvoeren.

Ik weet dat je je rug recht moet houden, maar als ik probeer m'n rug constant recht te houden en bij het dalen en omhoog komen recht vooruit te blijven kijken, dan kan ik m'n schoenen niet plat op de grond houden en ga ik iets op m'n tenen staan en dit zal niet echt de bedoeling zijn ???
 
je moet de stang niet zomaar opheffen, maar naar je toe trekken. veel deadlifttalenten kantelen bijna naar achteren en gebruiken die beweging om de schouders achter de stang te houden en zo de stang naar hun toe te trekken. en de eccentrieke in de deadlift is niet zo belangrijk hoor (net zoals in meeste oefeningen), gecontroleerd maar vlot op grond neerleggen, en dan opnieuw vertrekken lijkt me dan ook best.

en het is idd niet echt de bedoeling op je tenen te staan wanneer je gewoon deadlift ;)
 
probeer m ook echt langs je lichaam omhoog te tillen, das namelijk ook een fout die ik vaak zie. kont en schouders naar achter, borst omhoog en tillen maar.
 
Varianten op de gewone doe je wel anders.. zoals dus de Roemeense :D

Espi
 
Yep, ik heb zelfs een keer iemand gezien die dacht dat ie gewoon normaal aan het deadliften was, maar het bleek dus de straight-leg variant te zijn. Die gast bleek een maand later door z'n rug te zijn gegaan...
 
die pakte hem zeker net ietsiepietsie te zwaar zeker :D
 
Ik denk het ook :D

Waarschijnlijk ook slechte uitvoering, want ik denk niet dat het de bedoeling is om met >120 kg te straight-leg deadliften...
 
Doe zelf ook de straight legg deadlift sinds 4 weken.
Zit voorlopig op 90 kg 3 setjes van 8, ligt er maar net aan wat je gewent bent.
Denk dat menig stratenmaker wel meer pakt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven