MuscleMeat

Uitvoering shrugs

Bezoekers in dit topic

Action Roy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
134
Waardering
0
Hallo mede bb'ers

Ik ben nu al een tijdje extra aandacht aan het besteden aan mijn trapezius, en doe hiervoor shrugs met een barbell of dumbbell. De uitvoering doe ik als volgt ik laat het gewicht gewoon hangen aan mijn armen die laat ik dus super recht en trek dan mijn schouder op tot aan ongeveer puntje van mijn oorlel dit houd ik even zo en dan laat ik ze weer rustig zakken.
Volgens mij is dit de juiste uitvoering. Alleen de rest van de sportschool voert deze oefening anders uit inplaats van de schouders ophalen tot aan je oorlel aleen, wordt er ook flink heen en weer gedraaid met de schouders.
Ben ik nou gek of doet de rest van de sportschool het gewoon verkeerd ?
Ik heb het ooit eens aan de eigenaar gevraagd en die zei dat het niet veel uitmaakte alleen dat het draaien wat blesure gevoeliger kan zijn.
 
volgens mij is het de beste uitvoering om de schouders naar boven en iets naar achter te trekken. overigens pak je de traps ook mee door bijv bij lat raises (voor de schouders) de armen boven horizontaal te heffen, de trapezius zorgt de voor het gedeelte boven de horizontaal, door je schouderbladen te kantelen

keep pumpin' and humpin'! :D
 
Hier draaien ze lekker met de schouders!

Wel de lichtste gewichten he! Want zwaar dan raak je geblesseerd! :D :O
 
Gewoon blijven doordoen zoals je bezig bent, die anderen zullen plots wel last hebben.
 
Laat dat draaien van die schouders lekker achterwege. Gewoon die loodzware dumbbells optillen en heffen met die schouders. Probeer een zo natuurlijk mogelijke houding aan te houden. Dat wil zeggen dat je de dumbbells in de onderste positie een beetje voor je laat hangen; dus een beetje op je dijbenen ipv langs je lichaam. Als je vanuit die positie heft, zul je zien dat het nog veel lekkerder gaat.
 
Gewoon schouders richting kruin halen en NIET draaien.

Je mag trouwens, als dit beter voelt, best wel je armen buigen.
 
Okey ! heb het gelijk ff getest net om idd iets meer de dumbbells voor je te houden richting dijbeen en optrekken tot aan kruin. Het voelt goed dus zo ga ik het gewoon doen.

Thankx voor de reactie's !
 
Zoals hier al gezegd is, niet draaien. Neem ook flink wat kilo's! de trapezius reageerd goed op flinke kilo's en is ook een behoorlijk sterke spiergroep.
 
draaien kan leuke blessures opleveren met zware gewichten. Daarbij... heeft het IMO geen enkel nut om massa mee te bouwen.
 
slabek zei:
Zoals hier al gezegd is, niet draaien. Neem ook flink wat kilo's! de trapezius reageerd goed op flinke kilo's en is ook een behoorlijk sterke spiergroep.

Vooral dat laatste ja.....je traps kunnnen echt sterk worden. Ik kon met alles shruggen dat ik kon deadliften. Best leuk :cool:
 
ikzelf zit bijna 100 kg boven deadlift met barbellshrugs
 
KaLe zei:
ikzelf zit bijna 100 kg boven deadlift met barbellshrugs
Als ik je dat moet nadoen dan kom ik op kilo's :eek: Zelf heb ik een deadlift pr van 3x230. Shrugs draai ik setjes van 170/180kg. Dus bij mij gaat dat niet op :D

Maar de meeste trainen de trapezius met te lichte kilo's en ook te weinig. Vreselijkg gezicht vind ik dat. Wel redelijke armen en schouders maar platte traps...
 
slabek zei:
Maar de meeste trainen de trapezius met te lichte kilo's en ook te weinig. Vreselijkg gezicht vind ik dat. Wel redelijke armen en schouders maar platte traps...
Stierennek rules :thumb:

KaLe zei:
draaien kan leuke blessures opleveren met zware gewichten. Daarbij... heeft het IMO geen enkel nut om massa mee te bouwen.
Valt te zien, heb al veel gezien dat mensen ipv te shruggen gewoon een deadlift lock-out uitvoeren zeg maar, dus gewoon schouders naar achteren rollen en borst voorruit steken.
 
Ik zou niks gaan 'wiebellen' met je schouders, zakt je broek van af :D

100 kilo shrugen ? Mijn weg is nog erg lang :bawling:
 
Jaccis zei:
Ik zou niks gaan 'wiebellen' met je schouders, zakt je broek van af :D

100 kilo shrugen ? Mijn weg is nog erg lang :bawling:

hij zei 100kg MEER dan zijn deadlift ;)

Ik doe ook setjes van 12 met 220kg :)
 
Back
Naar boven