AndroidHealthClinic

Uitwonende beurs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

denizlim

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2011
Berichten
298
Waardering
7
Lengte
1m85
Massa
81kg
Nu heb ik bij de gemeente een brief opgehaald om mijn adres te wijzigen, in die brief staat begin ingang datum, is het dan handiger om de datum op te geven wanneer ik recht heb op stufi, of is het mogelijk om direct de datum op te geven van wanneer je 18 wordt, zodat je eerder stufi krijgt. Want krijg namelijk mijn eerste stufi pas in januari 2012.
 
Studiefinanciering begint pas vanaf de dag dat je opleiding start. Als je al een opleiding volgt en je wordt op een datum 18, dan gewoon je datum van je verjaardag invoeren.
 
Studiefinanciering begint pas vanaf de dag dat je opleiding start. Als je al een opleiding volgt en je wordt op een datum 18, dan gewoon je datum van je verjaardag invoeren.

Krijg ik dan eerder stufi of moet ik dan wachten tot januari?
 
Als jij pas in januari 18 wordt... dan krijg je pas studiefinanciering in januari ja.
 
Als jij pas in januari 18 wordt... dan krijg je pas studiefinanciering in januari ja.

Ik word in november 18, maar kwartaal ofzo gaat pas in januari in voor thuiswonende beurs, ik weet niet of dit ook geldt voor uitwonende beurs
 
Gewoon eerder aanvragen.
Als je te laat bent krijg je niks, als je te vroeg bent moet je het hooguit terugbetalen.
 
Gewoon eerder aanvragen.
Als je te laat bent krijg je niks, als je te vroeg bent moet je het hooguit terugbetalen.


Ik word over een week 18, en heb pas in januari recht op stufi, hoe kan ik het eerder aanvragen....
 
Volgens mij hoort dat gewoon per maand te regelen zijn, niet per kwartaal. Anders wordt het via terugwerkende kracht geregeld. Lijkt me sterk dat als je nu uitwonende gaat en pas achter 3 maanden recht hebt op deze uitwonende beurs.
 
Volgens mij hoort dat gewoon per maand te regelen zijn, niet per kwartaal. Anders wordt het via terugwerkende kracht geregeld. Lijkt me sterk dat als je nu uitwonende gaat en pas achter 3 maanden recht hebt op deze uitwonende beurs.

Het is ook heel erg ingewikkeld geregeld, een vriend van mij moest ook 2 maanden wachten totdat die stufi kreeg, maar hij zei wel dat hij die 2 maanden stufi wel terug kreeg.
 
Je studeert nu dus nog niet? Want als je nu al HBO doet kan je gewoon stufi ontvangen....
 
Ik ben 16 en heb studiefinanciering, u mad bro :)
 
Je studeert nu dus nog niet? Want als je nu al HBO doet kan je gewoon stufi ontvangen....

Ik volg al sinds vorig jaar september een studie op mbo
 
Mbo is het anders. Blijf je kinder bijslag krijgen. Dat gaat per kwartaal. Je krijgt stufi na het kwartaal waarin je jarig bent. Voor jou is dit dus pas in januari!!
 
Mbo is het anders. Blijf je kinder bijslag krijgen. Dat gaat per kwartaal. Je krijgt stufi na het kwartaal waarin je jarig bent. Voor jou is dit dus pas in januari!!


Moet ik dan januari schrijven bij begin datum ingang? voor adres wijziging
 
Leeftijd

Iedereen die begint met een opleiding aan hogeschool of universiteit en jonger is dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.
 
Valt me nog mee dat OP MBO doet.
 
Uit mijn hoofd heb je stufi als je 18+ bent en MBO doet, of als je HBO doet (zonder leeftijdslimiet)
 
-_-', Nog steeds blijft mijn vraag: Moet ik bij de brief die ik heb gekregen om mijn adres te wijzigen de datum opschrijven wanneer ik recht heb op stufi, of kan ik ook gewoon de datum van mijn verjaardag opschrijven(en als ik de datum van mijn verjaardag opschrijf, krijg ik dan eerder stufi of niet.)
 
Als je achttien jaar of ouder bent en je volgt een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo), dan heb je als je aan alle voorwaarden voldoet recht op studiefinanciering. In de eerste maand van het kwartaal dat volgt op je achttiende verjaardag krijg je voor het eerst studiefinanciering.

Dit is geen rocket-science volgens mij.
 
-_-', Nog steeds blijft mijn vraag: Moet ik bij de brief die ik heb gekregen om mijn adres te wijzigen de datum opschrijven wanneer ik recht heb op stufi, of kan ik ook gewoon de datum van mijn verjaardag opschrijven(en als ik de datum van mijn verjaardag opschrijf, krijg ik dan eerder stufi of niet.)

Je kan bij een mbo opleiding nooit eerder stufi krijgen.. Gewoon een datum invullen.
 
Back
Naar boven