XXL Nutrition

Ultrasonische geluidsgolven

Bezoekers in dit topic

tribosten

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 aug 2005
Berichten
42
Waardering
0
Omwille van mijn ontsteking van de bicepspees krijg ik bij de sportarts een behandeling met ultrasonische geluidsgolven, dit zijn in totaal 4000 schokjes die je in je pees krijgt (vrij pijnlijk) .
De sportarst zei dat het helpt om het vocht rond de ontsteking beter aftevoeren en voor een betere bloedcirculatie van de pees zorgt .
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Aangezien ik nogal wat last heb na zo'n 20 minuten 'schoktherapie', maar ik vind het het proberen waard .
 
De sportarts zal wel weten wat hij doet. Succes ermee!
 
heb ook eens een aantal van die behandelingen gehad om een wolkje kalk uit m'n schouder te 'kloppen', bij mij heeft hetniet gewerk tmaar het schijnt vaak wel te werken. Ik had er een dag of vijf aanzienlijke last van na een behandeling.
 
Ik geloof er niet zo in. Een sportarts moet je door sturen naar een fysio en deze moet je masseren
 
Ja buiten deze behandeling ga ik ook nog 3x/week naar de fysio, dit helpt wel zeer goed men schouder begint goed los te zitten + ik heb ook nog cortisonen gekregen maar dat is wel de laatste x dat ik zoiets in men lichaam laat spuiten na wat ik erover gelezen heb. kben direct glucosamine gaan halen om men schouder wat te beschermen tegen de veelvraat van de cortisonen
 
Het klinkt heel aannemelijk dat je door middel van geluidgolven voor een betere afvoer en bloedcirculatie zorgen. Het lijkt mij een soort een inwendige massage. Maar goed, je kan google wel afzoeken, lijkt me wel iets over te vinden.
 
nog nooit van gehoord
heeft het dan niet dezelfde effect als massage?
 
Back
Naar boven