AndroidHealthClinic

Um, um.. likken!

likvermogen

• Geweldig, ik kon me niets beters wensen

Stemmen: 3 27,3%
  • goed, maar is voor verbetering vatbaar

Stemmen: 5 45,5%
  • Matig, hij probeert het wel, maar kan er niet zo veel van

Stemmen: 1 9,1%
  • Weigert pertinent

Stemmen: 2 18,2%

• Totaal stemmers
    11
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
25
Ik weet dat er hier een coïtusforum is, maar aangezien vrouwen daar niet zo vaak komen en ik niet op antwoorden van mannen zit te wachten, post ik het hier maar..
Heren: houdt u hierbuiten, ik hecht niet zoveel waarde aan het oordeel van een man hierover.

Hoe is het gesteld met het 'lik'vermogen van jullie huidige/voormalige bedpartners?

Geweldig, ik kon me niets beters wensen
goed, maar is voor verbetering vatbaar
Matig, hij probeert het wel, maar kan er niet zo veel van
Weigert pertinent

En.. graag eerlijk antwoord. Mijn ahum vorige bedpartner klopte zich over zijn kunde op de borst, maarre... eh nee, hij kon er niks van.
De huidge wil graag wat meer fijne kneepjes van het vak leren... al vind ik dat hij het heel goed doet.
Ben met name gewoon nieuwsgierig naar of de mannen het wel doen.
Na het lezen van het boek van Rachel Swift "Women's Pleasure" heb ik daar nl. mijn twijfels over...70% van de vrouwen komt niet/nooit klaar in bed???

Dus, brand maar los dames!

Espi

Laatst bewerkt:
Het is tot nog toe akelig stil.
Ik heb wel wat gehoord, maar dat was in vertrouwen en de openbare 'bekentenissen' bij B&F waren allemaal positief. Ik vermoed dat dit nog een van de laaste taboe-onderwerpen is...

Bij mij was het nog bijna andersom. Ik was door de feministische lectuur (Opzij) zo 'gehersenspoeld' dat het me zowat onmogelijk leek, dat een man een vrouw genot zou kunnen brengen. En heb daardoor extreem lang gewacht met dat soort dingen.

Dus was het een aangename verrassing toen orgasmes wel mogelijk bleek te zijn, al is er meer kunst- en vliegwerk voor nodig dan alleen maar 'simpelweg op-en-neer' om het maar zo plastisch te zeggen.

Vertrouwen in de ander, gevoel van controle, je op je gemak voelen bij die ander (en sowieso met jezelf) is van het allergrootste belang. Ik denk dat dit laatste sowieso een blokkade is.. hoeveel vrouwen ken jij nu, die meer dan 80% tevreden zijn over hun uiterlijk?

Te weinig blijkt dus.. zelfs de knapste meisjes denken nogal eens dat ze er uit zien als een..... en dat terwijl veel mannen met een walgelijke bierbuik zich daar totaal niet over generen!
Moet zeggen dat ik me pas relaxt voelde zodra ik eindelijk 15kg was afgevallen.

Maar.... als bij de vrouwen eens de remmen los gaan, dan heeft een man zijn handen vol.. immers het maximaal getelde aantal orgasmes bij een vrouw bleek op 134 te liggen.

Erogene zones zijn trouwens per vrouw verschillend . er zijn ook nog wel wat meer erogene zones dan alleen de clitoris. Dat is dus een 'ontdek je plekje' .
Vaak bijv binnenkant dijbenen en bij mij bijv. de oorlelletjes.
Vreemd genoeg .. of miss ook niet, geldt dat totaal niet voor tepels. Terwijl um een man daar vaak wel gevoelig blijkt te zijn. Heb wel eens gehoord dat hoe meer borstspier er onder zit, des te gevoeliger deze wordt..

En geldt ook nog eens dat veel vrouwen (en mannen) orale coïtus (zowel zij bij hem als hij bij haar) ontzettend smerig vinden?

Dat gevoel van controle is nu juist iets wat afwezig is als een man gaat likken als een hondje, ofschoon het ook wel weer een gevoel van macht kan geven. Echter... ik word ontzettend zenuwachtig als hij gelijk ermee begint, want dan lukt het niet. Zit me dan zorgen te maken of ik wel 'snel genoeg' klaarkom. Het is prettiger als eerst het edele handwerk wordt aangewend (eventueel dat je dan met elkaar zoent of zo?) en dan de finishing touch met de tong wordt gegeven.

Laatst bewerkt:
Maar dat boekje van Rachel Swift 'Women's pleasure' etc. zegt dus:
"Veel vrouwen voelen zich niet op hun gemak bij cunnilingus - zelfs de meest geëmancipeerde vrouwen hebben tegenover hun intiemste vriendinnen bekend zich er niet prettig bij te voelen. Er zijn vele redenen voor deze gevoelens, variërend van het voor de hand liggende gegeven dat de vrouwelijke geslachtsorganen door hun bouw en geinige extra stukjes regelmatige hygiëne vereisen, tot de subtielere uitwerking van een puriteinse opvoeding of het trauma van eerdere coïtusuele ervaringen. Wanneer je je onbehaaglijk voelt bij het idee van cunnilingus, zal het er tijdens de daad niet beter opworden.

En nu zou ik graag met een goede tijding komen: de meeste mannen bedrijven graag orale coïtus.... Mijn partners hebben er misschien van genoten, maar echt bedreven waren zij allerminst. Laten we de waarheid onder ogen zien: de meeste seksueelactieve vrouwen zullen meerdere deprimerende of kolderieke ervaringen met orale coïtus kunnen vertellen. Dee eerste vrouw die niet 1 keer met haar vriendinnen de slappe lach heeft gekregen over de miskleunen die mannen begaan, moet nog geboren worden.
Hier volgen enkele typerende voorbeelden:
1. hij denkt dat de clitoris hetzelfde is als een penis. Een pijnlijke vergissing: de clitoris is veel gevoeliger en dient ook indirect geprikkeld te worden in het gebied eromheen. De expert meent het beter te weten. Terwijl jij ligt te kronkelen van pijn, wat hij in zijn alwetendheid aanziet voor intens genot, denkt hij: gewoon lekker doorgaan dan komt ze in een mum van tijd klaar.
2. de man gaat met zijn tong te weer alsof het een penis is, erin en er uit- en pauzeert elke 10 minuten wgens kramp in zijn kaken. Allicht voel jij weinig. Zijn stoppelbaard haalt je onderlichaam open.
3. de man van orde en regelmaat. ziet orale coïtus als een van de vele gangen ergens tussen het voorspel-voorafje en het coïtus-hoofdgerecht in. Terwijl hij daar beneden druk doende is, hou je het er maar op dat de pudding, het toetje, de kaas en de koffie nog moeten komen, al begin je steeds ernstiger te twijfelen waaruit die dan wel zullen bestaan.
4. sportieve type. Eigenlijk wil hij het niet, maar hij vindt dat het moet of laat zich vermurwen. Naar zijn idee is de penis net zo iets als een vinger. Maar een heel ander verhaal zijn de rare frutsels aan een vrouw.
5. eindelijk eentje die weet hoe het hoort! Alles verloopt naar wens.. maar dan verknoeit hij alles door op te kijken en je ogen te zoeken. Omdat je hem nog niet zo lang kent, is er nog geen intimiteit. Je laat je net een beetje gaan als hij tussen je borsten door (die te groot zijn) over je onderkin en langs je neus naar je ogen tuurt. Slechter had het niet kunnen treffen. De vriend van mijn zus speelde het zelfs klaar te knipogen.

[het klassieke voorbeeld van de onzekere vrouw dus]

Een heel stuk verderop:
Dat de mythe van vaginaal-clitoraal orgasme zo'n lang leven beschoren was, is vnl. te wijten aan onwetendheid. De vrouwelijke geslachtsorganen zijn gecompliceerd en moeilijk te doorgronden, De opvallende discrepantie tussen het gemak waarmee vrouwen een orgasme krijgen tijdens masturbatie en de problemen die menigeen ondervindt tijdens geslachtsgemeenschap - ofschoon niet bekend is of dat komt door onvoldoende prikkeling van de clitoris, of door gebrekkige coïtusuele bedrevenheid - zou minder kritische wetenschappers heel goed tot de vaststelling van 2 types van orgasme kunnen brengen. Doordat de kwestie van coïtusuele gelijkheid van relatief recente datum is en hog heel gevoelig ligt, wordt Freud's theorie van tijd tot tijd weer eens van stal gehaald. Mannelijke chauvinistische pedanterie in de psycho-analytische wereld valt kennelijk moeilijk uit te roeien.
Maar de harde feiten zijn als volgt: hoewel de meeste orgasmen bij vrouwen worden opgewekt door prikkeling van de clitoris, worden ze altijd tot uitdrukking gebracht door de vaginaspieren. Afhankelijk van of ze worden teweeggebracht door geslachtsgemeenschap of masturbatie, kunnen de orgasmen variëren in intensiteit en gewaarwording. Dit is echter eerder een uitvloeisel van de verschillende omstandigheden, dan dat het een ander type orgasme zou betreffen.

En.. als je dan denkt: maar er was toch een G-spot/plekje?
Recentelijk zijn er vooralsnog vage aanwijzingen gevonden voor het bestaan van een nog ander type orgasme, dat voortkomt uit prikkeling van het zogeheten plekje van Grafenberg door diepe penetratie. Dat is niet het vaginale orgasme (zoals Freud dat noemde) en naar onderzoekers aannemen, evenmin het clitoraal orgasme.
Het G-plekje is een kleine verdikking op de wansd van de vagina zo'n 5 a 6 cm in de vagina aan de bovenzijde en in feite de vrouwelijke tegenhanger van de prostaat. Prikkeling ervan roept in eerste instantie aandrang tot urinelozing op, maar deze maakt al snel plaats voor coïtusuele opwinding en zwelling vasn het plekje kan uitmonden in een orgasme en kan bij sommige vrouwen leiden tot ejaculatie van een vloeistof die nauw verwant is aan sperma. Er is echter zware kritiek hierop geleverd. Er zijn alternatieve verklaringen aangveoerd voor ejaculatie als voor het feit dat bepaalde delen van de vagina bij prikkeling sterkere genotsgevoelens opleveren dan andere. En daarmee is de eventuele aanwezigheid van een g-plekje weer twijfelachtig gworden. Wellicht het interessantste aspect is dat het een goed idee geeft van de chaos en twijfel die over coïtusualiteit heerst.
[een van de mogelijke redenen dat een kromme korte penis vaak meer sensaties oplevert dan een lange rechte?]

en weer een stukje verderop
Waargenomen is dat het verschijnsel [ejaculatie] voornamelijk optreedt bij vrouwen met sterke pubococcygeale spieren..[te oefenen met kegeloefeningen]

en dan weer over de pil...
Orale contraceptie hoort in het rijtje thuis van stoffen die een remmende uitwerking hebben op je zin in vrijen. In weerwil van de verwachting dat de pil door het wegnemen van de angst voor zwangerschap vrij seksueelverkeer in de hand zou werken, doet zich het feit voor dat de pil soms de coïtusuele behoefte vermindert of zelfs helemaal doet verdwijnen. Het gehalte aan progesteron leidt tot een verminderde gevoeligheid van de clitoris en kan de effecten tenietdoen van oestrogeen, dat in de regel een libidoverhogende uitwerking heeft.

en achterin
Het is onjuist dat vrouwen in het algemeen een lager libido hebben dan mannen of dat een orgasme voor vrouwen minder belangrijk is.. of dat vrouwen minder sensueel zijn ingesteld dan mannen. Geloof me, de coïtusuele behoeften van vrouwen zijn even groot als die van mannen, ook al zullen zij daar niet altijd ronduit voor uitkomen. Eén slechte ervaring kan een vrouw het gevoel bezorgen dat coïtus ver achterblijft bij de verwachtingen. Jaren van de partner op seksueelgebied voor laten gaan, brengt haar tot het idee dat haar eigen coïtusuele behoeften niet zo groot zijn of dat "coïtus van ondergeschikt belang is". Het feit dat zulke vrouwen nooit de kans hebben gehad van een bevredigend coïtusleven te genieten, werpt evenwel een heel ander licht op de zaak. Avond aan avond toezien hoe de partner bevredigd in slaap valt, terwijl zij het verder maar zelf moet uitzoeken leidt niet alleen tot sapnning maar drijft partners uiteen want van parnterschap komt zo weinig terecht. De meeste generalisaties zijn primitief en van weinig nut. Wat wel klopt is dat vrouwen op seksueelgebied de neiging hebben zich te schikken naar de man en diens coïtusuele behoeften hoger stellen dan die an zichzelf. Aan deze opstelling liggen meerdere oorzaken ten grondslag, al zijn die in essentie terug te voeren op eeuwen van conditionering.
Het onbegrip voor de coïtusuele behoeften en frustraties van vrouwen is grotendeels te wijten aan het feit dat het mannelijk en vrouwelijk orgasme niet simpelweg 2 versies van 1 en hetzelfde zijn. Ze hebben een andere ontstaansgeschiedenis en behelzen verschillende factoren. Itt het mannelijk orgasme is het vrouwelijk orgasme uitzonderlijk subtiel en sensitief. Onder de juiste omstandigheden,kan een vrouw een enorm seksueelpotentieel realiseren dat onder minder gunstige omstandigheden miss nooit aan het oppervlak zou komen. Wetenschappers en coïtusuologen raken er steeds meer van overtuigd dat het libido van vrouwen hoger ligt dan van mannen. biologisch gezien kunnen vrouwen meermalen achtereen een orgasme hebben, terwijl de man uitgeteld in bed ligt. Daarbij zijn het 2e en 3e orgasme in de regel intenser dan het eerstde. Desondanks genieten vrouwen gewoonlijk minder van coïtus dan mannen. de reden is dat coïtus voor hen niet tot een even plezierige gebeurtenis is gemaakt.

om mannen niet helemaal te frustreren..
De problemen van vrouwen met klaarkomen kunnen niet simpelweg worden toegeschreven aan het mannelijk gebrek aan begrip. Ht kan zelfs zo zijn dat de man zich uitstekend van zijn taak kwijt en dat de vrowu toch geen orgasme krijgt. Bijv door angst voor zwangerschap. Maar onbegrip is absoluut een zwaarwegende factor, en indien mannen werkelijk zouden weten hoe ze moesten vrijen zou de omvang van het probleem al enorm afnemen.
Net zoals vrouwen moeten leren hoe zij hun coïtusualiteit ten volle kunnen ontploien, zo moeten mannen leren hoe zij goede minnaaars kunnen worden.

En dan meer tips in het kort
de essentiële eigenschappen van een goede minnaar
1. de kwaltieit van een goede minnaar is dat hij begrijpt welke andere factoren er in het spel zijn (angst voor zwangerschap, onzekerheid over uiterlijk)
2. moedig gelijkheid aan (zoals dat een vrouw het initiatief neemt en stimuleer haar daarin)
3. leer je eigen orgasme beheersen (uitstellen dus)
4. jaag je parner nooit op als een renpaard (ga of lang genoeg door of houd op als het echt niet lukt , want dan heeft ze meestal toch geen zin meer)
5. maak nooit de fout de denken dat vrijen altijd moet eindigen met een orgasme (iedere minuut hoort prettig te zijn, orgasme of niet)
6. experimenteer voorzichtig met manuele en orale technieken en schroom niet ernaar te vragen als je niet weeet wat je partner lekker vindt
7. dring je niet op eneis geen coïtus als zij per sé niet wilt
8. houdingen (simpel is vaak al goed genoeg)
9. simuleren.. word niet boos als partner simuleert

Helaas geen tips verder over hoe het wel zou moeten.. anders dan dat ik ergens wel een aantal tips in het coïtusforum van DBB heb gezien, gepost door een goede internet-vriend :

Cunnilingus Techniques:

The Lick
Leaving your tongue soft and jaw relaxed, try licking her from vaginal entrance up to her clit and following the outer edges of her vagina along both sides. Repeating this technique going up and down and vice versa can be a great opener.

Labial Hold
While holding the two parts together with your lips, run your tongue between the inner and outer labia one side at a time.

Tongue Intercourse
The majority of a woman’s nerve endings in her vagina are around the opening and within the first couple of inches inside. Target them with your tongue by inserting it into her vaginal opening. Techniques are pretty limited due to the length of your tongue, but try moving your tongue in and out, as well as in circles around the inside of her opening.

The Flick
Spread her outer vaginal lips with your fingers. With your tongue pointed, gently flick your tongue around her clitoris. Feel free to roam, but keep coming back to her clitoris, as it is the most sensitive. This drives some women wild, and others find it to too intense. When stimulating her clit make sure to start out gently if you aren’t sure how she likes it. When you try this, pay attention to whether those moans are ecstasy or pain.

The following techniques should not be introduced until your partner is really hot (i.e., very wet). These are more intense techniques, and may be too intense for some women, even when nearing orgasm.

The Clitoris Suck
Expose her clitoris by spreading her lips and lightly pull back her hood. With her clitoris exposed, give it a quick little suck; pulling it into your mouth briefly and letting it go. This is a lot like licking a bit of cake batter off of your pinky. This feels incredible, and is a fine thing to do if you feel like tormenting her – but don’t overdo it! We recommend not using your teeth nor using heavy suction when starting out.

The Clitoris Hold
Take her exposed clit into your mouth and gently suck on it, simultaneously flicking your tongue over and around it. This can be done very lightly or very aggressively, and combined with fingering, will usually rapidly produce an intense orgasm.

The Tongue Tube
Roll your tongue into a tube (if you cannot do this, forget about it because it is genetic and you can't learn it). This technique works best in an inverted or 69 position. Roll your tongue into a tube around her clitoris. Slide it back-and-forth; in effect, your tongue is doing something similar to a woman's vagina around a man's penis. This is likely to bring any woman over the edge to an explosive orgasm. (joepie ik kan mijn tong oprollen )

ABC’s
Try using your tongue to spell the alphabet on her genitals. This works surprisingly well as your tongue is always moving in different directions. Learn her favorite letters and the orders that work the best!

Other Tips
A good lover’s hands never stop moving, so keep exploring, insert a finger, or massage her thighs while you perform.

You can also try using a wide variety of flavored gels, oils, and lubricants. Some of these products heat up when rubbed or blown to add extra stimulation.

Having a mint in your mouth while you are performing cunnilingus can also improve your results. The mint, as long as it is not too weak or strong, can create a very intense tingling sensation to enhance your performance. (zou dit niet slecht zijn voor de vagina?)

Combining your mouth with some finger play is good too...

Vaginal Fingering Techniques

When performing the following, make sure that your fingers are well lubricated. There is nothing more uncomfortable (and painful) than a dry finger roughly rubbed across a woman's clitoris or pushed inside. See the coïtusual lubricants product page for information on useful lubricants. In most cases, proper foreplay stimulating a woman’s erogenous zones will usually avoid the problem of dryness. Nevertheless, it never hurts to keep a "tube of lube" sitting nearby. Under no circumstance should you put pressure or blame on your partner for this if it happens; work with her to get around it. It’s written all over this and every other coïtusual information site, but in case you have forgotten, communication is key.

Fingering the Vagina
Most women masturbate by rubbing a finger or two over their clitoris, sometimes "through" the skin of their inner or outer lips, in a circular or back-and-forth motion. You can do this too, and it is most helpful to ask, or better yet, have her show you how she likes it done. Lie down side by side, and put your hand over hers while she shows you what she likes. You can also try having her hand over top of yours guiding.

External
Another technique which women are very receptive of is to have your partner lie on her back, spread her vaginal lips wide apart with your outer fingers, and use your middle finger to rapidly slide up and down her vagina rapidly and lightly grazing her clitoris. This motion alone will often bring a woman to orgasm. Don’t forget to use your mouth while you are fingering, keep kissing her, her neck, and all her other erogenous zones.

Internal
An excellent way to begin manual stimulation is to stick one, and later two or more, finger(s) inside her, with your palm cupped over the mons area. We're talking about that fleshy "mound" over her pubic bone. Your finger should have freedom to move in and out freely while the palm of your hand can add pressure against her vulva and clitoris. Once you get better, you can start moving your palm to add more stimulation.

Another, more intense motion is to position your hand so that you have one or two fingers inside her with your palm facing her body. Now bend your fingers inward and move them in rapid but short movements focusing on her G Spot. This technique can quickly bring your woman to orgasm, especially when combined with cunnilingus.

[Link niet meer beschikbaar]

Espi... nu als mannen nu niet geholpen zijn hiermee, dan weet ik het ook niet meer.. :banana:

espi, wat een lappen tekst,
hier een kleine reactie:
1. orale coïtus rulez!
2. vind het heerlijk als er aan mijn voet word gekriebeld, gemasserd, maar niet likken (nooit uitgeprobeerd, maar ik heb wel inzichtsvermogen..)
3. heel raar, tampon en buikspieroef met gewicht: soort van reverse crunch&liggende cable crunch geven een apart effect...of deed ik die oefn verkeerd (waarcshijnlijk niet, heb buikspierpijn)

ik doe mijn best :),
maar mocht dat niet genoeg zijn .... ZEG HET DAN. (kan zelfs zonder woorden) En als je het niet voor jezelf doet, denk dan tenminste aan degene die na je komt.

W.
(Als iedereen 1 lichtje opsteekt wordt de wereld een zee van licht)

Ssssshitt he?

Nah da's "rimming" .... en als ze zich goed wast heb je daar geen last van.

W.

interessant, maar dr zijn ook een hele hoop vrouwen die niet kunnen ppen......

Koolhoven zei:
Ja maar daar gaat deze thread niet over. En wees eerlijk der is ook niks erger dan zo'n mormel dat effe je kleine vriend aan het mishandellen is ? Dus dat zal heus wel wederzijds zijn. Maar ja als het niet naar tevredenheid gaat moet er natuurlijk wel wat gezegt worden !

daar heb je gelijk in ja, maar kan je niet wat goede tips geven espi???

Als je gewoon open een eerlijk tegen elkaar bent zeg je gewoon ff wat je wel en niet lekker vind. Dat is voor allebei zo leuk, de gever ziet dat de nemer geniet en voor hem/haar word het dan natuurlijk ook stukken leuker. En de voor de nemer voelt het gewoon beter.

Vind het een beetje flauw als mensen zeggen dat zijn/haar partner r niets van bakt, misschien ben je dan zelf wel te laf om gewoon eerlijk te zeggen dat hij/zij het niet doet zoals jij het lekker vind.

:to: En ik denk dat gemiddeld de vrouwen minder goed weten welke plekjes op het mannelijke geslacht gevoelig zijn als andersom!

Laatst bewerkt:
Originele post is van Rob G waar ik het voor vrouwen relevante stukje heb gepost hierzo. Het begint met 'pijplessen'. Bij B&F begint die discussie inmiddels aardig uit de hand te lopen ;).. geloof dat ik wel een treintje op gang heb gezet :banana:

[Link niet meer beschikbaar]

Espi

@ Espi

De vrouwen zijn hier idd een stuk stiller... Maar dat heeft denk ik meer met de sfeer op het forum in zijn algemeen te maken. Het is hier iets meer macho zal ik maar zeggen...

En tips; er is er maar 1 en dat is ga geen tips naleven!! Iedere vrouw is anders en zelfs iets wat ze gister lekker vond hoeft geen vandaag succes te zijn. Althans zo werkt het wel bij de meeste vrouwen en ik weet eigenlijk wel zeker bij de meeste mannen ook. Als je een lijstje van truukjes af gaat werken dan werkt het dus mooi niet. Leer luisteren naar elkaar en dat bedoel ik dus niet alleen maar in woorden. Probeer gewoon uit en stel je techniek bij op de reacties die je krijgt.

De enige tip die wel de moeite waard is; bouw langzaam op. Stort je niet gelijk als een roofvogel op het kruis cq clitoris. Dat is eigenlijk waar het meest over geklaagd wordt onder mijn vriendinnen. De kruisgerichtheid van mannen dus. FF 1 minuut zoenen en je moet maar bloedgeil zijn. Dat heren, werkt bij de meeste vrouwen alleen als ze na een avond jagen eindelijk alleen zijn met de ultieme man als "one night stand". ;)

Gatver, altijd weer over coïtus

ik weet ni of ik er goed in ben(nochthans geen positieve/negatieve reaktie gehad), maar door die lappen tekst van jouw espi, ben ik nu vast een kanjer erin

Veel doen , ervaring werkt echt. Liefst bij verschillende. Leer je ook es wat nieuws.

Ennuh.. half indisch vegatarisch meissie is het lekkerste om te doen vind ik :P :P oftewel , iedereen verschilt, als het niet smaakt, dan stop maar, want dan kun je je ook niet uitleven , laten gaan.

Espi zei:
5. maak nooit de fout de denken dat vrijen altijd moet eindigen met een orgasme (iedere minuut hoort prettig te zijn, orgasme of niet)

dit is volgens mij idd een veel voorkomende fout. t prestatiegerihcte. moet je eigenlijk vervangen voor t genot wat je met elkaar deelt. is minder druk op beide en meer ontspanning

verder weer wat techniekjes bijgeleerd:thumb:,

Rob G zei:
Als je gewoon open een eerlijk tegen elkaar bent zeg je gewoon ff wat je wel en niet lekker vind. Dat is voor allebei zo leuk, de gever ziet dat de nemer geniet en voor hem/haar word het dan natuurlijk ook stukken leuker. En de voor de nemer voelt het gewoon beter.

Vind het een beetje flauw als mensen zeggen dat zijn/haar partner r niets van bakt, misschien ben je dan zelf wel te laf om gewoon eerlijk te zeggen dat hij/zij het niet doet zoals jij het lekker vind.
mee eens Rob, maar blijft toch ook een soort van taboe denk ik en hoe langer je met uiemand t bed deelt hoe groter de kans is dat je t blijft uitstellen. heb je natuurlijk wel jezelf mee maar t is nog wel een drempel om t te zeggen. sommige mannen voelen zich blijkbaar in hun eer aangetast als blijkt dat ze t niet goed doen

Laatst bewerkt:
interessant om te lezen !

Sehn zei:
Veel doen , ervaring werkt echt. Liefst bij verschillende. Leer je ook es wat nieuws.

Ennuh.. half indisch vegatarisch meissie is het lekkerste om te doen vind ik :P :P oftewel , iedereen verschilt, als het niet smaakt, dan stop maar, want dan kun je je ook niet uitleven , laten gaan.

Vriend is me erg dankbaar dat ik nu hoger in de KH zit.. hij kon zelfs proeven dat ik (basmati)rijst had gegeten!

Espi (en echt geen klachten :thumbs: :eyebrow: )

Esperantisto zei:
.... Vriend is me erg dankbaar dat ik nu hoger in de KH zit.. hij kon zelfs proeven dat ik (basmati)rijst had gegeten! ....

Zat ie niet een 'gaatje' te laag :rolleyes: ???

J/K :banana: :coolnana:

Groet Smalluser :thumb:

Back
Naar boven