Fitness Seller

Universiteit

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
4
Ik doe nu een MBO opleiding, maar ik wil graag universiteit doen.
Ik wil niet na mijn MBO een HBO opleiding doen, maar meteen een universiteits opleiding doen, dit kan vast wel. Maar hoe?

Iemand tips??!!

sprint vwo ofzo?
denk niet dat dat mogelijk is he! tenzij je ouder bent dan 27.
weet niet hoe het zit met toelatingcoïtusamens, maar over het algemeen ben je niet welkom met een mbo papier op de uni!
Ik zou gewoon een propedeuse (=eerstejaar) van een vergelijkbare hbo opleiding doen. Wel ff aanpoten, dat ding binnen één jaar scoren en dan hop naar de uni. eitje! kost je maar één jaar, lijkt me de makkelijkste weg........maar ja wel hbo er ff tussendoor!

ik ben 16 jaar, maar kan je me meer uitleg geven,
waar kan ik dat aanvragen, hoe het in elkaar zit enz.

gewoon ff informeren bij een hbo hoe het zit met doorstromen naar de uni. sommige opleidingen sluiten op elkaar aan, zodat je met een propedeuse-diploma van een bepaalde hbo-opleiding kan doorstromen naar de uni.

en direct van mbo naar de uni is natuurlijk onmogelijk :)

je bent 16? anders was propedeuse halen op open universiteit nog een mogelijkheid, en dan instappen in 2e jaar.

maarre wat doe je op het MBO als je Universiteit wil doen. kom je dan wel een beetje laat achter he. had je je op de middelbare school moeten bedenken.

Jah, ik wou eerst na mijn vmbo havo doen. Maar ze lieten me niet toe omdat ik geen tweede vreemde taal had, ik dus naar het horizon omdat je daar Spaans in de 4e krijgt. Maar omdat er een nieuwe wet is laten ze geen mensen onder de 18 binnen. Maar dat zou pas in januari 2004 in gaan, dus ik had nog kans d8 ik. Maar fijn ze zeiden dat ik niet werd toegelaten, dus ging ik maar een MBO opleiding doen. Toen ik was ingeschreven en al op introductie dagen was geweest kregen we een brief van dat ik ze een fout hadden gemaakt en dat ik nog wel erop mocht. Nou daa is het al telaat voor hoor, BITCH!!

Maar zo is het gegaan.

Je kan gewoon bij de universiteit een toelatingcoïtusamen aanvragen.. Echter moet je hier geloof ik wel 18 voor zijn..

Dit is oorspronkelijk gemaakt voor ouderen die nog willen studeren en voor buitenlanders die geen geldig diploma hebben hier.

Maar je moet zeker weten dat je dit wil.. Universiteit is geen mbo he.. Maar je kan het allicht eens proberen...

Ja ik wil het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag:D

Maar ik ga eerst mijn MBO doen (nog 4 jaar)
In de tussen tijd een IQ test nemen.
En dan hoop ik dat ik toe word gelaten

Hebben jullie nog tips wat ik kan doen voor mijn ontwikkeling?

ik wil bijv. iets doen om sneller te lezen enz.

alle tips zijn welkom :)

TrainingFreak zei:
Ja ik wil het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag:D

Maar ik ga eerst mijn MBO doen (nog 4 jaar)
In de tussen tijd een IQ test nemen.
En dan hoop ik dat ik toe word gelaten

Denk je dat zo'n IQ test iets zegt bro? Met alle respect, maar je doet nu niet voor niets MBO, probeer dat eerst te halen. Ga dan kijken of je uberhaupt HBO al trekt, en geloof me, daar sneuvelen meer mensen dan jij volgens mij denkt. En Heb je je HBO gehaald, dan nog 2jr universiteit.

Zo'n iq test zegt vrij weinig lijkt me....

Maar ehmm, ik deed nooit wat op school dus drm zit ik nu op een MBO opleiding, ik heb het gevoel dat ik het (makkelijk) aan kan.

Een IQ test geeft je zelf vertrouwen ( of juist niet :p)

Een toelatingcoïtusamen kun je pas doen op je 21ste.
Ik zou idd eerst maar eens kijken hoe ver je komt met het MBO en daarna naar het HBO gaan. Er zit echt een wereld van verschil tussen MBO en de universiteit! Waarom wil je zo nodig naar de uni, is dat vanwege een bepaalde studie die je alleen daar kan doen?

Ik heb ook nooit wat aan mijn school gedaan, doe eigenlijk nog steeds niks :p

Ja, ik wil een opleiding doen die je alleen met universiteit kan doen

dandyman zei:
vind je. besteed er zelf vrij weinig waarde aan. had een keer de mensatest gedaan en scoorde daar behoorlijk goed, maar leuk, meer niet

vind EQ een stuk belangrijker

ik had ook best wel hoog bij zo een mensa test, het was 150 nog wat.
Maar zo een IQ test, berekent alleen hoe snel je hersenen kunnen werken, niet wat ze weten, en dat vind ik belangerijker, want wat moet je met supersnelle hersenen als je niet eens wat dat 1+1=3 is..

Met hoger dan 135 ben je hoogbegaafd. Jij bent dus ongeveer geniaal. :p

Ach ja, IQ tests zijn overrated. Het is algemeen bekend dat je meer hebt aan een hoog EQ dan IQ.

Even on-topic. Welke studie wil je doen en weet je zeker dat je het niveau van de Universiteit aankan. Er is geen vergelijken tussen Uni en MBO.

TrainingFreak zei:
Ik doe nu een MBO opleiding, maar ik wil graag universiteit doen.
Ik wil niet na mijn MBO een HBO opleiding doen, maar meteen een universiteits opleiding doen, dit kan vast wel. Maar hoe?

Iemand tips??!!

Ik zal je even uit je droom helpen nu het nog kan. Van het MBO naar het WO is dus echt een route die niet mogelijk is, zet het uit je hoofd en voorkom een teleurstelling. Het verschil tussen HBO en WO is voor sommigen al niet te overbruggen laat staan van MBO naar WO.

Wat je wel kan doen is je stinkende best gaan doen op het MBO alles met minimaal een 8 afronden. Waarom? Omdat je dan een versnelde HBO opleiding kan doen (2 jaar) en dan naar het WO(eventueel weer versneld). Na je HBO Propedeuse naar het WO raad ik ook af, omdat je dan gaat verzuipen. Je mist namelijk de basis voor wiskundige vakken. Maakt niet uit welke studie je gaat doen in het WO je krijgt praktisch altijd met wiskunde voor gevorderden te maken.

Of het nu wiskunde of andere vakken zijn als je van het MBO af komt je mist de basis om naar het WO te gaan. Heeft niet eens zozeer met je IQ te maken destemeer met routine die je mist in taal/exacte vakken.

Als je echt zo een ambitie hebt dan komt het wel goed ik ken vele studie genoten die begonnen zijn met LBO en nu een WO-diploma op zak hebben.

Waar een wil is een (realistische)weg :thumbs:

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven