Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voel je je mentaal en fysiek helemaal fit? Als ik bijvoorbeeld veel stress heb gehad op werk, kan ik dat zeker merken in de training. Doet die OHP nu al best lang toch? Misschien idd keertje afwisseling
 
Voel je je mentaal en fysiek helemaal fit? Als ik bijvoorbeeld veel stress heb gehad op werk, kan ik dat zeker merken in de training. Doet die OHP nu al best lang toch? Misschien idd keertje afwisseling
Geen gekke dingen nee. Waarschijnlijk just one of those days :cool:
 
Week 26
Training 2

Bench 90kg 2x5 1x5 0-1rir (+1kg)
Pendlay 84kg 2x5 1x5 1rir (+1kg)
Squat 112kg 2x5 1x5 1-2rir (+2kg)

Bench ging goed, eerste twee werksets nog wat harken en loeizwaar, amrapset goed qua uitvoering. Barsnelheid wordt wel duidelijk lager. Voor dit schema een PR!
Roeien ging beter dan verwacht, ook hier PR.
Squat voelde behoorlijk zwaar maar zeker niet slecht. Paused reps doe ik niet of nauwelijks meer, wel nog atg.

Deze training was qua energie/kracht beter dan de vorige, echter nog niet helemaal 100%. Main lifts waren op zich prima, maar op asseccory toch mindere prestaties. Krijg het idee dat mijn herstel vermogen wat achter begint te lopen, even in de gaten houden anders moet er iets aangepast worden.
 
Week 26
Training 2

Bench 90kg 2x5 1x5 0-1rir (+1kg)
Pendlay 84kg 2x5 1x5 1rir (+1kg)
Squat 112kg 2x5 1x5 1-2rir (+2kg)

Bench ging goed, eerste twee werksets nog wat harken en loeizwaar, amrapset goed qua uitvoering. Barsnelheid wordt wel duidelijk lager. Voor dit schema een PR!
Roeien ging beter dan verwacht, ook hier PR.
Squat voelde behoorlijk zwaar maar zeker niet slecht. Paused reps doe ik niet of nauwelijks meer, wel nog atg.

Deze training was qua energie/kracht beter dan de vorige, echter nog niet helemaal 100%. Krijg het idee dat mijn herstel vermogen wat achter begint te lopen, even in de gaten houden anders moet er iets aangepast worden.
Goed bezig man, pendlay al bijna 85kg!:eek:
 
Thanks, maar dan wel met moeite 3x5x60kg RDL :roflol: als ik me die 115 van jou alleen al voorstel kun je de rolstoel voorrijden:zweet:
Haha gewoon vaker doen, wil niet stoer doen maar meeste wat ik deed was 122,5kg (kapot stoer):cool: Riem+Straps helpen wel serieus.
 
Week 26
Training 3

OHP 50kg 2x5 1x6 2rir (+1kg)
Chins 6kg 2x5 1x6 2rir (+1kg)
Rackpull 125kg 2x5 1x8 3-5rir (+2,5kg)

Press ging prima, had alleen iets meer verwacht van amrap.
Chins gingen ook goed, zowel op ohp en chins bewust niet helemaal leip gegaan.
Rackpull ook goed, iets meer in de tank gehouden omdat energie niet 100% was en ik absoluut geen risico op slechte vorm wil/mag lopen hierbij.

Herstel loopt def achter. Voel me een beetje moe-ig fuzzy. RDL en abs wel nog gedaan, verder geen isolatie.
Maandag staat een dagje uit op het programma, de training die dag laat ik schieten. De andere twee trainingen van volgende week alleen compounds, met maar een werkset.
 
Week 27
Deload training 1

Lopen door bobbejaanland 2x4 uur 4rir
Achtbanen 4xfury (vooruit en achteruit) 2xoverige 0rir
Snacken 2xmexicano 1xfriet 1xluxe brusselse wafel 0rir

Fantastisch om weer eens als een zestien jarige door een pretpark te rennen:D. De hele dag vol energie, geen rugpijn, wat een verschil met 2-3 jaar geleden. Blij dat ik de sport weer heb opgepakt vorig jaar. Motivatietank is weer vol!
Deze week werk ik ook iets intensiever aan mobiliteit/flexibiliteit want ik merk dat ik in de loop der tijd wel wat verstijfd ben geraakt rond de heup. Ga binnenkort ook maar eens de fysio lastigvallen.
 
Week 27
Deload training 1

Lopen door bobbejaanland 2x4 uur 4rir
Achtbanen 4xfury (vooruit en achteruit) 2xoverige 0rir
Snacken 2xmexicano 1xfriet 1xluxe brusselse wafel 0rir

Fantastisch om weer eens als een zestien jarige door een pretpark te rennen:D. De hele dag vol energie, geen rugpijn, wat een verschil met 2-3 jaar geleden. Blij dat ik de sport weer heb opgepakt vorig jaar. Motivatietank is weer vol!
Deze week werk ik ook iets intensiever aan mobiliteit/flexibiliteit want ik merk dat ik in de loop der tijd wel wat verstijfd ben geraakt rond de heup. Ga binnenkort ook maar eens de fysio lastigvallen.
Volgende keer deload ik ook wel zo :roflol:
 
Week 27
Deload training 2

OHP 51kg 1x5
Chins 6,5kg 1x5
Rackpull 127,5kg 1x5

Press viel best zwaar, kan met mindset te maken hebben natuurlijk, blijft toch een deload.
Chins easypeasy, moest uitkijken dat ik niet door het dak ging.
Rackpull voelde als verwacht, lekker zwaar. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de excentrische fase zeer langzaam uit te voeren, zodat het lijkt op een RDL maar dan zonder terug omhoog te komen (misschien omschrijf ik nu een oefening die al bestaat?). Voelde verrassend goed/sterk, dus ik denk dat er op RDL nog veeeel te halen valt. Zou zomaar eens kunnen dat ik een soort van psychologische barrière ervaar op RDL vanwege mijn onderrug verleden.
Al met al een half uurtje lekker getrained weer.

Weekgemiddelde bw 72,95kg (met creatine), was 5 weken geleden 73,3kg (zonder creatine) en twee maanden geleden 75.6 (met creatine). In negen weken 2,65kg kwijt (hopelijk vooral vet), is net geen 0,3kg per week. Right on target, lekker:bierbang:
 
Week 27
Deload training 2

OHP 51kg 1x5
Chins 6,5kg 1x5
Rackpull 127,5kg 1x5

Press viel best zwaar, kan met mindset te maken hebben natuurlijk, blijft toch een deload.
Chins easypeasy, moest uitkijken dat ik niet door het dak ging.
Rackpull voelde als verwacht, lekker zwaar. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de excentrische fase zeer langzaam uit te voeren, zodat het lijkt op een RDL maar dan zonder terug omhoog te komen (misschien omschrijf ik nu een oefening die al bestaat?). Voelde verrassend goed/sterk, dus ik denk dat er op RDL nog veeeel te halen valt. Zou zomaar eens kunnen dat ik een soort van psychologische barrière ervaar op RDL vanwege mijn onderrug verleden.
Al met al een half uurtje lekker getrained weer.

Weekgemiddelde bw 72,95kg (met creatine), was 5 weken geleden 73,3kg (zonder creatine) en twee maanden geleden 75.6 (met creatine). In negen weken 2,65kg kwijt (hopelijk vooral vet), is net geen 0,3kg per week. Right on target, lekker:bierbang:
Ik zou deloaden met weekje off man, dit is nog steeds intens voor je lichaam.


RDL is leuk voor highreps, Stiff leg deadlift beter voor lowreps. Ben er zelf helaas de verkeerde manier achtergekomen.
 
Klinkt goed 👌 gaat goed zo te lezen!
Ja ben ook best tevreden met de meeste resultaten. Ohp lijkt wel plateau bereikt, na de volgende fail ga ik die ruilen voor z-press (thanks Ano_081222 ) + db press. Z-press omdat core ook sterker moet.
Na de cut wil ik nog een cyclus gslp draaien om nog wat kracht te winnen, hopelijk, om vervolgens naar 4dgn ub/lb te gaan.
 
Ik zou deloaden met weekje off man, dit is nog steeds intens voor je lichaam.


RDL is leuk voor highreps, Stiff leg deadlift beter voor lowreps. Ben er zelf helaas de verkeerde manier achtergekomen.
Was ook eigenlijk niet de bedoeling om te deloaden, komt toevallig zo uit op het goede moment. Poging tot verstandig zijn ipv blijven pushen :scratch:.
Deze manier van deloaden komt van, surprise surprise, Rip. Intensiteit blijft hoog, volume op 1/3 en geen isolatie. Voordeel is dat progressie gehandhaafd blijft (als het goed is). Volgende week dus de gewichten van deze week, maar dan met het complete schema weer. Mocht een week off nodig zijn zal ik dat zeker doen!

Het 'breken' van de heup voelt nog niet erg vertrouwd, denk dat daar het grootste prob zit. Sldl doe ik met lege bar als warm up:rolleyes:
 
Ja ben ook best tevreden met de meeste resultaten. Ohp lijkt wel plateau bereikt, na de volgende fail ga ik die ruilen voor z-press (thanks Ano_081222 ) + db press. Z-press omdat core ook sterker moet.
Na de cut wil ik nog een cyclus gslp draaien om nog wat kracht te winnen, hopelijk, om vervolgens naar 4dgn ub/lb te gaan.
Doe je de DB Press staand? Als je dat doet neem je ook wat extra core mee;)
 
Doe je de DB Press staand? Als je dat doet neem je ook wat extra core mee;)
Z-press zal in verhouding weinig voor mijn schouder gaan doen, zeker in het begin als ik de techniek moet masteren :D, daarom voeg ik de db press toe. Vanuit die redenatie zou ik ze beter seated kunnen doen dacht ik
 
Z-press zal in verhouding weinig voor mijn schouder gaan doen, zeker in het begin als ik de techniek moet masteren :D, daarom voeg ik de db press toe. Vanuit die redenatie zou ik ze beter seated kunnen doen dacht ik
Z-pressen blijft toch altijd een humbling experience. Op je kont op de vloer compleet sterven :roflol: Bent ook altijd een stuk minder sterk in z-press dan in seated db press.
 
Z-pressen blijft toch altijd een humbling experience. Op je kont op de vloer compleet sterven :roflol: Bent ook altijd een stuk minder sterk in z-press als in seated db press.
Ben benieuwd:haar:
 
Z-press zal in verhouding weinig voor mijn schouder gaan doen, zeker in het begin als ik de techniek moet masteren :D, daarom voeg ik de db press toe. Vanuit die redenatie zou ik ze beter seated kunnen doen dacht ik
1 tip, probeer op je hams te zitten en niet je kont, val je minder snel achterover.
 
Back
Naar boven