AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Klinkt goed allemaal! Lekker dat die spierknoop ook weg is 👌
 
Week 30
Training 1

Mainlifts
OHP 54kg 4x3 1x5 2rir (+1kg)
Chins 8,5kg 4x3 1x5 1-2rir (+0,5kg)
Rackpull 137,5kg 2x3 1x5 3rir (+2,5kg)

Assistance
DB rear delt fly na ohp 2x9@5kg
RDL na rackpull 2x8@65kg
BB bicep curl 10x27kg 6x29,5kg 5x32kg
Abs rollout 3x8

Press voelde verrassend soepel en relatief licht. Neem de stang nu iets dieper in de hand en druk iets meer schuin naar achter, lijkt goed te werken. Wil toch graag die 60kg halen, al zal dat waarschijnlijk na het cutten worden.
Chins gaan nog altijd prima.
Rackpull voelt goed, volgende training full stack :D (140kg)
Qua energie beetje raar. Toen ik begon op te warmen last van elastiek benen en armen, maar tijdens de werksets voelde ik me juist weer sterk:loony:. Wel weer zeer tevreden met de training en moet me weer inhouden om niet meer te doen:allright:
 
Week 30
Training 2

Mainlifts
Bench 94kg 4x3 1x4 0rir (+1kg)
Pendlay 88kg 4x3 1x4 1rir (+1kg)
Squat 115kg 4x3 1x3 2rir (+1kg)

Assistance
Close grip bp na bench 2x9@55kg
BB Calf raise na squat 2x13@85kg
BB Reverse bicep curl 2x8@20kg
Abs rollout 3x8

Bench voelt goed en nog te doen. Op amrap nog een extra rep eruit geperst die wel ff bleef hangen net voor de lockout. Misschien zat er met spotter nog een dirty rep in maar helaas. Afgemaakt met cgbp, triceps brandden goed.
Roeien blijft goed gaan, al wordt het op het eind wel zwaar.
Squat voelde erg goed, ter controle filmpje gepost in mijn vormcheck topic.
Mezelf getrakteerd op een nieuwe oefening, reverse bb bicep curl. Had mijn armen wat verwaarloosd en er was nog wat ruimte :D. Hopelijk helpt het ook een beetje bij de clean&press, die ik nog steeds wil masteren zodra mobiliteit en flexibilteit beter zijn.
 
Zit ff te kijken naar je laatste squat filmpje, maar je rug en armen zijn massief zeg:flexbiceps: had nog niet eerder filmpjes van je gezien, maar een beste tank :cool:
 
Zit ff te kijken naar je laatste squat filmpje, maar je rug en armen zijn massief zeg:flexbiceps: had nog niet eerder filmpjes van je gezien, maar een beste tank :cool:
Thanks man, viel me zelf ook al op haha. Train eigenlijk meer op kracht dan fysiek, voor nu, maar blijkbaar heeft korter zijn zijn voordelen :D .
 
Week 30
Training 3

 Mainlifts
OHP 55kg 4x3 1x4 1rir (+1kg)
Chins 9kg 4x3 1x6 1-2rir (+0,5kg)
Rackpull 140kg 2x3 1x3 3rir (reps omhoog)

Assistance
DB rear delt fly na ohp 2x10@5kg
RDL na rackpull 2x8@67,5kg
BB bicep curl 11x27kg 7x29,5kg 5x32kg
Abs rollout 3x8

Goeie training, geen bijzonderheden. Rackpull beetje extra in de tank gelaten omdat ik merk dat ik toch weer te veel wil pushen.
:whip:
 
Week 30
Training 3

 Mainlifts
OHP 55kg 4x3 1x4 1rir (+1kg)
Chins 9kg 4x3 1x6 1-2rir (+0,5kg)
Rackpull 140kg 2x3 1x3 3rir (reps omhoog)

Assistance
DB rear delt fly na ohp 2x10@5kg
RDL na rackpull 2x8@67,5kg
BB bicep curl 11x27kg 7x29,5kg 5x32kg
Abs rollout 3x8

Goeie training, geen bijzonderheden. Rackpull beetje extra in de tank gelaten omdat ik merk dat ik toch weer te veel wil pushen.
:whip:
Wat is de reden dat je een Assistance na een Main doet? Of doe je een set Main afgewisseld met een set Assistance?
 
Wat is de reden dat je een Assistance na een Main doet? Of doe je een set Main afgewisseld met een set Assistance?
Ooit ergens gelezen (kan het zo gauw niet terug vinden, zal waarschijnlijk uit SS of Greyskull komen), werd geadviseert om de assistance oefening direct na de compound te doen waar deze betrekking op heeft. Ik train bv triceps om te helpen op bench, dan doe ik cgbp na bench.
Deed voorheen altijd assistance op het laatst, qua prestaties merk ik geen verschil. Merk nu wel dat het lijkt alsof de assistance oefening de spier meer kapot maakt, if that makes sense :o
 
Ooit ergens gelezen (kan het zo gauw niet terug vinden, zal waarschijnlijk uit SS of Greyskull komen), werd geadviseert om de assistance oefening direct na de compound te doen waar deze betrekking op heeft. Ik train bv triceps om te helpen op bench, dan doe ik cgbp na bench.
Deed voorheen altijd assistance op het laatst, qua prestaties merk ik geen verschil. Merk nu wel dat het lijkt alsof de assistance oefening de spier meer kapot maakt, if that makes sense :o
Eigenlijk is de main een soort pre exaust en de assistance een soort rep out op een beperkt aantal spieren?
 
Main lifts is key, rest is extra en optioneel, waar de mains niet onder mogen lijden. Dus geen rep out, blijf minimaal 3 reps van falen af.
Natuurlijk speelt esthetiek ook een rol en voeg ik ook bicep curls en kuiten toe. De andere assistance oefeningen dienen wel echt ter ondersteuning van de main lifts, maar hebben zeker hun invloed op het fysiek :D
 
Main lifts is key, rest is extra en optioneel, waar de mains niet onder mogen lijden. Dus geen rep out, blijf minimaal 3 reps van falen af.
Natuurlijk speelt esthetiek ook een rol en voeg ik ook bicep curls en kuiten toe. De andere assistance oefeningen dienen wel echt ter ondersteuning van de main lifts, maar hebben zeker hun invloed op het fysiek :D
Je gaat toch wel tot falen op bicep, tricep en side/rear delts?
 
Je gaat toch wel tot falen op bicep, tricep en side/rear delts?
Nope, naja heel soms met biceps als het de laatste training van de week is.
In een volgend schema zal het wel anders zijn, maar voor nu zijn de main lifts het belangrijkst. Zit al redelijk te pushen dus houd ik op assistance/isolatie bewust wat in.
 
Week 31
Training 1

Mainlifts
Bench 95kg 4x3 1x4 1-2rir (+1kg)
Pendlay 89kg 4x3 1x5 0rir (+1kg)
Rackpull 140kg 3x4 >2rir (reps omhoog)

Assistance
RDL 2x8@70kg
CGBP 2x10@55kg
Reverse bb bicep curl 2x9@20kg
Abs rollout 3x9

Bench eerste drie werksets uitvoering niet helemaal 100%, erg zwaar. Laatste twee sets goed, extra repje eruit kunnen halen.
Roeien idem als bench, iets dieper gegaan omdat het goed voelde.
Rackpull lekker zwaar, elke rep even alles resetten en als 1rm benaderen. Hammies hebben het zwaar.
RDL gaat steeds wat soepeler, qua stance ben ik nog een beetje zoekende.
Als bonus nog wat suitecase carries gedaan met 20kg schijf, 4x+/-100m per kant. Was wat stijf in de heup door het vele kruien afgelopen week en deze oefening voelt dan lekker. Goeie training, veel energie.
Sinds we een pergola in de tuin hebben ben ik aan het spelen met hanging leg raises, gewoon een paar repjes af en toe zonder het echt zwaar te maken. Zullen ongetwijfeld in een volgend schema de revue gaan passeren.
 
photo_editor_ds_1656935346831.jpg
photo_editor_ds_1656954448757.jpg
photo_editor_ds_1656954301904.jpg
photo_editor_ds_1656935592405.jpg
photo_editor_ds_1656954361474.jpg

Weekgemiddelde bw 72,7kg. -0,25kg in twee weken, ik vind het prima. Armen lijken wat bijgetrokken. Benen en borst vallen wat tegen maar doe er ook geen isolatie voor.
Einde cut wil ik betere foto's maken, al is mijn poseren natuurlijk belachelijk :help:
 

Bijlagen

  • photo_editor_ds_1656954301904.jpg
    photo_editor_ds_1656954301904.jpg
    238 KB · Weergaven: 9
Sterk en net fysiek hoor 💪 kun je trots op zijn 👌
 
Sterk en net fysiek hoor 💪 kun je trots op zijn 👌
Thx begint ook wel te kriebelen om meer aan fysiek te gaan werken. Van de andere kant vind ik het ook erg leuk om op kracht te trainen omdat je altijd direct resultaat ziet op de bar (en lekker zware gewichten gebruikt wat mij weer extra motiveert, high reps doe ik niet graag :D ).
 
Thx begint ook wel te kriebelen om meer aan fysiek te gaan werken. Van de andere kant vind ik het ook erg leuk om op kracht te trainen omdat je altijd direct resultaat ziet op de bar (en lekker zware gewichten gebruikt wat mij weer extra motiveert, high reps doe ik niet graag :D ).
Training beginnen met low rep compounds en daarna high rep troep, doe ik ook das leuk.
 
Back
Naar boven