AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat het grotendeels genetisch is.
Bekijk bijlage 562861
Dit is voor mij onmogelijk, kom niet verder dan 30cm uit elkaar. Mensen die mij dit zien proberen moeten altijd lachen, zegt genoeg. Is ook nooit anders geweest, terwijl ik over het algemeen vrij flexibel ben.
Met gewone ohp heb ik er geen last van, nooit echt last van mijn schouders. Verder is mijn houding niet ok (bekende schouders naar voren, bolle rug, buik steekt naar voren), werk er hard aan maar vooruitgang is langzaaaam.
Disloc doe ik tot in den treure, helpt zeker wel. OH squat doe ik weer in mijn warm up maar voelt nog verschrikkelijk, net als frontsquat.
Over het algemeen hebben vrouwen meer mobiliteit in de schouder. Sommige gewichtheffers (waaronder Lu) zeggen niet (of weinig, en/of niet zwaar) de BP te doen omdat het hun mobiliteit niet ten goede zou komen.

Bij mij kwam de mobiliteit met enige oefening vrij makkelijk, maar ik weet niet of dat iets zegt over trainbaarheid, aanleg of genen. Met het verbeteren van je houding zou het hopelijk makkelijker gaan.
 
Zie de quote nu pas. Ik vanuit (pins)rack, dan kan ik makkelijker op de juiste plaats pakken.
Zak wel compleet natuurlijk.

Sommige zijn geen fan van Hack Squats

Deze gast is er gek van :laugh:
 
Zie de quote nu pas. Ik vanuit (pins)rack, dan kan ik makkelijker op de juiste plaats pakken.
Zak wel compleet natuurlijk.

Sommige zijn geen fan van Hack Squats

Deze gast is er gek van :laugh:
Ben 1.90m met lange armen dus gaat bij mij uitstekend van de grond:P

Meh neem rip's mening met een korreltje zout in deze tijden. Zelf vind ik de hacksquat is niet zo moeilijk, gewoon een uitstekende homegym oefening i.p.v legpress/hackpress machines, als ik die met 500 lbs kan vreet ik mn schoen op. Wel een flinke oefening voor je grip, volgende keer gebruik ik straps haha.
 
Week 1
LB2

Rackpull 3x5@130kg
Frontsquat 2x5 1x8@40kg
BB hacksquat 3x8@60kg

Rackpull ging prima, zeker 3rir.
Frontsquat is nieuw, wegens mobiliteitsissues met gekruiste armen en bar op voorkant schouder uitgevoerd. Voelde best goed, nu nog werken aan frontrack.
BB hacksquat ook nieuw, heel langzaam uitgevoerd omdat mijn enorme hamstrings in de weg zaten. Moest even wennen aan de uitvoering (met straps) maar eenmaal de sjwung te pakken ging het goed. Erg leuke oefening om te doen en voelen doe ik ze wel :D .
Geen kuiten en leg raises ivm te weinig tijd. Ga mijn familie opzoeken in de dierentuin vandaag:cool:
 
BB hacksquat ook nieuw, heel langzaam uitgevoerd omdat mijn enorme hamstrings in de weg zaten. Moest even wennen aan de uitvoering (met straps) maar eenmaal de sjwung te pakken ging het goed. Erg leuke oefening om te doen en voelen doe ik ze wel :D .
Was zelf ook verassed hoe leuk ik hem vond, kan eventueel ook je hak op een schijf doen voor extra quads.
 
Was zelf ook verassed hoe leuk ik hem vond, kan eventueel ook je hak op een schijf doen voor extra quads.
Gewichthefschoenen ook goed? Zal de volgende keer eens proberen hoe dat voelt. Lag jij de eerste keer ook bijna op je neus? Ik trok de bar met volle overtuiging tegen mijn reet aan:roflol: gelukkig train ik thuis
 
Gewichthefschoenen ook goed? Zal de volgende keer eens proberen hoe dat voelt. Lag jij de eerste keer ook bijna op je neus? Ik trok de bar met volle overtuiging tegen mijn reet aan:roflol: gelukkig train ik thuis
Geen idee, heb ze niet.
Haha nee, was heeeel gefocused om juist niet voor schut te staan in mn homegym.
 
Week 1
UB2

OHP 3x5@48kg >3rir
Chins 3x5@5kg >2rir
BB incline press 3x10@40kg
DB chest supp row 3x10@5kg
BB bicep curl 12x27kg 8x29,5kg 5x32kg ss db tricep kickback 2x8@5kg
Hanging leg raises 3x6

Ohp en chins terug naar 3x5, rustig weer opbouwen. No sweat.
Incline press en chest supp row zijn nieuw, licht begonnen focus op uitvoering. Ging prima, verrassend kleine rom bij de rows, maar kan ze goed voelen :D . Vandaag de leg raises gedaan die gisteren op stonden, rollouts doe ik morgen wel.
Goeie training, ben na het trainen minder naar de klote dan met drie dagen fb. Benieuwd of ik spierpijn ga krijgen van het trainen in een wat hogere reprange.
 
Laatst bewerkt:
Week 1
UB1

OHP 3x5@48kg >3rir
Chins 3x5@5kg >2rir
BB incline press 3x10@40kg
DB chest supp row 3x10@5kg
BB bicep curl 12x27kg 8x29,5kg 5x32kg ss db tricep kickback 2x8@5kg
Hanging leg raises 3x6

Ohp en chins terug naar 3x5, rustig weer opbouwen. No sweat.
Incline press en chest supp row zijn nieuw, licht begonnen focus op uitvoering. Ging prima, verrassend kleine rom bij de rows, maar kan ze goed voelen :D . Vandaag de leg raises gedaan die gisteren op stonden, rollouts doe ik morgen wel.
Goeie training, ben na het trainen minder naar de klote dan met drie dagen fb. Benieuwd of ik spierpijn ga krijgen van het trainen in een wat hogere reprange.
Eyyy chins zitten wij ongeveer op het zelfde gewicht en reps. Bodyweight niet mee geteld natuurlijk..😅
 
Week 2
LB1

Squat 3x5@102kg
RDL 3x8@62,5kg
BB Hacksquat 3x8@65kg
BB Calf raise 2x12@90kg
Hanging leg raise 3x7

Squat prima, rdl blijft nog beetje zoeken naar goede vorm maar gaat vooruit. Hacksquat gaat goed, heel langzaam en gecontroleerd zakken. Leg raises gaan vooruit maar stil hangen lukt nog niet.
Goede training, energie ruim voldoende.
 
Week 2
UB1

Bench 87kg 3x5
Pendlay 79kg 3x5
Seated db press 7,5kg 3x8
Bw pull-ups 1x6 1x5
Close grip bp 60kg 2x8  ss bb rev curl 21kg 1x10 1x7
Abs rollout 2x8

Bench en roeien prima, al ben ik wel even klaar met de zware pendlays. Vanaf volgende week ga ik ze lichter doen en hoger in reps.
Db press voelde al een stuk beter. Wel nog wat aandachtspuntjes, mn de lockout wil ik nog te veel shruggen. Het gewicht is per db, excl gewicht van de db zelf. Weet niet of dit de correcte notatie is.
Pullups vallen nog zwaar, techniek voelt wel beter.

Weer goede training met veel energie.
 
Week 2
LB2

Rackpull 132,5kg 3x5
Frontsquat 45kg 3x5
Hamstring curls bw 1x7 1x8
BB calf raise 85kg 2x13
Abs rollout 2x8

Rackpull prima, >2rir.
Frontsquat gaat eigenlijk prima, behalve dat ik nog geen fatsoenlijke frontrack kan uitvoeren. Met gekruiste armen gaat het wel, maar een beetje zweten en ik sta opeens onvrijwillig zerchers te doen...
Goeie training, veel energie maar zou graag frontsquat wat zwaarder willen doen of meer reps. Verlies nog veel te veel kracht door slechte 'frontrack'.
 
Week 2
LB2

Rackpull 132,5kg 3x5
Frontsquat 45kg 3x5
Hamstring curls bw 1x7 1x8
BB calf raise 85kg 2x13
Abs rollout 2x8

Rackpull prima, >2rir.
Frontsquat gaat eigenlijk prima, behalve dat ik nog geen fatsoenlijke frontrack kan uitvoeren. Met gekruiste armen gaat het wel, maar een beetje zweten en ik sta opeens onvrijwillig zerchers te doen...
Goeie training, veel energie maar zou graag frontsquat wat zwaarder willen doen of meer reps. Verlies nog veel te veel kracht door slechte 'frontrack'.
Probeer is zombie squats, is met je armen gestrekt. Zelf vind ik die fijner dat gekruist, maar oly is toch superieur;)
 
Frontsquat gaat eigenlijk prima, behalve dat ik nog geen fatsoenlijke frontrack kan uitvoeren. Met gekruiste armen gaat het wel, maar een beetje zweten en ik sta opeens onvrijwillig zerchers te doen...
Goeie training, veel energie maar zou graag frontsquat wat zwaarder willen doen of meer reps. Verlies nog veel te veel kracht door slechte 'frontrack'.
Als je je arm strekt voel je bovenop je schouder een best flink kuiltje ontstaan. Als je daar de bar in legt blijft ie meestal best prima liggen :)

Maar front squats zijn inderdaad wennen, dan wil de bar weer wegrollen, dan drukt ie je strot dicht...
 
Back
Naar boven