Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Week 1 FB-B

Deadlift 2x5 80kg
OHP 5x5 25kg

Nog steeds verkouden, rustdag met klussen. Korte training, squats eruit gelaten omdat die gisteren al waren. Deze week bij uitzondering vier (lichte) trainingen om er weer in te komen.
 
Week 1

FB-A

Bench 50kg 5x5
Pendlay 50kg 5x5
Squat 50kg 5x5

FB-B

Squat 55kg 5x5
OHP 27,5kg 5x5
Deadlift 90kg 1x5


Week 2

FB-A

Bench 55kg 5x5
Pendlay 52,5kg 5x5
Squat 60kg 5x5

Rustig aan opbouwen, voorlopig houd ik 5x5 in A-B format aan totdat alles weer 'op niveau' is. Twee rustdagen na elke training is het streven. Merk dat met de andere werkzaamheden erbij mijn souplesse wat afneemt, mobiliteit is er nog wel maar het kost meer moeite. Aandachtspuntje dus..
 
Week 2

FB-B

Squat 65kg 5x5
OHP 28,5kg 5x5
Deadlift 92,5kg 1x5


FB-A

Bench 57,5kg 5x5
Pendlay 55kg 5x5
Squat 62,5kg 5x5

Trainingen zijn nog redelijk kort en licht, kan nog veel spelen met holds en slow eccentrics.
Voorlopig houd ik A-B aan zoals hierboven, wel wil ik nog twee setjes weighted chins toevoegen op deadlift dagen.
 
Voorlopig houd ik A-B aan zoals hierboven, wel wil ik nog twee setjes weighted chins toevoegen op deadlift dagen.
Opties:
1. ene dag pull ups, andere chins,een/of
2. ene dag weighted, andere dag BW.

Voor ideeën over rep's en back off sets zou je eens het ebook van de 70s Big LP kunnen raadplegen.
 
Opties:
1. ene dag pull ups, andere chins,een/of
2. ene dag weighted, andere dag BW.

Voor ideeën over rep's en back off sets zou je eens het ebook van de 70s Big LP kunnen raadplegen.
Dat heb ik op jouw aanraden al gelezen :p. Voor nu wil ik het toch even bij de chins op dl dagen laten omdat die training korter is. Het serieuzere extra werk (meer oefeningen, back off setjes etc) wil ik bewaren voor over een paar maanden als de restauratie (verbouwing heeft 'promotie' gekregen) in de afbouwfase komt. Tot dan houd ik het trainen even zo basic mogelijk, vind het heerlijk om zo stoom af te blazen en kracht -hopelijk- op peil te houden.
 
Week 3

FB-B
Squat 66kg 5x5
OHP 29kg 5x5
Deadlift 95kg 1x5
Chins bw 3x5 (wordt twee sets weighted)

FB-A
Bench 60kg 5x5
Pendlay 56kg 5x5
Squat 63kg 5x5

Prima trainingen, vorm nog wat bijschaven hier en daar maar niks geks. Laatste twee sets zijn de money sets waarbij ik nog kan spelen met holds en slow eccentrics.

Na een hele tijd highbar squats (1rm 142kg @70kg bw) ga ik nu voor de lowbar. Geen echt doel, maar volgend jaar wil ik daarmee de 160kg halen.
OHP wordt 3x5, gevolgd door btn press 2x5.
 
Week 4

FB-B
Squat 61kg 5x5
OHP 30kg 3x5
Btn ohp 22,5kg 2x5
Deadlift 97,5kg 1x5
Chin up bw 2x7

FB-A
Bench 61kg 5x5
Pendlay 57kg 5x5
Squat 80kg 5x3

Week 5

FB-B
Squat 62kg 5x5
OHP 31kg 3x5
Btn ohp 25kg 2x5
Deadlift 100kg 1x5
Chin up bw 2x8

FB-A
Bench 62kg 5x5
Pendlay 58kg 5x5
Squat 81kg 5x3

Trainingen gaan prima, bench easy reps dus nog genoeg ruimte voor holds en slow eccentrics tijdens de laatste twee sets. Ohp en btn nog wat bijschaven qua uitvoering maar gaat ook goed. Rows vallen wat zwaarder dan verwacht maar ook nog goed te doen. Deadlift gaat ook lekker vooruit, voel duidelijk dat quads meer te doen hebben dan met lager gewicht. Squats gaan in principe ook goed waarbij op te merken valt dat 5x5 met minder gewicht een stuk zwaarder gaat dan 5x3 met hoger gewicht. Op FB-A doe ik nu dus 5x3 ipv 5x5, dat bevalt erg goed. Squats doe ik standaard met korte hold onderin, laatste twee sets kan ik nog makkelijk spelen met langere holds dus hopelijk nog genoeg ruimte voor progressie.
 
Beetje te druk voor de log?
 
De stilte stemt me ongerust. Ik hoor graag van je.
 
Back
Naar boven