AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Mobiliteit neemt weer toe, squatted behind the neck press (geen idee hoe die oefening genoemd wordt) lukt nu aardig met een bezemsteel.
Press in Snatch of Sots Press (orgineel is eigenlijk voor de nek)

Als je die goed kunt uitvoeren is je mobiliteit bovengemiddeld goed.


Zelf vind ik een OHS met een bezemsteel of barbell makkelijker dan met DB of KB, dat zal voor een Sots Press ook wel gelden.
 
Laatst bewerkt:
Press in Snatch of Sots Press (orgineel is eigenlijk voor de nek)

Als je die goed kunt uitvoeren is je mobiliteit bovengemiddeld goed.


Zelf vind ik een OHS met een bezemsteel of barbell makkelijker dan met DB of KB, dat zal voor een Sots Press ook wel gelden.
Goed duidelijk filmpje, thx! Vind alleen dat hij vaak wat voorover lijkt te tippen, op de tenen zeg maar. Laatste tijd veel naar naar Kuo gekeken omdat ik haar techniek erg mooi vind, zij lijkt toch meer op de hele voet te steunen (en drukt gewoon evenveel als de dude uit het filmpje :roflol: ).
OHS gaat best goed, maar doe die nooit met serieuze gewichten. Gebruik dergelijke oefeningen voor mobiliteit en warming up, maar ik vind ze zeker wel erg effectief en leuk om te doen.
 
Goed duidelijk filmpje, thx! Vind alleen dat hij vaak wat voorover lijkt te tippen, op de tenen zeg maar. Laatste tijd veel naar naar Kuo gekeken omdat ik haar techniek erg mooi vind, zij lijkt toch meer op de hele voet te steunen (en drukt gewoon evenveel als de dude uit het filmpje :roflol: ).
OHS gaat best goed, maar doe die nooit met serieuze gewichten. Gebruik dergelijke oefeningen voor mobiliteit en warming up, maar ik vind ze zeker wel erg effectief en leuk om te doen.
Dit filmpje is bedoeld als instructie om naar een goede vorm toe te werken en Kuo is natuurlijk een klasse apart, die heeft de goede vorm en mobiliteit wel.
 
Dit filmpje is bedoeld als instructie om naar een goede vorm toe te werken en Kuo is natuurlijk een klasse apart, die heeft de goede vorm en mobiliteit wel.
Ben meteen aan de slag gegaan ermee en hij legt het echt goed uit. Voel nu mijn beperkingen wat beter en weet waar ik aan moet werken:thumbup:
 
Week 18
FB1-Volume

Squat 3x5 88kg paused
Bench 3x5 78kg slow ecc
Sumo deadlift 3x5 90kg
OHS to press in snatch 1x8 empty bar (mobility)

Weer een lekkere training met nog genoeg over. Meerdere sets deadliften is wel nog een beetje wennen maar gaat prima. Kan zo goed aan techniek werken.
Krijg steeds meer interesse en plezier in olympische lifts, geen idee of dit tot iets gaat leiden. Voor nu vind ik het leuk om ze te gebruiken voor mobiliteit, stabiliteit en mmc en voer ik ze zeer licht uit.
 
Week 18
FB2-Recovery

Frontsquat 2x5 50kg paused
Standing db press 2x9 10kg
Chest supp db row 2x11 10kg
Bw pullups 2x5

Mobility, empty bar:
Snatch push press 1x5
Snatch press 1x5
OHS 1x3 5sec paused

Gewoon lekker getrained, ver van falen maar niet te licht. Chins vervangen door pullups (das wel ff wat anders zeg aiai:D) om bovenrug iets meer te pakken. Op FB3 voeg ik wat bb curls toe om de allerbelangrijkste spiergroep niet te verwaarlozen:flexbiceps:.
Mobility werk voelt net als een goede sessie bij de fysio:laugh:
 
Week 18
FB3-Intensity

Squat 3x3 110kg pause final rep each set
Bench 3x3 84kg slow ecc final set
Sumo deadlift 1x3 120kg
Snatch deadlift 1x120kg
Tricep ext db 2x12 10kg
Bicep bb curl 2x10 20kg

Lekkere training. Vorm op squat kon beter, bench easy reps. Rest niet bijzonder, gewoon goed. Op fb3 ga ik geen mobility doen, training is zwaar en lang genoeg. Verplaats het naar de zaterdag en maak er een aparte 'training' van.
 
Week 19
FB1-Volume

Squat 3x5 88kg final set paused
Bench 3x5 79kg final set slow ecc
Sumo deadlift 3x5 92,5kg
Snatch grip deadlift 3x92,5kg
OHS 2x5 20kg two sec paused

Trainingen worden zwaarder, daarom minder paused en slow ecc sets. Wel nog een stuk van falen af, maar merk dat de oefeningen de ene keer beter gaan dan de andere keer, daar waar er eerst constant een stijgende lijn in elke oefening was.
 
Misschien een leuke suggestie voor je mobiliteit sessies of warm up van je FSQ: zombie squats met een stok.

Met een barbell, al helemaal met gewicht eraan, blijft het makkelijker liggen.
 
Week 19
FB2-Recovery & Mobility

Zombie squat 2x3 40kg
Front squat 1x5 50kg
Standing db press 2x8 10kg
Bw pull-ups full rom 2x5
Klokov press 2x8 20kg
OHS 3sec paused 1x5 20kg

FB2 flink aangepast. FB1&3 worden nu zwaar genoeg, dus de hersteltraining mag wat minder intensief. De nieuwe oefeningen zijn op mobiliteit gericht. Zou ze wel zwaarder kunnen doen maar dat is niet het doel en spierpijn heb ik er toch wel van :D . Merk dat ze (delen van) spieren aanspreken die normaal achterblijven, dus misschien helpt het ook wat voor de main lifts.

Mentat, thanks again voor de tip. Zombie squats zijn toegevoegd als warmup en op FB2 als main lift:thumbup:
 
Laatst bewerkt:
Week 19
FB3-Intensity

Squat 2x3 111kg paused
Bench 2x3 85kg slow eccentric
Sumo deadlift 1x3 122,5kg
Snatch grip deadlift 1x122,5kg
Skullcrushers 2x8 10kg ss bb curls 2x10 21kg

Goede training, al merkte ik dat energie wat snel op was. Daarom squat en bench vandaag een setje minder. Volgende week weer drie setjes proberen met gelijk gewicht.
 
Week 20
Squat PR day

Highbar squat 1x140kg
Bench 3x8 60kg no legdrive
Snatchgrip deadlift 1x18 60kg tempo
OHS 1x5 empty bar 5sec paused

Wat een heerlijke training. Was even toe aan wat anders en de gedachte om een pr weekje te doen speelde al een tijdje. Vandaag was squat aan de beurt, vrijdag bench en deadlift (geen 1rm op dl). Rest van de training opgevuld met wat highrep, low intensity werk.
Squats vanaf 120kg belted en in stapjes van 2,5kg opgewerkt. Met iets mindere vorm (en misschien een spotter) zat er zeker nog wel wat meer in, maar ik ben hier al meer dan tevreden mee. Twee keer bw is mooi voor nu. Vraag me dan nu toch wel stiekem af wat mijn pr was geweest toen ik vorig jaar piekte.
 

Bijlagen

  • squat140.mp4
    4,4 MB
Week 20
Recovery & Mobility

Zombie squat 2x4 40kg 1sec paused
Frontsquat 1x4 50kg 1sec paused
Standing db press 2x9 10kg
Bw pullups 2x5 full rom
Klokov press 2x8 21kg
OHS 1x5 21kg slow ecc & 1sec paused

Lekkere hersteltraining. Geen bijzonderheden.
 
Week 20
PR day bench en sumo deadlift

Bench 1x100kg
Sumo dl 1x140kg

Mixed feelings. Wel blij met de 100kg bench, maar toch wel beetje boos dat 105 niet ging. Kreeg de bar nog wel van de borst af, maar daarna geen mm verder, genuine fail dus. Fak, net geen 1,5x bw :fire:.
Deadlift wel het beoogde gewicht behaald, maar het doel was minimaal twee reps. Doorgrinden doe/kan/wil ik niet op deadlift. Tweede rep zelfde verhaal als op bench, kreeg de bar wel van de grond (relatief eenvoudig), maar kon m niet doortrekken.
Nog wat leg raises gedaan maar energie was opperdepop.
Volgende week start ub/lb:bierbang:
 

Bijlagen

  • 100.mp4
    3,9 MB
  • fail105.mp4
    6,5 MB
Laatst bewerkt:
Deze week zoek ik de startgewichten voor het nieuwe schema (lb/ub). Bij wijze van deload doe ik deze week op lb/ub1 slechts een werkset en op lb/ub2 twee. Om te wennen aan de hogere repranges (en omdat er nog wat spek af moet) zal ik bescheiden beginnen.
Het schema:

LB1
Highbar squat 3*6-8
RDL 3*8-10
BB hacksquat 3*8-12
Hamstring curl @bw 2 sets
BB calf raise 2*12-15
Leg raise @bw 3 sets

UB1
Benchpress 3*6-8
BB bent over row 3*8-10
Low incl db press 3*8-12
(Weighted) chins 3*8-12
DB skullcrushers 3*8-12
DB bicep curl 3*8-12

LB2
Deadlift 1*5 ramp up to
Frontsquat 4*8-12
Hamstring curl @bw 2 sets
BB calf raise 3*8-12
Leg raises @bw 3 sets

UB1
Benchpress 3*6-8
BB bent over rows 3*8-10
Standing db press 3*8-12
(Weighted) chins 3*8-12
DB skullcrushers 3*8-12
BB curls 3*8-12
 
Veel plezier en succes!

Uit nieuwsgierigheid:
1. Weinig aanbod en variatie in "core", alleen legraises?
2. Ergens iets met 1 been erin, splitsquat oid, of zit zoiets in je warming up?
3. Geen BB OHP, kan prima voor bb'ing, maar alle andere grote oefeningen heb je wel?
4. Weinig tot geen variatie in je calf, triceps en biceps oefeningen?
 
Back
Naar boven