XXL Nutrition

Up the iron(s) - freeweight log(cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja, techniek is alles.
Als je faalt op techniek, heb je te weinig progressie gemaakt om dat gewicht, zo vaak, te verplaatsen. Dat maakt niet uit, maar je traint best intensief.
Dan kun je beter iets voorzichtiger trainen. Falen op de 12de rep is toch anders dan op de 3de of 4de.
Die OHP, zou ik lichter en met meer hh doen. Ik denk dat dit niet goed blijft gaan.
Succes.
Thanks, maar wat zie jij dan evt misgaan op de press? Schouders zelf voelen prima, onderrug is aandachtspuntje (artrose), op de bench heb ik er ook beetje last van. Squats en deads verlichten de klachten juist weer, mits corrrect uitgevoerd.
Meer herh op de press maakt voor de onderrug niet veel verschil in mijn geval.
 
Omdat je eerder al aangaf soms problemen te hebben met schouders zou ik meer (10) hh verkiezen boven 5hh.
 
Omdat je eerder al aangaf soms problemen te hebben met schouders zou ik meer (10) hh verkiezen boven 5hh.
Niet heel duidelijk van mij, ik heb geen blessures gehad. Bij mij zat alles vast omdat ik jaren niks had gedaan (en vroeger nooit gestretched ed na het trainen) icm met artrose, kon mijn sokken niet eens meer aantrekken of een blik soep van de plank pakken. Is nu grotendeels opgelost al blijft flexibiliteit en mobiliteit iets waar ik hard aan moet blijven werken. Train nooit tot spierfalen of 1rm.
Als jij bedoelde dat het niet goed zal gaan op gebied van blessures dan komt het wel goed:o. Of bedoelde je meer richting overtrainen? Wil natuurlijk wel graag progressie blijven boeken
 
Deze en volgende week geen tweede rustdag in het `weekend`, komt beter uit met de feestdagen en een extra training kan nu geen kwaad lijkt me. Daarna weer di-do-za als vanouds.

Week 3
Training 1

Bench 68kg 2x5 1x8 (+1kg)
Pendlay 70kg 2x5 1x9 (+1kg)
Squat 82kg 2x5 1x7 (+2kg)

Bench had waarschijnlijk nog een rep in gezeten, maar kleine onbalans in de laatste rep dus techn fail, helaas :yell:. Rows de laatste 2 reps met flinke adempauze maar voelde lekker. Squat voelde zwaarder dan verwacht, maar hier bewijst het amrap principe zich en kon toch 7 mooie reps eruit persen:hedbang:. Excl warmup toch ruim een uur nodig gehad, het begint interessant te worden...
Huiswerk deze week pushups 6x12 reps, chins 6x3 reps.
 
Week 3
Training 2

OHP 44kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 1kg 2x5 1x6 (+1kg)
Deadlift 106kg 1x9 (+2kg)

Lb lijkt beter te gaan, is ook primair doel dus so far so good.
 
Laatst bewerkt:
Week 3
Training 3

Bench 69kg 2x5 1x8 (+1kg)
Pendlay 71kg 2x5 1x9 (+1kg)
Squat 84kg 2x5 1x8 (+2kg)

Vandaag met een ietsiepietsie hoger tempo getrained, voelde goed. Voelde allemaal opvallend goed aan vandaag, heeft misschien te maken met de dirty kerstbulk :D. Was wel teleurgesteld dat de tiende rep op pendlay niet lukte :yell: maar toch zeer tevreden. Tot nu toe bevalt dit schema super!
 
Week 4
Training 1

OHP 45kg 2x5 1x7 (+1kg)
Chins 2kg 2x5 1x7 (+1kg)
Squat 86kg 2x5 1x8 (+2kg)

Press en chins gaan beter na het verlagen van het huiswerk. Huiswerk blijft daarom deze week ongewijzigd. Squats voelen goed, had daar bij starting strength meer moeite mee.
 
Week 4
Training 2

Bench 70kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 72kg 2x5 1x7 (+1kg)
Deadlift 108kg 1x7 (+2kg)

Bench en row voelde wat zwaar tijdens eerste twee sets, amrap sets gingen prima. Bij alle oefeningen eentje in de tank gehouden, deadlift anderhalf tot twee.. reden is de extra training deze week (heb twee weken om en om getrained), waarin weer gedeadlift word.
Ik merk dat mijn quads langer `strak` staan na het squatten, na twee dagen nog steeds. Is dit normaal naarmate de gewichten omhoog gaan, of kan het duiden op iets anders? Ik heb nog nooit met deze gewichten getrained met mijn huidige bodyweight (vanaf 16 jaar altijd rond of boven de 90kg geweest). Voelt verder prima allemaal, maar toch anders dan vroeger. Foamrollen en dergelijke crap doe ik bij het leven, werkt goed, maar quads blijven `strak`.
 
Week 4
Training 3

OHP 46kg 2x5 1x7 (+1kg)
Chins 3kg 2x5 1x7 (+1kg)
Squat 88kg 2x5 1x8 (+2kg)

Barsnelheid op OHP gaat duidelijk omlaag bij de laatste 3 reps, voelt verder goed. Blijf me verbazen over hoe `makkelijk` squats blijven gaan, volgende sessie zal 20 kg boven het startgewicht zijn :pressing:. Nog 30 kg te gaan..
 
Week 4
Training 4

Bench 71kg 2x5 1x9 (+1kg)
Pendlay 73kg 2x5 1x8 (+1kg)
Deadlift 110kg 1x10 (+4kg)

Superdag, geen idee hoe dat kan. Achteraf spijt dat ik niet voor de tiende rep op bench ben gegaan, maar better safe than sorry dan maar. Deadlift had ook nog wel een of twee in gezeten, maar mag niet volgens schema (thanks Mentat:p). Volgende week maar weer verder knallen dan maar.
Wil vanaf volgende week op maandag bb calf raise toevoegen en op vrijdag nordic hammer curls. Goed of slecht idee?
 
Laatst bewerkt:
Week 5
Training 1

OHP 47kg 2x5 1x8 (+1kg)
Chins 4kg 2x5 1x6 (+1kg)
Squat 90kg 2x5 1x9 (+2kg)

Goeie dag, squats blijven erg goed gaan. Chins zijn zwak tov de rest, targets haal ik net. Ben nog de techniek aan het finetunen, voer ze vrij langzaam uit met nadruk op het uithangen.
 
Thanks man, we gaan ervoor. Ben al begonnen met de feestdagen extra te bulken :p
 
Haha ja daar zijn die inderdaad perfect voor :roflol:
Extra motivatie om dat weer om te zetten in vvm
 
Week 5
Training 2

Bench 72kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 74kg 2x5 1x7 (+1kg)
Deadlift 114kg 1x8 (+2kg)

Bench laatste 2 reps waren niet de mooiste, technisch wel ok denk ik. Wordt zwaarder iig. Na deadlift helemaal kapot, heerlijk. Falen zit er niet in, krijg hem van de grond, of niet. Zwakste punt lijkt dus in de initiële beweging te zitten, de cue om omhoog te komen. Ga me hier eens wat in verdiepen.
 
Week 5
Training 3

OHP 48kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 5kg 2x5 1x7 (+1kg)
Squat 92kg 2x5 1x7 (+2kg)

Slechte nacht gehad, mezelf actief gehouden, goed gegeten en zo vroeg mogelijk getrained. Alles voelde een stuk zwaarder dan normaal, amrap sets gingen wel behoorlijk, zij het met enige oerkreten. Opvallend dat wanneer ohp tegenvalt chins juist goed voelen en vice versa. En dat het getal 7 een rode draad lijkt tijdens de amrap sets (+/-1 voor goede/slechte dagen)???.
Squats blijven goed gaan. Al met al toch best tevreden, targets (ruim) gehaald :pressing:.
Ook maar weer begonnen met bw bijhouden, tijdens en na de feestdagen bewust niet gedaan (beetje piece of mind en afwijkende waardes wegens dirty bulk). Kwam nu uit op 72,5kg, dat is 2,7kg in 4 weken. Valt nog mee, gezien de afgelopen dagen het gemiddelde nog iets lijkt te dalen. Zat met mijn voedingsschema voor de feestdagen net boven onderhoud, heb daar 200 kcal per dag aan toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Week 6
Training 1

Bench 73kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 75kg 2x5 1x6,5 (+1kg)
Squat 94kg 2x5 1x6 (+2kg)

Wakker geworden met milde griepklachten (zo`n twee dagen, net niet echt ziek, griepje waarschijnlijk). Ga er van uit dat van overtraining geen sprake is (heb een jaar getrained, tien dagen rust en toen begonnen aan gslp). Eetlust is nooit een probleem dus gewoon goed gegeten en twee paracetamolletjes genomen. Warming up beperkter dan normaal gedaan, wat niet verkeerd uitpakte. Misschien moet ik mijn warm up routine eens herzien :dunno:..
Training ging prima verder, bench voelde opvallend goed, laatste rep op pendlay had een beetje een hupje. Squat voelde prima tot de zesde rep, toen hoorde ik een stemmetje het is goed zo.. hoofd niet meer ebij, set afgebroken.
Mocht ik me donderdag nog zo voelen of erger, dan wordt de training gecanceld. Zoniet gaan we gewoon lekker verder.
 
Week 6
Training 2

OHP 49kg 2x5 1x6 (+1kg)
Chins 6kg 2x5 1x6 (+1kg)
Deadlift 116kg 1x8 (+2kg)

Training voelde wat zwaarder dan normaal, misschien nog licht herstellende van.. OHP voelde loeizwaar, amrapset ging stukje beter, had de zevende er misschien nog door kunnen drukken maar toch maar niet gedaan (zit er een deload aan te komen?). Chins blijven gelijk, niet al te hoge amrap maar wel steady. Deadlift gewoon goed.
Zaterdag 96kg squat, die wil ik hebben en dan de week erna op naar 100:flexgrin:
 
Week 6
Training 3

Bench 74kg 2x5 1x8 (+1kg)
Pendlay 76kg 2x5 1x8 (+1kg)
Squat 96kg 2x5 1x8 (+2kg)

Voor de eerste keer in nieuwe omgeving getraind (garage haha), vind de frisse lucht wel lekker eerlijk gezegd. Daar waar OHP tegen een deload lijkt te lurken, gaat bench enorm vooruit, ik zie dit als positief. Rows blijven goed gaan, toeval?
Voor de squats even goed opgeladen, eerste twee sets voelen de laatste tijd loeizwaar. Misschien leg ik mezelf onbewust teveel druk op? Amrapsets zijn wel altijd sterk, wat een verschil met starting strength..
 
Back
Naar boven