Fitness Seller

Update Antoine Vaillant (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?

Ik begin standaard iedere training met trui + joggingsbroek met daaronder t-shirt en korte sportbroek. Als ik eenmaal goed warm ben doe ik uit. Bevalt me veel beter eigenlijk, of dat nou puur psychologisch is.
 
meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?

Zit gewoon lekker.
 
Van z'n Twitter: 11.5 weeks out from my first IFBB contest

c20b2fa086ed11e28dba22000a1f97e5_7.jpg
 
meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?

Ik doe het zelf ook bijna altijd.. Weet niet waarom, vindt het gewoon lekker zitten.
 
iemand tips waar ik beetje fatsoenelijke truien hiervoor kan kopen? wil het ook wel eens proberen. of trainen jullie gewoon in de normale vrijde tijds truien om het zo maar te zeggen.
 
Wat is ze twitternaam?
 
Kai trained met een trui puur en alleen omdat het chill is.
 
meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?

voelt stabieler, bv met bankdrukken: met een dikke warme trui lig je stevig op de bench, of zo'n dun shirtje gelijk brr
 
ook maar eens een trui bestelle dan. danku allen
 
meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?


Temperatuur is niet hetzelfde als in afrika he....

:jk:
 
meer mensen die met een trui trainen, zie ik vaker bij hem. en idd kay altijd. Zelf lijkt me dit nu niet echt handig omdat je het dan gewoon kapot heet krijgt of zal er een ander doel achter zitten?

Ik doe het zelf ook bijna altijd.. Weet niet waarom, vindt het gewoon lekker zitten.

iemand tips waar ik beetje fatsoenelijke truien hiervoor kan kopen? wil het ook wel eens proberen. of trainen jullie gewoon in de normale vrijde tijds truien om het zo maar te zeggen.

Kai trained met een trui puur en alleen omdat het chill is.

voelt stabieler, bv met bankdrukken: met een dikke warme trui lig je stevig op de bench, of zo'n dun shirtje gelijk brr

ook maar eens een trui bestelle dan. danku allen

Het is helemaal niet zo moeilijk om de groeihormoonpiek na intensieve training, die je helpt bij de afbraak van vet en opbouw van spierweefsel, te verhogen. Je moet ervoor zorgen dat je het tijdens het trainen goed warm krijgt, ontdekten Deense endocrinologen.


Wat precies verhoogt de groeihormoonspiegel nou? Is het de fysieke inspanning? Of is het de lichaamstemperatuur, die oploopt tijdens de inspanning? Dat was de vraag die de Denen zich stelden.


Endocrinologen weten dat er een verband is tussen groeihormoon en lichaamstemperatuur. Groeihormoongebruikers zweten meer. Andersom kunnen mensen met een lage groeihormoonspiegel vaak slecht tegen de hitte. Hun lichaam kan hoge temperaturen niet het hoofd bieden door transpiratie.


Onderzoekers stuitten al in de vroege jaren 60 op het groeihormoonverhogende effect van hitte. Ze pakten 10 gezonde proefpersonen in met dekens, waardoor hun lichaamstemperatuur een graad celsius steeg. Het resultaat was een heuse groeihormoonpiek, zoals je hieronder ziet.

ghpiek.gif


De Denen deden al in de jaren tachtig een experiment met proefpersonen die zich op een hometrainer uit de naad moesten fietsen. De ene keer gebeurde dat in een kamer met een temperatuur van 22 graden. Bij die temperatuur steeg de lichaamstemperatuur en steeg ook de afgifte van groeihormoon.
ghpiek2.gif


Toen de onderzoekers de proef herhaalden bij een temperatuur van 4 graden, bleef de stijging van de lichaamstemperatuur voor een groot deel achterwege. Net als de groeihormoonpiek.


ghpiek3.gif



De meeste sportwetenschappers denken nog steeds dat sporters meer progressie maken naarmate ze na hun trainingssessies meer anabole hormonen aanmaken. Het is daarbij niet zeker dat die hormonale pieken de directe oorzaak van de progressie zijn, ook al gaan veel onderzoekers daar wel van uit. Een andere theorie is dat de progressie en de hormonale pieken het gevolg zijn van een andere, nog niet bekende factor. Whatever.

Vanuit dit onderzoek is het duidelijk hoe je misschien je vooruitgang kunt vergroten. Schroef de thermostaat omhoog als je traint. Of trek een extra sweater aan. Of voer gewoon je tempo op. Groeien zult gij in het zweet des aanschijns
 
Geweldige post, Robbert. Karma jou kant op
 
Back
Naar boven