MuscleMeat

Update Mohamed B.

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Op uw website maakt u melding van de mogelijke dader van de moord op Theo van Gogh. De persoonsgegevens en achtergronden van de dader die u hierbij publiceert behoren toe aan Mohamed Bouker die niets van doen heeft met deze moord. U maakt op grove wijze inbreuk op zijn privacy en ik sommeer u met onmiddellijke ingang deze gegevens te verwijderen. Namens de betrokkene, Toby Ellson. tel. 06 2908 4762


(Telegraaf.nl)

AMSTERDAM - Een intelligente, betrokken, lieve jongen, die zich met overgave inzette voor de Marokkaanse jongeren in zijn buurt. Zo kent een medewerker van de stichting Eigenwijks Mohamed B. "Hij was een fantastische vrijwilliger. "

B. werkte ongeveer anderhalf jaar in het buurtcentrum in stadsdeel Slotervaart. Het nieuws dat B. vermoedelijk de moordenaar is van Theo van Gogh, sloeg zowel in de buurt als in het centrum in "als een bom".

De 26-jarige Mohamed heeft zijn werkzaamheden bij Eigenwijks ruim een jaar geleden gestaakt. Tot die tijd bracht hij de Marokkaanse jongeren - in de leeftijd van 14 tot 28 - van alles bij. Dat ging van vergaderen tot voetballen. Ook organiseerde de man, die een niet afgeronde HBO-opleiding had, weleens een politiek café.

Mohamed woonde al een tijd niet meer bij zijn vader en zussen in de Hart Nibbrigstraat in Slotervaart. Voorzitter M. Adardour van de Stichting Islamitisch Sociaal Cultureel Centrum, een moskee aan de Postjesweg, kende Mohamed dan ook niet. Wel bezocht vader B. de moskee geregeld. Volgens Adardour zit er voor vader B. niets anders op dan de buurt verlaten. " Hij moet verhuizen, of onderduiken, met hulp van de politie. Want dit is geen spelletje, het gaat hier om moord."

Het is niet te zien dat jongeren radicaliseren, meent Adardour. "Ook niet voor de ouders, die vaak niet kunnen onderscheiden wat radicaal is en wat niet. Het zijn veelal simpele, ongeschoolde mensen. Toch moeten zij hun kinderen goed in de gaten houden, zorgen dat ze met hen in gesprek blijven. Vanuit de moskee moeten wij er alert op blijven dat dat ook gebeurt. Want deze jongens verbergen het, houden het binnen. Niemand ziet het aan ze."

Dat gold ook voor Mohammed B. Volgens mensen die hem kennen, werd het geloof op zeker moment wel steeds belangrijker voor hem, maar kon niemand vermoeden dat hij langzaam maar zeker in de greep raakte van fundamentalistische denkbeelden.

Adardour heeft woensdag met de andere moskeeën in Amsterdam en de Marokkaanse consul een gesprek gehad over de moord op Van Gogh en de gevolgen daarvan. Hij pleit ervoor dat jongeren les krijgen in het interpreteren van de Koran. "Zij kennen de Koran niet goed. Ze lezen de teksten oppervlakkig en nemen deze veel te letterlijk. Ze zijn niet in staat de verzen te interpreteren. Hierdoor kunnen zij verkeerde denkbeelden krijgen." Volgens Adardour moeten deze lessen worden gegeven in het Nederlands, omdat dat de taal is die de jongeren spreken.

Het vrijdaggebed zal geheel in het teken staan van de moord op Van Gogh. De moskeevoorzitter is enorm geschrokken van het gruwelijke incident. "En ik ben woedend, verdrietig. Het is gewoon een drama. Dat vindt iedereen hier. " Van Theo van Gogh had Adardour nog nooit gehoord, laat staan dat hij het had voorzien op groepen belijders van de islam.

In de buurt van de moskee laten bewoners op straat zich liever niet uit over de gebeurtenissen van de laatste paar dagen. Een groepje jongens hangt rond in de buurt van de flatwoning van vader B. Ze zijn niet gediend van welke vraag dan ook. Even verderop zegt een jonge vrouw: "Ik weet niks. En het boeit me ook niet." Een man van middelbare leeftijd: "Ik slaap en ik werk en ik zie verder niks." Twee oudere mannen schudden slechts het hoofd en lopen zwijgend door.
 
Laatst bewerkt:
Holy shit, er staat gewoon een foto van die Mohammed B(ouker) op!!!!
 
ziet er niet echt uit als een 26-jarige tfundamentalist. en zeker niet 26!

Maargoed.....aardig stukje Ik dacht eerst ff dat ze het gingen proberen goed te praten...

Als die vent maar niet jonge marokaantjes dezelfde denkwijze heeft aangeleerd in dat buurtcentrum. :eek:
 
Het is hem waarschijnlijk niet:
De persoon over wie het in deze log ging heeft voor zover wij kunnen bepalen niets met de moord te maken. Om verdere negatieve beeldvorming te voorkomen is de googlecachelink verwijderd.

[Link niet meer beschikbaar]
 
DBC01 zei:
De 26-jarige Mohamed heeft zijn werkzaamheden bij Eigenwijks ruim een jaar geleden gestaakt. Tot die tijd bracht hij de Marokkaanse jongeren - in de leeftijd van 14 tot 28 - van alles bij. Dat ging van vergaderen tot voetballen. Ook organiseerde de man, die een niet afgeronde HBO-opleiding had, weleens een politiek café.

Ik kan denk ik al raden wat hij die Marokkaanse jongeren heeft bijgebracht.....
 
Nu snap ik er niets meer van? Dus aan de ene kant hebben ze een masker op van "goede" marokkaan en aan de andere kant zijn het gewoon je reinste criminelen/terroristen???

Wie kan je nog vertrouwen dan?
 
TylW zei:
Wie kan je nog vertrouwen dan?

niemand ??? 1 grote teringzooi is het
straks wordt Verdonk, mn buurvrouw nog vermoord :eek:
 
Is Verdonk je buurvrouw? Pas maar op dan kerel! Die staat vast ook hoog op het verlanglijstje van die jurken.
 
Ja jammer genoeg wel. Ik ga denk ik maar een groot stroomhek rond het huis zetten ofzo
 
Merk je dan niets van de extra beveiliging die er momenteel is?!!!
 
Ja want iedereen die ook maar in de buurt van het huis komt ( of de grond daarop) wordt gelijk gevraagd waar ze moeten zijn en wat ze komen doen enz.

Allochtonen worden gelijk weggestuurd en in de gaten gehouden.
 
Hmm lekker als dat allemaal voor je deur gebeurd!!! :eek:
 
TylW zei:
Nu snap ik er niets meer van? Dus aan de ene kant hebben ze een masker op van "goede" marokkaan en aan de andere kant zijn het gewoon je reinste criminelen/terroristen???

Wie kan je nog vertrouwen dan?

Niemand eigenlijk,...zelfs een blanke moslim niet :rolleyes:

Maar ik denk dat je nooit wantrouwend moet zijn,.. Ik laat mij leven niet Beheersen door een stelletje mongolen.
 
Brolly_S zei:
Allochtonen worden gelijk weggestuurd en in de gaten gehouden.

Heb je wel geen last van marokkanen voor je deur :cool:
 
Een groot gedeelte van de vermeende "hitlist" is inmidels al bekend, en personen die daarbij een groot risico lopen worden dag en nacht bewaakt en begeleid door politie en DKDB (Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging).

Ondertussen zijn Hirsi Ali en Wilders zelfs al ondergedoken.
 
Brolly_S zei:
Allochtonen worden gelijk weggestuurd en in de gaten gehouden.

Hadden ze 10 jr geleden bij de Nederlandse grens al mee moeten beginnen! :D
 
Leviathan zei:
Hadden ze 10 jr geleden bij de Nederlandse grens al mee moeten beginnen! :D

Zegt de radicaal,..... :D :D :D :D :D
 
Is die gast op de foto hem nu wel of niet???
 
Op uw website maakt u melding van de mogelijke dader van de moord op Theo van Gogh. De persoonsgegevens en achtergronden van de dader die u hierbij publiceert behoren toe aan Mohamed Bouker die niets van doen heeft met deze moord. U maakt op grove wijze inbreuk op zijn privacy en ik sommeer u met onmiddellijke ingang deze gegevens te verwijderen. Namens de betrokkene, Toby Ellson. tel. 06 2908 4762
 
Back
Naar boven