Fitness Seller

Upper body only schema?

Bezoekers in dit topic

In algemene zin i.m.o. een prima schema als je geen benen wilt trainen, zowel qua oefeningen als qua volgorde. Pas wel even je topictitel aan want dit is:
1. Geen barbell only.
2. Geen full body.
 
Laatst bewerkt:
In algemene zin i.m.o. een prima schema als je geen benen wilt trainen, zowel qua oefeningen als qua volgorde. Pas wel even je topictitel aan want dit is:
1. Geen barbell only.
2. Geen full body.
Dat is hartstikke mooi!

Kan anders een mod de titel aanpassen? met full body doelde ik meer op dat je alle spieren tegelijk pakte
en omdat ik de benen nooit train had ik daar niet aan gedacht. Het is inderdaad alleen de Upperbody en het schema is ook geen barbell only.

Mijn excuses!
 
Je weet dat je van squatten en deadliften ook een hoop in je bovenlichaam traint en ook meer hormonen aanmaakt om spiermassa op te bouwen? Sowieso geen gezicht, groot bovenlichaam en dan van die dunne pootjes eronder.

Je moet het zelf weten, maar ik zou benen absoluut meenemen. Gewoon op een aparte dag of twee dagen paar squats, lunges, calf raises en wat deadlifts doen.
 
Je weet dat je van squatten en deadliften ook een hoop in je bovenlichaam traint en ook meer hormonen aanmaakt om spiermassa op te bouwen? Sowieso geen gezicht, groot bovenlichaam en dan van die dunne pootjes eronder.

Je moet het zelf weten, maar ik zou benen absoluut meenemen. Gewoon op een aparte dag of twee dagen paar squats, lunges, calf raises en wat deadlifts doen.

Dat is helemaal correct, en gelukkig doe ik ook aan squatten en deadliften en deze wil ik aan de nieuwe schema toevoegen
dus de ene keer wat er staat en de andere keer squatten en deadliften doen.

Of het geen gezicht is groot bovenlichaam dan met dunne benen, effe eerlijk ik train natural en ik denk nooit dat ik zo een grote kast zal worden
het is voor mij eerder fitness dan bodybuilding. Natuurlijk wil ik best groot worden dat is mijn doel. Maar clean trainen en eten zul je niet zo gauw
een beest worden. En met squatten en deadliften zul je ook een klein gedeelde benen mee pakken. En verder heb ik een roeimachine die zal
ook wat van de benen eisen. Dus kortom ligt mijn focus meer op de upperbody.

@imnewhere ik heb de titel aangepast, dank je voor de tip!
 
Met squatten en deadliften een klein gedeelte benen meepakken?
Ik kan nog steeds niet normaal lopen van squats maandag...
 
Gast je wordt nooit groot zonder benen trainen. Hoe denk je alleen al die barbell te kunnen liften bij een ohp of een BOR degelijk te kunnen uitvoeren? Zonder benen trainen zal je boven lichaam echt wel groeien maar na 2 jaar loop je vast. Nog los van het feit dat het pussy is om geen benen te trainen.
 
Gast je wordt nooit groot zonder benen trainen. Hoe denk je alleen al die barbell te kunnen liften bij een ohp of een BOR degelijk te kunnen uitvoeren? Zonder benen trainen zal je boven lichaam echt wel groeien maar na 2 jaar loop je vast. Nog los van het feit dat het pussy is om geen benen te trainen.

Dit is natuurlijk onzin.
 
Want 5 x 5 OHP met 70 kg doe je wel ff op een ongetraind onderlichaam. Of BOR met 100 kg. Je loopt hoe dan ook vast en gaat blessures krijgen als je niet je hele lichaam traint. Maar ik lees dat Squat en DL in het schema komen dus het moet goed komen.
 
Want 5 x 5 OHP met 70 kg doe je wel ff op een ongetraind onderlichaam. Of BOR met 100 kg. Je loopt hoe dan ook vast en gaat blessures krijgen als je niet je hele lichaam traint. Maar ik lees dat Squat en DL in het schema komen dus het moet goed komen.

Want dat zijn de enige oefeningen die er bestaan. En daarnaast zal dat niet per definitie leiden naar blessures.
 
Vind deze spieren niet zo belangrijk ik wil me focussen op vooral upper body.
Vroeger had ik lang gevoetbald/hardgelopen en gelukkig heb ik daar aardig wat spieren van gebouwd.
En daar laat ik het bij wat betreft de lowerbody.


In deze post kan je een schatting maken van de lichaamstype. Ik train al 3/4 jaar natural
en had altijd 3x split gedaan. Maar daar was de voeding nooit in orde geweest en daar heb
ik nu veranderen aan gebracht. Nu volg ik een voedingsschema en mis alleen een degelijke traininsschema.
Benen zijn de allergrootste spiergroep. Het trainen van spieren stimuleert de aanmaak van hormonen die spiergroei stimuleren.

Hoezo train je niet benen 😂 klinkt mij eerder als: ik heb er gewoon geen zin in. Maar je zegt dat je zeven dagen wilt trainen. Wat ga je doen dan? Zeven dagen lang bovenlichaam trainen. Gaat toch niet werken man. Wat heeft dat voor zin? Als ik deadlift voel ik dat ook in mijn benen. Hoe ga je straks zwaar deadliften met ongetrainde benen?

Bilspieren zijn de allersterkste spieren en sturen de hele boel aan, hoe ga je die meepakken dan?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven