MuscleMeat

Upper- Lower body advies nodig!

Bezoekers in dit topic

Hans32

Novice
Lid geworden
4 dec 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik heb onderstaand schema opgesteld en ik zou hier graag jullie mening over horen!
Inmiddels train ik al een behoorlijke tijd, echter pas een half jaar echt serieus.
Mijn doel is massa opbouwen, en met namen in mijn benen.

Ik ga het volgende tijdschema aanhouden:
Ma: Upper body
Di: Rust
Wo: Lower body
Do: Upper body
Vr: Rust
Za: Lower body
Zo: Rust

Mijn doel is om 72 uur rust te houden voordat ik hetzelfde schema opnieuw uitvoer.

De schema's:

Upper body:
Bench Press
T-bar row
Incline dumbbell press
Pull up
Overhead press
Triceps rope pulldown
Biceps barbell curl

Lower body:
Leg press
Deadlift
Leg extension
Leg curl
Calf raise
Seated calf raise

Alle oefeningen voer ik 3x10 uit.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben betreft mijn schema!

Alvast bedankt!

Groet,

Hans
 
Niemand die me tips kan geven?
 
Alles zit er op zich in, behalve squats?
 
Squats.
En misschien 1 kuiten oefeningen maar dan 3x15 LANGZAME reps?
 
Thanks voor jullie bericht!

Maar wordt het dan niet teveel? Squat erbij en kuit oefening eraf?
Dus:
Squat
Leg press
Deadlift
Leg extension
Leg curl
Calf raise


Thanks!
 
Ik zou dan de leg curl en leg extension laten vervallen.
 
Ziet er goed uit lijkt op mijn trainingsprogramma wat ik nu zelf volg! Zelf doe ik het zo:
- Lowerbody
- Upperbody
- Rust
- Rust

Dat proces herhaalt zich steeds waardoor ik nooit op vaste dagen train.
Het voordeel is dat je iedere spiergroep bijna 100 uur rust geeft voor maximaal herstel wat er voor kan zorgen dat je spiergroei flink toe neemt.

Zo zou ik het je laten doen als trainer, omdat je aangeeft dat je net begonnen bent. Een squat en deadlift achterelkaar is namelijk best triggi voor je rug.

Lower body:
Squat
Leg curl
Calf raise
Leg extension
Stiff leg deadlift - (Om die hamstrings goed op rek te brengen voor maximale groei)
Hanging leg raises - (Je buikspieren trainen om de stabiliteit in je lichaam te verbeteren wat je squat ten goede zal komen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ! Gr.
 
Ziet er goed uit lijkt op mijn trainingsprogramma wat ik nu zelf volg! Zelf doe ik het zo:
- Lowerbody
- Upperbody
- Rust
- Rust

Dat proces herhaalt zich steeds waardoor ik nooit op vaste dagen train.
Het voordeel is dat je iedere spiergroep bijna 100 uur rust geeft voor maximaal herstel wat er voor kan zorgen dat je spiergroei flink toe neemt.

Zo zou ik het je laten doen als trainer, omdat je aangeeft dat je net begonnen bent. Een squat en deadlift achterelkaar is namelijk best triggi voor je rug.

Lower body:
Squat
Leg curl
Calf raise
Leg extension
Stiff leg deadlift - (Om die hamstrings goed op rek te brengen voor maximale groei)
Hanging leg raises - (Je buikspieren trainen om de stabiliteit in je lichaam te verbeteren wat je squat ten goede zal komen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ! Gr.
Welk schema volg je nu zelf?
 
Welk schema volg je nu zelf?

Exacte schema kan ik je niet geven zit teveel variatie in. De parameters die ik nu volg zijn:

5-6 oefeningen per training, Reps: 6-10, Sets:3-4, Tempo: 3-1-1-1, Rust 120 sec
 
Je hoeft geen 72 uur rust te pakken voor je nieuwe cycle hoor. Gewoon maandag weer repeat.
 
Ziet er goed uit lijkt op mijn trainingsprogramma wat ik nu zelf volg! Zelf doe ik het zo:
- Lowerbody
- Upperbody
- Rust
- Rust

Dat proces herhaalt zich steeds waardoor ik nooit op vaste dagen train.
Het voordeel is dat je iedere spiergroep bijna 100 uur rust geeft voor maximaal herstel wat er voor kan zorgen dat je spiergroei flink toe neemt.

Zo zou ik het je laten doen als trainer, omdat je aangeeft dat je net begonnen bent. Een squat en deadlift achterelkaar is namelijk best triggi voor je rug.

Lower body:
Squat
Leg curl
Calf raise
Leg extension
Stiff leg deadlift - (Om die hamstrings goed op rek te brengen voor maximale groei)
Hanging leg raises - (Je buikspieren trainen om de stabiliteit in je lichaam te verbeteren wat je squat ten goede zal komen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ! Gr.

Dat is geen voordeel. Je spieren zijn na 48 tot max 72 uur hersteld.
 
Back
Naar boven