AndroidHealthClinic

Upper/Lower of Upper/Lower+PPL hulp en mening

Bezoekers in dit topic

BelgianOak

Novice
Lid sinds
15 apr 2023
Berichten
18
Waardering
6
Dag iedereen ben mijn schema beetje aan het aanpassen. Wil beetje meer compound gericht gaan en de nodige progressie boeken qua gewichten want ze zijn laag nu maar langzaam aan aan het opbouwen.
Wil hier en daar wat isolaties doen maar niet teveel. Mijn lichaam loopt toch achter dus moet me niet super veel daarmee focussen denk ik nu.
Zal mijn upper/lower+ppl opgeven, moet maar jullie mening zeggen hierover, kan toch 5x trainen in de week, loop dan meer gemotiveerd dan ipv full body 3x maar upper lower zou ik ook nog voldoende vinden

Upper
Bench press 3x5-6
Bent over rows 3x6-8
OHP 3x5-6
Pulldowns 3x8-10
Lateral raises+rear delt isos 3x12-14

Lower
Squats 3x5-6
Romanian Deadlifts 3x6-8
Leg extensions 3x8-10
Lying leg curls 3x8-10
Kuiten+buikspieren 3x12-14

Push
Bench Press 3x5-6
OHP 3x5-6
Incline BP 2x6-8
Flys 3x10-12
Triceps pushdowns 3x10-12
Triceps overhead extensions 3x12-14
Lateral raises 3x10-12

Pull
Bent over rows 3x6-8
Pulldowns 3x8-10
Yates rows 3x8-10 (of db rows)
DB Pullovers 3x10-12
Preacher curls 3x10-12
Spider curls 3x12-14
Reverse pec deck 3x10-12

Legs
Squats 3x5-6
Goodmornings 3x6-8
Leg press 3x8-10
Seated leg curls 3x8-10
Kuiten + buikspieren 3x12-14

Dit zou mijn upper/lower+ppl zijn. Bij de push twijfel ik voor die Incline DB Press, eventueel enkel flys doen en bevoorbeeld voor incline flys gaan ofzo of toch db incline press houden en flys uithalen of allebei houden
Meningen?

Upper lower enkel zou ongeveer hetzelfde zijn alleen 2de upper zou beetje verschillen op het einde

Upper 2
OHP 3x5-6
Bent over rows 3x6-8
Bench Press 3x5-6
Pulldowns 3x8-10
Barbell curls + skullcrushers 3x12-14

Dus beetje meer Basic. Hoor wel veel dat rug volume iets groter moet zijn dan push volume dus weet niet hoe die uitmaakt in deze opstel als die goed zit of niet of als dit overdenken is gewoon. Zou ook facepulls als warmup op upper days en adductors op lower days voor prehab doeleinden. Nuja is het slim om zo de compounds zo te doen of toch best 1 dag bench press + ohp doen en bv op andere upper of push gewoon een incline doen met db bench press ofzo?

Nuja focus is de gewichten omhoog brengen op de grote compounds. Dacht eventueel 2x romanians te doen maar hoor veel positiefs over de goodmornings als ze goed gedaan worden voor posterior chain+hamstrings, klopt dit? Of best hier een wissel brengen ook?

Bedankt voor het lezen en eventueel de tijd te nemen voor te helpen
 
Enjoy!

*edit

Dit is eigenlijk wel iets als je gevorderd bent.
 

Bijlagen

  • DoggCrapp-Workout.pdf
    41,4 KB · Weergaven: 197
Enjoy!

*edit

Dit is eigenlijk wel iets als je gevorderd bent.
DC is ook voor redelijke beginners echt prima, zolang je de oefeningen maar normaal kunt uitvoeren. Heerlijk schema wel als je gewoon buff en sterk wilt worden. Als je zo vaak mogelijk naar de gym wilt kun je beter iets anders doen.
 
DC is ook voor redelijke beginners echt prima, zolang je de oefeningen maar normaal kunt uitvoeren. Heerlijk schema wel als je gewoon buff en sterk wilt worden. Als je zo vaak mogelijk naar de gym wilt kun je beter iets anders doen.
Jij verwoordt het beter :)
 
Mooi schema! Als rust en voeding in orde zijn moet je wel beste resultaten halen ermee.
 
Mooi schema! Als rust en voeding in orde zijn moet je wel beste resultaten halen ermee.
Thanks. Was even aan het denken aan 3 top sets eventueel en 2 back off sets van 10 reps op alle hoofdoefeningen (bij lowers zou ik die op leg curls doen ipv rdls/goodmornings door het hogere risico op die oefeningen denk ik)

Nu als ik upper 2x zou doen en enkel flat BB bench doen in het begin tot ik aan mijn maximum zit of limiet (zou deze dan evt roteren voor 1 dag flat bench en 1 dag incline bench of db variant, hetzelfde met alle andere hoofdoefeningen) maar als extra voor borst dan zou dan flys goed zijn voor de borst goed aan te pakken of is dit overbodig? Zou op einde van elk upper lower 3 sets flys doen (1x low to high cable, 1x high to low of gewoon) supersetted met een lat oefening (pullovers of db rows) voor extra pull volume voor die push/pull ratio. Zou dit oke zijn denk je? Of gewoon doen en zien hoe het gaat? Weet niet in hoever een bench samen met ohp je borst aanpakt (weet ohp niet zo zeer door dat een delt compound is maar toch)

En DC, denk dat ik die wel zou doen eens ik wat hoger in gewichten zit, het lijkt op 1 set met rest pause (quads en rug 2 door drop set/down set?)
 
Thanks. Was even aan het denken aan 3 top sets eventueel en 2 back off sets van 10 reps op alle hoofdoefeningen (bij lowers zou ik die op leg curls doen ipv rdls/goodmornings door het hogere risico op die oefeningen denk ik)

Nu als ik upper 2x zou doen en enkel flat BB bench doen in het begin tot ik aan mijn maximum zit of limiet (zou deze dan evt roteren voor 1 dag flat bench en 1 dag incline bench of db variant, hetzelfde met alle andere hoofdoefeningen) maar als extra voor borst dan zou dan flys goed zijn voor de borst goed aan te pakken of is dit overbodig? Zou op einde van elk upper lower 3 sets flys doen (1x low to high cable, 1x high to low of gewoon) supersetted met een lat oefening (pullovers of db rows) voor extra pull volume voor die push/pull ratio. Zou dit oke zijn denk je? Of gewoon doen en zien hoe het gaat? Weet niet in hoever een bench samen met ohp je borst aanpakt (weet ohp niet zo zeer door dat een delt compound is maar toch)

En DC, denk dat ik die wel zou doen eens ik wat hoger in gewichten zit, het lijkt op 1 set met rest pause (quads en rug 2 door drop set/down set?)
Poeh wat een vragen :laugh: .
Ik denk dat je nu te veel denkt. Laat voorlopig even alle backoffsets, drop, flop en mopsets weg en stick to the program. Ga eerst met het 'basis' schema een tijdje aan de slag en dan merk je wel of, wat en waar je iets wil toevoegen of veranderen. Maar op zich moet dit basisschema al voldoende zijn.
 
Poeh wat een vragen :laugh: .
Ik denk dat je nu te veel denkt. Laat voorlopig even alle backoffsets, drop, flop en mopsets weg en stick to the program. Ga eerst met het 'basis' schema een tijdje aan de slag en dan merk je wel of, wat en waar je iets wil toevoegen of veranderen. Maar op zich moet dit basisschema al voldoende zijn.
Ja inderdaad, zijn vragen waar mee ik even loop al haha maar ga het simpel houden, enigste switch dat ik net gedacht heb is 1 dag heavy 1 dag volume, dus bevoorbeeld,
Upper 1: heavy bench 3x5, volume OHP 3x8-10 (bij 10 reps gewicht omhoog) upper 2 dan andersom ook voor de rows/pulldowns, squats, rdls (2x rdl ipv 1x rdl en goodmornings dan)
 
Ja inderdaad, zijn vragen waar mee ik even loop al haha maar ga het simpel houden, enigste switch dat ik net gedacht heb is 1 dag heavy 1 dag volume, dus bevoorbeeld,
Upper 1: heavy bench 3x5, volume OHP 3x8-10 (bij 10 reps gewicht omhoog) upper 2 dan andersom ook voor de rows/pulldowns, squats, rdls (2x rdl ipv 1x rdl en goodmornings dan)
Strak plan! Zo wordt het veelal gedaan, een zware compound+lichtere variant en dan de tweede training andersom.
 
Ja zo train ik ook graag. 4 x 12 HH op BP of dumbell bench press en daarna loeizware fly's weinig hh bijvoorbeeld.
 
Ja zo train ik ook graag. 4 x 12 HH op BP of dumbell bench press en daarna loeizware fly's weinig hh bijvoorbeeld.
Dat klinkt inderdaad super logisch. Compounds lekker hoog doen en dan de blessuregevoelige shit te zwaar en low reps.
 
  • Haha
Waarderingen: vntl
Zware flys is niet mis mee. Hoge reps BP ook niet.
 
Back
Naar boven