MuscleMeat

Upper lower split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Reembo

Novice
Lid geworden
9 mei 2019
Berichten
27
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Ik train 3 keer in de week upper lower split. Af en toe 4 keer.
Hoeveel reps en sets is het beste.
Ik doe de 1e compound oefening (ene keer borst, andere keer schouders) opwarmsets tot ik begin met 4 werksets met 8 herhalingen.
Soms doe ik 2 of 3 oef van de zelfde spier achter elkaar(bv bench barbell press/flyes/incline dumbell press) en andere week doe ik elke spiergroep 1 oefeningen achter elkaar. (Bv Benchpress/pull ups/ military press/enz)
Wat kan er beter kwa sets/reps en raden jullie mij aan.
 
Laatst bewerkt:
Beste voor wat? Hier kan je een miljoen verschillende antwoorden op krijgen, afhankelijk van aan wie je het vraagt. Als ik naar je trainingservaring kijk zou ik eerst starten met een beginnersschema als Stronglifts 5x5. Daarna heb je al een beter idee over hoe trainen werkt.
 
Train al jaren en ben nu bezig met een ander schema. Om de dag trainen zoals bij stronglifts 5 x 5 is niet altijd mogelijk, daarom upper lower wat makkelijker te combineren is.
Ik ben bezig met cutten en wil zo veel mogelijk spiermassa behouden. En als het mee zit natuurlijk meer spiermassa aanmaken.
Weet ondertussen wel wat van training maar vraag het nu aan de meer ervaren medelifters ;)
Is 3 sets van 8 -12 reps beter of tog 4 sets van 6 - 8 reps.
 
Als je onregelmatig kan trainen is fullbody toch juist praktischer?
En dat je dat soort vragen moet stellen bewijst nou niet echt dat je veel ervaring hebt.
 
Voor minimaal 3 x in de week zijn wel meerdere schemas te doen.
Ik probeer nu alleen deze uit en kan altijd nog voor 5x5 gaan.
Wat meer ingelezen en ga wat aanpassingen maken en dan moet het helemaal goed komen!
Iig hartstikke bedankt voor jullie input........
 
Ik heb een schema opgesteld en zou hier graag wat feedback op willen krijgen. Liefst wat meer positieve feedback!
 

Bijlagen

  • upper lower schema.docx
    18,4 KB · Weergaven: 67
upload_2019-7-16_17-52-32.png
upload_2019-7-16_17-53-55.png
upload_2019-7-16_17-54-31.png
upload_2019-7-16_17-55-11.png
 
Hier kun je zelf mee leren beoordelen, nu en later.......

Vuistregels voor schema's gericht op massa en in de 2e instantie op kracht:

1. Intensiteit 60-85% 1RM
2. Volume per oefening tussen de 25 en 50 reps totaal.
3. Aantal sets per oefening 3-6

Daarbinnen kun je varieren en afwisselen van 5x5, 6x6, 4x8-12, 3x12-15 etc. wat jij prettig vindt.

Opmerkingen daarbij:
- De echt zware compound beweging zoals bijvoorbeeld squats en deadlifts doen het vaak erg goed op sets met wat minder reps, zoals 5-8 reps per set.

- Single joint "isolatiebewegingen" zoals curls, raises en extensies zijn meestal effectief bij zo'n 8-12 reps per set.

- Bewegingen met een kort ROM -calf raises, shrugs e.d.- zijn vaak gebaat zijn bij sets met een hoger aantal reps per set, zoals 12-15 of meer.

Dit zijn algemeen erkende voorkeuren, maar zeker niet "written in stone".

Zeg het nu zelf maar wat betreft je schema! :)
 
Tnx voor de feedback harpep! Zometeen ff toepassen in de gym:thumb:
 
Back
Naar boven