AndroidHealthClinic

Upper Lower voor 10 weken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kiwie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2010
Berichten
79
Waardering
31
Lengte
1m77
Massa
81kg
Nu het lijkt dat de sportscholen langzaam weer open gaan, wil ik mij focussen op een nieuw schema. Aan de hand van een progressietabel van 10 weken heb ik een upper-lower schema gemaakt. Graag hoor ik wat jullie hiervan denken. Wellicht wat handige informatie bij het beoordelen:

Iets meer dan drie jaar geleden begonnen met het serieus aanpakken van trainen. De laatste maanden door het coronavirus en een kuitblessure voornamelijk oefeningen met lichaamsgewicht gedaan. Het liefst train ik vier keer per week. In die drie jaar heb ik zowel drie keer per week fullbody, vier keer per week upper-lower en vijf/zes keer per week PPL gedaan.
Trainingsdoel is progressie op de squat, benchpress, deadlift en OHP + flink wat massa erbij.

Hieronder een screenshot van week 1 van het schema. De squat, benchpress, deadlift en OHP worden wekelijks aan de hand van de tabel ernaast aangepast.
10wkupperlower.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom 5x2?
Wat is je doel?
 
Waarom 5x2?
Wat is je doel?
Trainingsdoel is massa erbij + progressie op de squat, benchpress, deadlift en OHP. Wat betreft 5x2: ik volg daarmee het schema op de afbeelding.
 
Kracht is specifiek. Als je sterk wil worden op bepaalde oefeningen, zul je die oefeningen (en gerelateerde varianten) vaak moeten doen. 5x2 is dan wat weinig.
 
Kracht is specifiek. Als je sterk wil worden op bepaalde oefeningen, zul je die oefeningen (en gerelateerde varianten) vaak moeten doen. 5x2 is dan wat weinig.
Bedankt voor je reactie. Heb jij een (enigszins) vergelijkbaar alternatief, maar dan met meer volume, die ik in een upper-lower schema kan inpassen?
 
Back
Naar boven