Fitness Seller

Upperbody / lowerbody split (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stig

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 jun 2009
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Hoi allemaal,

Na veelvuldig dit forum te hebben gelezen heb ik nu toch een vraag over het schema dat ik wil gaan doen de komende 8 weken.

Om even kort mijn trainings verleden samen te vatten. Ik train nu al bijna 5 jaar waarvan 3 jaar serieus, echter heb ik wel een aantal keer mijn training moeten onderbreken wegens stages en reizen. Ik heb nu sinds April getraind en ben aardig tevreden met mijn vooruitgang maar wil nu nog voor dat ik ga cutten voor de zomer nog even 2 maanden voluit gaan en zoveel mogelijk spier massa kweken.

Ik heb altijd een 3, 4 of 5 dagen split gedaan maar wil nu een upperbody/lowerbody split doen omdat ik wat anders wil proberen en heb gelezen dat dat een goede trainingsmethode om groter te worden.

In een tijdschrift ben ik de volgende workout tegengekomen:

Maandag: upperbody A
Dinsdag: lowerbody A
Donderdag: upperbody B
Vrijdag: lowerbody B

Upperbody A,

Bench press 3-4 sets x 4-6 reps
Incline dumbbell press 3-4 sets x 6-8 reps
Pull ups or close grip lat pulldown 3-4 sets x 6-8 reps
Barbell row 3-4 sets x 6-8 reps
Overhead press 3-4 sets x 6-8 reps
Lateral raise 2-3 sets x 8-12 reps
Bent over lateral raise 2-3 sets x 8-12 reps
Crunches 3 sets x 10-15 reps

Upperbody B,

Seated machine press or smith machine press 3-4 sets 8-12 reps
Dumbbell flyes 2-3 sets 12-15 reps
Dumbbell row 2-3 sets 8-12 reps
Wide grip lat pulldown 2-3 sets 12-15 reps
Incline dumbbell curl 2-3 sets 8-12 reps
Dumbbell hammer curl 2-3 sets 12-15 reps
Triceps dip 2-3 sets 8-12 reps
Triceps pressdown 2-3 sets 12-15 reps
Crunches 3 sets 10-15 reps

Lowerbody A,

Barbell squat 3-4 sets x 4-6 reps
Leg press 3-4 sets x 6-8 reps
Lying leg curl 2-3 sets 8-12 reps
Standing calf raise 3-4 sets x 6-8 reps
Seated calf raise 2-3 sets 12-15 reps

Lowerbody B,

Leg press 2-3 sets 8-12 reps