MuscleMeat

Upperbody/lowerbody (ub/lb) schema check

Bezoekers in dit topic

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
2.360
Waardering
153
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Ik ben 16 (er staat 21, wou het aanmelden gewoon ff snel testen, maar had toch wat vraagjes.) Ik volg nu ongeveer 2 maand een ub/lb schema. Vind het zelf geweldig mooi trainen. Heb hiervoor full body en split gevolgd, maar ub/lb is toch echt mijn nummer 1. Ik train de grote compounds nu wat meer gericht op kracht, 5x5. Echter doe ik bent over row geen 5x5, aangezien ik deze fijner vind met een hoger aantal reps. Als ik op plateau ben geraakt op compounds, voer ik de reps op en train ik op massa op de compounds 3x6-8. Op de rest van de oefeningen doe ik 3x8-12.

Ik volg een goed voedingsschema van 500 kcal boven onderhoud.

hoelang je traint
Ik train nu ongeveer 9 maand, waarvan 7 maand zonder goed voedingsschema.

wat je doel is
Mijn doel is voornamelijk massa, maar uiteraard ook kracht

waar je prioriteiten liggen
Geen, ik vind dat alle spiergroepen evenveel aandacht verdienen

beschikbare apparatuur
Goede gym waar vrijwel alles beschikbaar is.

beschikbare tijd
Als ik wil zou ik 7 keer per week kunnen trainen, maar ik wil graag 4 keer per week.

Stats:
-80kg
-1.86m
-vp% 11

Dit is mijn schema:

UB1
benchpress
incline dumbell press
bent over row
lat pull down
lateral raise
triceps pulldown
barbell curl

LB1
deadlift
leg press
leg extension
leg curl
calve raise
abs machine
wrist curls

UB2
military press
decline dumbell press
flat cable fly
lying t-bar row
seated cable row
reverse fly machine
dip machine
dumbell curl

LB2
squat
leg extension
leg curl
calve raise
knee raise (abs)
wrist curls
barbell shrugs

Ik doe de shrugs bij LB 2 omdat mijn traps anders niet genoeg rust krijgen als ik ze bij UB1 of UB2 ga doen, vanwege deadlift bij LB1.

Hoe vinden jullie mijn schema?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit. Wat is de reden dat je wrist curls doet en dit op lower dagen? Ik zou één rugoefening vervangen door pull-ups of chins. Vind ik zelf een niet te missen oefening.
 
Ziet er prima uit. Wat is de reden dat je wrist curls doet en dit op lower dagen? Ik zou één rugoefening vervangen door pull-ups of chins. Vind ik zelf een niet te missen oefening.

Bedankt. Ik snap je vraag, ik doe wrist curls op lower dagen, omdat ik anders te veel oefeningen heb op upper dagen, net zoiets als bij shrugs. Ik doe geen pull/chin ups omdat ik daarbij niet zo makkelijk het gewicht kan verhogen, bij lat pulldown kan dat wel. Maar omdat pull/chin ups wel een goed compound is, denk ik er toch over na om die er inderdaad in te doen, bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Iemand anders nog een mening over mijn schema?
 
Laatst bewerkt:
mooi schema, ik heb ook net een schema gemaakt, en is hele andere opzet dan jou schema.
succes met training, en als je wilt mag je wel naar me schema kijken wat jij van mijn schema vind.
ik ga jou schema onthouden, kan altijd van pas komen
wat is jou voedingsschema zou je die kunnen posten.
 
Leuk om te zien dat jij nu iets vraagt, terwijl jij meestal wel goede raad hebt.
 
Leuk om te zien dat jij nu iets vraagt, terwijl jij meestal wel goede raad hebt.

Volgens mij is er bijna een half jaar voorbij sinds de vraag. :)
 
Door de reactie van chrisvo.
 
Hahahaha :roflol:
 
Back
Naar boven