MuscleMeat

Upright Row

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
5
Toch maar ff een apart topic hieraan wijden...

Kan je de upright row nou beter heel zwaar en minder strict uitvoeren of juist heel strict en een stuk lichter? Bij de db side lateral raises weet ik al dat het de laatste manier is...

wat dacht je van zwaar en strikt?

btw. uitkijken want deze is blessure gevoelig.

waarom niet gewoon beiden?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ok, maar je hebt strict en strict... zo kan je bij de db lateral raises beter een wat lichter gewicht pakken en de oefening heel strict uitvoeren dan dat je hem zwaarder pakt en minder strict kan gaan. Begrijp je een beetje waar ik op doel?

ik snap wel wat je bedoelt, maar zoals kale zegt, strict met gewicht waar je nog net aan je aantal reps komt..

losjes en zwaar vind ik wat beter werken

blessuregevoelig is deze oefening helemaal niet. je moet het gewoon goed uitvoeren.

en met het losjes bedoel ik niet met een ruk achterover, maar lichtjes (heel lichtjes) voorover geboven, dan wat door de knieën en dan gewoon rechtkomen in een vloeiende beweging. je rug zwenkt niet in 1x naar achteren, en je kan veel meer gewicht aan, wat zeker fijn is om eens uit te voeren.

Hmm, zal 't eens proberen Spike. Klinkt iig verstandig.

idd, zal m ook eens in mn schema gaan hanteren. bredere greep werkt ook meer op je laterale scouderkop he?

• Topic Starter Topic Starter
yep, ik doe hem nu ook met een bredere gip op aanraden van 3XL...

Terug
Naar boven