MuscleMeat

Upright rows en rear rows (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shenanigans

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
2.364
Waardering
144
1 goede middag,

Ik doe deze oefeningen nooit en wil deze eens implementeren in m'n schema. Ik heb wat vragen mbt tot de uitvoering. Meer bepaald wat jullie fijner/beter vinden, want iedereen weet wel hoe je deze doet :).

Upright rows: Ik zelf vind een closer grip fijner dan een wider grip. Maar wide betrekt minder de traps erbij dan smal. En ellebogen tot horizontaal trekken, zou genoeg moeten zijn. Maar hoe groot is dit verschil?

Rear delt rows: aangezien je deze naar je keel trekt, heb ik soms moeite om goed te blijven staan. Is het niet voldoende om deze richting borst te trekken, of betrek je de lats er nog teveel bij mee om de achterste koppen goed op hun donder te geven? Is ook hier de ellebogen tot horizontaal trekken genoeg?

Maw hoe is jullie uitvoering?
 
Doe wat goed voelt mbt upright row.
Dikke lats en schouderkoppen krijg je dmv basisoefeningen en harde compounds... rear delt rows met een kabeltje zet echt geen zoden aan de dijk...
 
Doe wat goed voelt mbt upright row.
Dikke lats en schouderkoppen krijg je dmv basisoefeningen en harde compounds... rear delt rows met een kabeltje zet echt geen zoden aan de dijk...

Zoals bijvoorbeeld ... ? :)
 
achterkant schouders groeien bij mij anders niet echt mee met military presses of dumbbell shoulder presses! die zal je toch echt moeten isoleren lijkt me! bent over lateral raise ofso
 
1 goede middag,

Ik doe deze oefeningen nooit en wil deze eens implementeren in m'n schema. Ik heb wat vragen mbt tot de uitvoering. Meer bepaald wat jullie fijner/beter vinden, want iedereen weet wel hoe je deze doet :).

Upright rows: Ik zelf vind een closer grip fijner dan een wider grip. Maar wide betrekt minder de traps erbij dan smal. En ellebogen tot horizontaal trekken, zou genoeg moeten zijn. Maar hoe groot is dit verschil?

Rear delt rows: aangezien je deze naar je keel trekt, heb ik soms moeite om goed te blijven staan. Is het niet voldoende om deze richting borst te trekken, of betrek je de lats er nog teveel bij mee om de achterste koppen goed op hun donder te geven? Is ook hier de ellebogen tot horizontaal trekken genoeg?

Maw hoe is jullie uitvoering?

Als je niet kunt blijven staan en puur op je schouders wilt trekken : rear delts row on a bench ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij Upright row trek ik de bar ook met smalle grip en tot aan mn neus, het het gevoel dat die 10cm hoger net dat tikkeltje extra belasting brengt op mn traps.
 
Het verschil voor upright is dat wide-grip veel minder blessuregevoelig is dan close. Aan close heb ik 'pinched nerve syndrome' overgehouden. Ellebogen tot horizontaal trekken is idd genoeg.
 
Back
Naar boven