XXL Nutrition

uw zwaarste set ooit? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by munk
awel, vorig jaar 1m90 maar zou kunnen dat ik nu 1m92 ben want heb de indruk dat ik de laatste tijd iets gegroeid ben omdat het steeds moeilijker word om onder die 110 t e blijven.

De eerste 3 jaar waren wat poweren, tot voor 2 jaar had ik nog nooit gesquat of gedeadlift......
duwde wel al 155kg na die 3 jaar

HMm i see..

Houden ze op powerliftingwedstrijden trouwens geen rekeniing met de lengte?
 
nope, enkel het gewicht. Ik plan van nu nog twee jaar mee te doen in de -110 als junior. En dan binnen twee seizoenen, wanneer ik senior ben over te stappen naar de -125kg, want onder die -110 kan ik niet mijn hele leven blijven. Als powerlifter kunt ge u niet permitteren van te droog te komen(onder de 10%) want dan verlies je zeker kracht, allez, ik toch
 
hoeft helemaal niet

dit impliceert dat een verlies aan vet zorgt voor minder kracht...

wat niet waar hoeft te zijn. kijk in ben 6kg vermagerd en zelfs sterker.

extra vet is ballast. je moet natuurlijk wel een zeker percentage hebben, want het kan helpen om je enigszins te beschermen.

de voornaamste reden waarom mensen kracht verliezen als ze vermageren is omdat ze te snel gaan. dat vind ik toch. als je heel lang (ik heb het over 6 maanden of zoiets) neemt om 5 of 7 kg af te vallen, dan ga je zeker geen kracht verliezen, omdat je zo gelijdelijk aan gaat dat je lichaam het gewichtsverlies nauwelijks merkt. je lichaam past zich aan en uiteindelijk kan je vermageren zonder kracht te verliezen.

in jouw geval is het trouwens nog simpeler ('fijn dit is mijn geval ook). je hoeft gewoon op gewicht te blijven, je gaat dan over de jaren heen sterker worden en spieren winnen, en je zal sterker worden, en uiteindelijk zal je vetpercentage wel beetje bij beetje dalen. veel powerlifters blijven een groot deel van hun carrière in dezelfde categorie. ik zelf ga proberen om heel mijn carrière tussen de -90 en -100 te schommelen.
 
Originally posted by munk
nope, enkel het gewicht. Ik plan van nu nog twee jaar mee te doen in de -110 als junior. En dan binnen twee seizoenen, wanneer ik senior ben over te stappen naar de -125kg, want onder die -110 kan ik niet mijn hele leven blijven. Als powerlifter kunt ge u niet permitteren van te droog te komen(onder de 10%) want dan verlies je zeker kracht, allez, ik toch



Dus een lilliputter heeft een enorm voordeel... bijpowerlifting


had van dominator het verhaal gehoord dat er op de fibo een wereldkampioen benchpressen was en dat da een lilliputter was..
(kortere rom he )
 
tenzij je echt moeilijk hebt om onder die 110 te blijven, maar ik zou het zo lang mogelijk uitstellen.
 
Originally posted by nilsjei1234


Ja maar ja admin is een bodybuilder he... en jij een powerlifter..

ja, en dan? wat wil je daarmee zeggen? dat bodybuilders zwak horen te zijn? of dat ze niet rekening moeten houden met gewicht?
 
Originally posted by Spike
hoeft helemaal niet

dit impliceert dat een verlies aan vet zorgt voor minder kracht...

wat niet waar hoeft te zijn. kijk in ben 6kg vermagerd en zelfs sterker.

extra vet is ballast. je moet natuurlijk wel een zeker percentage hebben, want het kan helpen om je enigszins te beschermen.

de voornaamste reden waarom mensen kracht verliezen als ze vermageren is omdat ze te snel gaan. dat vind ik toch. als je heel lang (ik heb het over 6 maanden of zoiets) neemt om 5 of 7 kg af te vallen, dan ga je zeker geen kracht verliezen, omdat je zo gelijdelijk aan gaat dat je lichaam het gewichtsverlies nauwelijks merkt. je lichaam past zich aan en uiteindelijk kan je vermageren zonder kracht te verliezen.

in jouw geval is het trouwens nog simpeler ('fijn dit is mijn geval ook). je hoeft gewoon op gewicht te blijven, je gaat dan over de jaren heen sterker worden en spieren winnen, en je zal sterker worden, en uiteindelijk zal je vetpercentage wel beetje bij beetje dalen. veel powerlifters blijven een groot deel van hun carrière in dezelfde categorie. ik zelf ga proberen om heel mijn carrière tussen de -90 en -100 te schommelen.





Ik geef je gelijk Spike, maar voor mij is het toch redelijk boksen om onder die 110 te blijven:D
Misschien kan ik wel nog vet kwijt maar zoveel nu ook weer niet
 
was toen ik voor het eerst de 110 haalde met bankdrukken. Was master iedereen van de hele gym had zich verzameld om te kijken of het zou lukken. Nou al de gespuug en gegil in je oren lukte het me wel. Toen was ik echt helemaal kapot
 
Originally posted by nilsjei1234


Damnnnnnnnnn

Admin hoe krijg je dat voor elkaar

die enorme hoge deadlift van je?
Ik heb me toen een hele tijd gericht op deadlifts en BB rows, deed op rug dag niets anders. Zo elke week ging ik stukje verder, lage reps en steeds wat meer gewicht.
Moet er wel bijzeggen dat dit alles met straps werd gedaan, me grip is namelijk niet zo goed geoefend.

Momenteel zit ik wel terug wat lager in gewicht om me andere oef niet te verwaarlozen...
 
zeg nou zelf, zwaar deadliften is moordend op de traps hé :D
 
Originally posted by Spike
zeg nou zelf, zwaar deadliften is moordend op de traps hé :D
In die periode waren me traps de spiergroep die het beste groeide...
 
hehe dat is hé :D

en iedereen maar blijven shruggen gelijk gekken en nie deadliften en dan zich afvragen "hoe komt het dat die powerlifters altijd zo dikke traps hebben?" :D
 
Is het niet gewoon zo dat door het gebruik van die zware gewicht de schouders permanent naar beneden blijven hangen, waardoor de traps groter LIJKEN

:D:D:D:D:D


Maar idd, deads voor traps
(en hang/jump shrugs, hang pulls, high pulls ed)
 
:D
 
10x 280 Kg Legpress.
 
Originally posted by admin

Ik heb me toen een hele tijd gericht op deadlifts en BB rows, deed op rug dag niets anders. Zo elke week ging ik stukje verder, lage reps en steeds wat meer gewicht.
Moet er wel bijzeggen dat dit alles met straps werd gedaan, me grip is namelijk niet zo goed geoefend.

Momenteel zit ik wel terug wat lager in gewicht om me andere oef niet te verwaarlozen...

Hey, das wel cool... Maar heeft het je ook enig effect opgeleverd uiteindelijk? Zoietzo meer kracht denk ik...maar verder? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. :)
 
Originally posted by admin

Ik heb me toen een hele tijd gericht op deadlifts en BB rows, deed op rug dag niets anders. Zo elke week ging ik stukje verder, lage reps en steeds wat meer gewicht.
Moet er wel bijzeggen dat dit alles met straps werd gedaan, me grip is namelijk niet zo goed geoefend.

Momenteel zit ik wel terug wat lager in gewicht om me andere oef niet te verwaarlozen...

hmm wat was het resultaat?

Hoeveel kg zat je voor je je erop ging richten?
 
Back
Naar boven